Spring naar inhoud

- - - - -

Wat zouden jullie doen? update p3

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 16 juli 2010 - 15:52

Hallo,

Ik heb een kitten van 11 weken die ondertussen sterk gehecht is aan mij. Ze weent als ik weg ben en wilt alleen aandacht van mij. Maar nu vertrek ik zondag 4 dagen op vakantie. Ik had gehoopt dat ze ondertussen ook gehecht was geraakt aan mijn ouders,broer of/en zus maar dit is dus niet zo. Haar vorige eigenaar had mij hier wel voor gewaarschuwd. Eerst wou ik de kitten dus, toen ze nog niet zo aanhakelijk was tegenover mij, bij mijn ouders laten. Maar nu ik merkt dat ze zo angstig is tegenover hen en begin ik te twijfelen. Er is de mogelijkheid dat ik haar meeneem maar is de reis (2u met de auto) niet te stresseren voor de kleine meid?
Wat zouden jullie doen? Haar meenemen of bij mijn ouders laten en hopen dat ze haar angst overwint?

Bewerkt door Lotje <3, 23 juli 2010 - 11:17.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 16 juli 2010 - 15:57

Ik zou het niet weten, maar ik denk dat op reis mee nemen nogal moeilijk zal zijn met een kat...
Hoe lang heb je haar al?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#3 Geplaatst 16 juli 2010 - 15:59

We zitten in een diervriendelijk hotel. De mensen die met ons meegaan nemen de hond mee. Ze is hier ondertussen 3 weken en half!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:01

ik zou ze thuislaten, op die manier zal ze mss je ouders wel beginnen vertrouwen!!! succes!
Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:01

Hangt af van wat voor reis je doet en naar waar.

Katten kunnen mee op reis vraag maar aan Solotje. Zelf gaat er 1 van mijn kittens wel 6 maanden per jaar op reis met de mobielhome. Dus lukt wel, maar je moet je goed voorbereiden

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:05

Katten kunnen prima mee op reis, als ze jong zijn wennen ze er gemakkelijk aan. Mocht je haar in de toekomst vaker mee willen nemen zou ik het zeker doen.

Sam gaat ook weleens mee naar mijn moeder, vindt hij prachtig!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#7 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:06

Tirza zei:

Hangt af van wat voor reis je doet en naar waar.

Katten kunnen mee op reis vraag maar aan Solotje. Zelf gaat er 1 van mijn kittens wel 6 maanden per jaar op reis met de mobielhome. Dus lukt wel, maar je moet je goed voorbereiden

Het is naar de Eifel in Duitsland. We gaan naar daar omdat de hond dan mee kan en omdat we daar veel kunnen wandelen en bezoeken. De kat zou dan wel halve dagen alleen zitten op de (ruime) hotelkamer.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#8 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:22

Ik zou haar meenemen,zo'n klein ding is beter af in de hotelkamer,waar je in ieder geval 's nachts bij haar bent en een halve dag alleen zal ze wel eens vaker zijn.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#9 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:28

Dan heb ik wel een Europees Paspoort nodig zeker...Zou ik dat tegen zondag nog kunnen krijgen?

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#10 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:31

Op 1 augustis vertrek ik wel met mijn ouders op vakantie naar Zuid- Frankrijk. Dan zou ze bij een vriendin van mij verblijven. Ik neem haar nu zoveel mogelijk mee tot bij haar.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#11 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:32

Is ze dan niet ingeent :onzeker:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 16 juli 2010 - 16:48

Is de kitten sinds de geboorte al nagekeken door een dierenarts en heeft het haar entingen al gekregen? Want normaal krijgt ze dan van de dierenarts een paspoort mee hoor..

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#13 Geplaatst 16 juli 2010 - 17:05

Ze is ingeent tegen nies en kattenziekte. Maar ik heb gewoon een inentingsboekje meegekregen.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#14 Geplaatst 16 juli 2010 - 17:09

gevonden op het internet:
Niet-gevaccineerde dieren jonger dan 3 maand
Individuele lidstaten kunnen toestaan dat honden, katten of fretten die jonger zijn dan 3 maand en niet gevaccineerd zijn tegen hondsdolheid, toch kunnen reizen onder volgende voorwaarden:
- ze beschikken over een paspoort
- ze hebben vanaf de geboorte op de geboorteplek geleefd zonder in contact te komen met wilde dieren

Bewerkt door Lotje <3, 16 juli 2010 - 17:10.

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#15 Geplaatst 16 juli 2010 - 20:58

Hmm, ik zou haar meenemen maar haar in het oog houden. Zorg dat ze niet uit de kooi kan. Als het een diervriendelijk hotel is en het is maar 2 uur rijden..
Maar let op, katten zijn geen honden, hoe hou je een kat binnen, ergens waar je niet THUIS bent, snap je? Als je die kat daar buiten laat is ze sowieso het noorden kwijt..
Mss beter thuis laten. Katten zijn anders dan honden.