Spring naar inhoud

- - - - -

welke raambekleding??

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#1 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:14

Iik heb een vraagje...

Wij hebben hier nog geen gordijnen of andere "raambekleding" in ons "nieuw" huis. Maar we zouden er deze zomer wel willen zorgen...

Dus wou ik hier even vragen wat jullie bedenkingen hierrond zijn. Ik zie hel graag plooigordijnen voor de privacy maar die wel licht doorlaten met daarbij eventueel nog gewone gordijnen om het te verduisteren. Even een voorbeeld zodat duidelijk is wat ik bedoel:

Geplaatste afbeelding

maar op dit moment hebben we aan één kant van het huis (zuid) lakens voor de ramen gehangen voor de zon en als ik zie hoeveel haren daar aan hangen :o ... vraag ik mij af of er hier zijn met gordijnen en daar ook last van hebben... Is het misschien een beter idee om verticale lamellen te hangen (gewoon met een doek af te nemen)?? Of zijn daar ook minder goede ervaringen mee?
Of horizontale lamellen (zo van die houten vind ik wel tof...)...

Dus, graag wat meningen, ideeën of foto's.... Wat jullie maar kwijt willen!!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_RAAMBEKLEDING_Left.jpg

Bewerkt door Sarina_, 15 juli 2010 - 20:14.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#2 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:49

in Kasterlee hadden wij een gordijn in de slaapkamer, en idd, die hing ook vol haar als Hobbes daar was geweest (en hij kwar er dan al bijna nooit)
Ook de gordijnen in de living hingen vol, maar die waren licht, dus dat viel niet zo op.

In het nieuwe huis kiezen wij voor shutters, vind ik supermooi :)
bvb. Shutters

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2010 - 20:56

Die verticale jaloezieën vind ik een ramp om te reinigen :cry: . Gewone gordijnen, daarbij heb je de kans dat er heel veel gaatjes inkomen :LOL: . Wij hebben beneden van die paneelgordijnen en dat valt eigenlijk heel goed mee.

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:04

Ons gordijnen hangen vol met haar en er zitten overal kleine gaatjes in.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:05

Wij hebben dit Enje voor overdag en dit Lindmon, (maar dan wel de metalen versie in grijs die zo te zien niet meer bestaat bij Ikea) erbij om 's avonds dicht te doen.
In de slaapkamer hebben we ook de Enje voor overdag, en dit Tuplurvoor 's nachts, waarmee het volledig donker is :)
Voor het grote schuifraam langs de zonnekant hangen er momenteel 2 Tuplurs in afwachting van Renson Fixscreen die er zal komen.
Dat is dan wel langs de kant van de tuin, dus privé.
Die fixscreen is handig, externe zonsverduistering (veel effectiever) én hor tegelijkertijd waar je toch nog door kan kijken :d
Het spaarvarkentje staat momenteel wat magertjes, dus hebben we die Tuplur in afwachting gehangen :oops:

De Enje valt nog mee voor de haren vind ik, die kun je gemakkelijk stofzuigen, en de jaloezieën kunnen afgestoft worden.

Bewerkt door haemoglobine, 15 juli 2010 - 21:06.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:12

Wij hebben hetzelfde als op jou foto...

Je hebt privicy en kan ook buiten kijken dankzij de half hangende glasgordijnen.
De overgordijnen is natuurlijk wel wat anders want aan de randjes hangt dus altijd kattenhaar want langsdaar passeren ze of hangen ze tegen.
Je kan ook verduistergordijnen nemen hetzelfde systeem als de glasgordijnen maar de poezels willen er toch percé achter zitten om tijdens de nacht buiten te kijken. Dus haar à volanté.
Bij mij heeft er nog nooit een poezel gaatjes gemaakt in een van mijn gordijnen.

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#7 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:21

jyotsna zei:

in Kasterlee hadden wij een gordijn in de slaapkamer, en idd, die hing ook vol haar als Hobbes daar was geweest (en hij kwar er dan al bijna nooit)
Ook de gordijnen in de living hingen vol, maar die waren licht, dus dat viel niet zo op.

In het nieuwe huis kiezen wij voor shutters, vind ik supermooi :)
bvb. Shutters

Dat vind ik mooi seg!!!! :heart:

en hoe is dat in onderhoud? En in prijs :o (hou mijn hartje vast)...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 juli 2010 - 21:22

Wij hebben vooraan spiegelglas als raam, dus enkel overgordijnen om 's avonds dicht te doen, en er hangen eigenlijk geen haren aan.
Elders hebben we lamellen hangen, maar ik vind dat daar veel stof op blijft hangen en dat dit moeilijk proper te houden is. Op het toilet hangen rolgrodijntjes en dat vind ik beter qua onderhoud.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 15 juli 2010 - 23:46

De staat van de gordijnen is hier goed. Qua haar valt het ook nog wel mee.

Ik heb eigenlijk hetzelfde systeem, maar dan omgekeerd langs voor. Voor mijn living heb ik dus gevoerde traditionele gordijnen. En dan heb ik twee kleine redelijke strakke linnen panden aan mijn ramen hangen. Maar als je bij mij langs de straat loopt, dan kan je dus enkel *echt* binnen zien door het onderste gedeelte. Dus hangen daar gewoon strakke gordijntjes voor :) Het raam volledig zo bedekken, vind ik te veel licht wegnemen.

In mijn slaapkamer (ook vanvoor, 1ste verdiep) heb ik dan weer voor volledige linnen gordijnen gekozen (traditionele). Omda het de slaapkamer is en omdat het hoger is waardoor het sowieso al veel meer licht binnen krijgt.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#10 Geplaatst 16 juli 2010 - 08:48

Sarina_ zei:

Dat vind ik mooi seg!!!! :heart:

en hoe is dat in onderhoud? En in prijs :o (hou mijn hartje vast)...

dat weet ik nog niet :oops: Onze bouw staat pas half september winddicht, en de ramen moeten er in staan vooraleer we prijs kunnen vragen. Maar het komt er zowiezo, alleen mss niet overal ineens.
echt goedkoop zal het wel niet zijn vrees ik :louche: , maar in ons vorige appartementje kostte een gordijn (wel een grote) inclusief zonnewering ook al 250 euro, maar ik vind gordijnen niet zo mooi

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 16 juli 2010 - 08:55

In ons huisje hangen nog oude glasgordijnen aan de straatkant. Die zijn nog van de vorige bewoners (zeer goed uitgewassen), omdat er toen dringerdere kosten waren.
Tijger en Sloeber hebben nooit een nagel in het gordijn gezet (ook niet op ons app daarvoor), maar die twee klein???
Ben al lang blij dat ik er geen nieuw gehangen heb! Bij elke vlieg die ze op het gordijn zien, heb ik prijs. Ze hebben er al meermaals ingehangen en staat dus bijgevolg vol gaatjes en 'haken'.
Dus ik koop geen glasgordijnen!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 16 juli 2010 - 10:57

Ik had van bij ikea mooie dikke witte gordijnen gekocht en dan geconstateerd dat die totaal niet verduisterend zijn...
Toen nog eens naar ikea en zo van die rolgordijnen (type Enja wat hierboven staat) die 100% verduisterend zijn. Helaas niet aan gedacht dat mijn ramen zo meeegahoog zijn, zodoende komen ze op 1/3de van mijn raam, :ha :ha :louche: :gek:
Maar allez eigenlijk is het wel ok want die witte gordijnen laat ik de hele dag toe, laten toch alle licht door, prima, en die halve gordijnen zie je vanbinnen toch niet omdat die witte er dan voor hangen...
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen en daar is de slaapkamer niet zo hoog :LOL:
Succes! Trouwens, bij Ikea valt het mee hoor!
Gelukkig klimt Syrah niet in de gordijnen, ik denk dat het best is om gordijnen te kopen die niet helemaal tot op de grond komen anders hangen die vanonder toch maar vol met haar...en die rolgordijnen zijn van een soort kunststof dus die kan je makkelijk afwassen (nog niet nodig geweest hier)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#13 Geplaatst 16 juli 2010 - 11:03

Voorlopig hangen er ook nog oude glasgordijnen vooraan en dan overgordijnen.
We hebben wel onlangs van die japanse panelen waar nog licht doorkomt (maar van buitenuit niet naar binnen kan gekeken worden) besteld ter vervanging van die glasgordijnen. Moeten die nog komen installeren, dus weet niet wat het zal geven.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#14 Geplaatst 16 juli 2010 - 11:33

O en horizontale luxaflexen zou ik echt niet doen! Zijn echte stofnesten!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 16 juli 2010 - 11:55

Ik heb rolgordijnen hangen zowel boven als beneden en vind deze ook echt goed naar haren toe,
daarvoor gewoon hanggordijnen en de katten hingen er soms in maar het hing ook VOL haar

Nu absoluut niet en ook de katten blijven eruit
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding