Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Milou lijkt te gaan bevallen, help!!!!!!!

• Log in om te reageren
187 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#16 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:02

voor zover ik weet zijn kittens die geboren worden voor dag 60 zijn meestal niet levensvatbaar... :onzeker:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:29

Pff veel sterkte in deze stressige tijd!

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#18 Geplaatst 15 juli 2010 - 17:58

dank je wel!

Zojuist weer bij Milou wezen kijken samen met mijn man ditmaal. Milou gaf de indruk helemaal gekalmeerd te zijn, wil nog graag knuffelen en loopt me elke stap na. Maar van weeen kan ik nu niet spreken. Ook voelt haar buik niet meer hard aan nu.. Waarschijnlijk was het oefenmateriaal vandaag.. tenminste daar ga ik vanuit..

Wel heeft nog heel minimaal witte afscheiding, maar dat hoeft blijkbaar nog niks te betekenen..

Ik houd jullie zowieso op de hoogte de komende dagen..

Heeft er iemand van jullie ervaring met eventueel een echo of rontgenfoto zodat we zeker kunnen weten hoelang ze zwanger is?? want de schatting van die dierenarts is voor mij twijfelend geworden aangezien er tal andere hoogzwangere poezen hier op t forum te zien zijn die echt flink dikker zijn dan Milou nu is ondankt haar zware dikke tepels..

liefs Cindy

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#19 Geplaatst 15 juli 2010 - 18:24

Rustig afwachten en niet panikeren, het komt wel goed, heb de indruk dat je goed voorbereid bent.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 15 juli 2010 - 18:25

is de dekkingsdatum zeker??? anders is 56 dagen idd redelijk vroeg... hopelijk ben je niet zeker van dekking, en is ze vroeger gedekt dan dat de dierenarts zegt. zij kunnen er ook dikwijls naast zitten, zeker als er geen echo of foto genomen is (dan ben je het op een paar dagen na zeker) ik zou haar rustig laten doen. als ze nog niet echt geperst heeft, zal het nog eventjes op zich wachten! veel succes!!! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#21 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:23

nee de dekkingsdatum is niet zeker... Op het moment dat ze ergens gedenkt zal zijn waren mijn man en ik samen met de kinderen 2 weken op vakantie en heeft de buurvrouw voor dr gezorgt, daar is ze ook bij naar buiten gegaan.. erg variabel dus....

Ik ben op 23 juni bij de DA geweest en die heeft haar buik bevoeld en beweerde dat ze toen al een ruime maand zwanger zou zijn maar raadde me af om al een echo of foto laten maken vanwege de onrust die het teweeg zou brengen bij Milou.. Dus na telling van 1 maand, oftewel 5 weken zijn we zelf uitgekomen op een datum ergens rond 19 juli as.

Maar na vanochtend was ik echt even serieus bang dat ze nu al zou gaan beginnen en de kleintjes het niet zoudengaan redden met deze termijn...

Ik denk toch dat ik morgen maar weer bel met de DA, in de hoop dat ze toch nog een foto of een echo wil maken om zo een exacte termijnbepaling te kunnen krijgen.. dan hoef ik me de komende dagen hopelijk geen zorgen om Milou en haar kleintjes te maken.

Wat vinden / denken jullie???

liefs Cindy

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#22 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:29

Als ze al uitscheiding heeft, zal de bevalling niet al te lang meer duren (geen weken meer), persoonlijk zou ik haar de stress van een foto/echo besparen want deze is dient dan enkel om jou gerust te stellen.  
Als het idd zo is dat de kleintjes te vroeg geboren gaan worden dan is daar niet veel meer aan te doen vrees ik, maar ik denk toch eerder aan een "verkeerde" dekkingsdatum en dat alles vlot zal verlopen.

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#23 Geplaatst 15 juli 2010 - 19:53

Geplaatste afbeelding  

Geplaatste afbeelding Deze foto's zijn een 5tal dagen geleden genomen...Geplaatste afbeelding

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#24 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:07

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Deze heb ik zojuist genomen , helaas is daar niet alles op te zien..maar voor kenners wellicht genoeg!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:40

Ik denk dat je de dagen ook niet juist hebt. Bovendien kan een da ook niet met zekerheid zeggen hoever een poes is.
Afscheiding (wat slijm en of slijmprop) kan al een week van te voren zijn.
Let er op dat je de kittens goed voelt bewegen.
Het kan heel goed zijn dat een poes al vroeg gaat "rommelen". Hier ook wel eens een week gewaakt omdat de signalen van onrust bij de poes er waren.

Zorg dat er altijd een persoon thuis is die haar in de gaten kan houden.
Niet meer buiten laten!
Ook niet als straks de kleintjes geboren zijn.
Als de kittens een week of 6 zijn kun je mama laten helpen (ik neem aan dat je dat van plan bent tenminste)

Succes iig en je bent 1 belangrijk puntje op je lijstje vergeten........je camera :wi

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:40

O'ja de afscheiding mag niet stinken, als dit wel het geval is direct naar de DA.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#27 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:42

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#28 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:58

hahaha ja klopt de CAMERA!!!! ik moet maar een extra set batterijen gaan opladen hahahaha Thank You!!

Jaaahh zekers, dit nestje was ook niet de bedoeling, en zeer zeker geen excuus maar ze is gedekt ergens in de 2 weken dat wij op vakantie waren en ze door de buurvrouw hier thuis verzorgt werd, ze kwam anders nooit buiten, was een echte binnenkat! Dus vandaar dat steriliseren nog niet aan de orde was omdat ze nooit buiten kwam.. Maar goed het is al gebeurd de kleintjes zullen zich binnenkort gaan aandienen en heb uitvoerig verleden maand met de DA besproken wat het beste plan van aanpak zou zijn.
We hebben voor de zekerheid alvast voor 5 maanden de kattenpil in huis gehaald, zodra de kittens niet meer zogen krijgt ze elke week 1 pil. totdat we terug zijn van onze tweedevakantie eind oktober en dan plannen we gelijk een sterilisatie en ook voor de andere twee poesjes want die kunnen, las ik hier, vanaf de 3 e of 4e maand al geholpen worden.

Al met al een ander verhaal dan dat menig persoon graag zou zien, zeker omdat het geen raskat is en de vraag natuurlijk blijft of de kleintjes ziek zullen zijn of worden omdat we niet weten wie papa is.. Wel plannen we gelijk met 6 weken een bezoek aan de DA voor de 1e entingen voor de hummeltjes en worden ze gelijk ontwormd zodat wij ze in elk geval een goede gezonde start van thuis uit mee kunnen geven wanneer ze uiteindelijk naar hun nieuwe baasjes zullen gaan.

liefs Cindy

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:07

Heel goed.

kleine noot......1e inenting wordt met negen weken gegeven.
1e ontworming met 4 weken
:wi

Guest_xxxcinderellaxxx_*
Guest_xxxcinderellaxxx_*

#30 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:13

Oke ik heb het gelijk genoteerd op de kalender. Inenting met 9 weken en ontworming met 4 weken! Hartelijk dank!!!!

ps ik heb gelijk wat nieuwe foto's van de andere 2 kleintjes hier in huis in de album erbij gezet, wellicht leuk om eens te bekijken :d

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger