Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe kitten,ze is bangetjes

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_lady_cidje_*
Guest_lady_cidje_*

#1 Geplaatst 17 juli 2010 - 15:43

hoi, we zijn juist thuis met ons Bonitatje ons kersverse kattinnetje.
Ze is verschrikkelijk bang en kruipt in de kleinste hoekjesn ze wil zelfs altijd in de koelkast vanachter kruipen :o We laten haar een beetje met rust,ze zal wat moeten bekomen en wennen.Ze zit nu vollenbak te miauwen hehe.Iemand nuttige tips voor ons?Wat we het beste kunnen doen of niet mogen doen??alvast bedankt!

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#2 Geplaatst 17 juli 2010 - 16:10

Laat ze rustig alles verkennen zou ik zeggen. Het is allemaal nieuw uiteindelijk he ;)
Toen wij onze twee broertjes als kittens in huis haalden wilden ze ook achter de ijskast enzo, Hayko bleef lange tijd onder de zetel zitten. Nadien had ik me op de grond gezet met een speelplumeau en dan kwamen ze heel voorzichtig meespelen :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 juli 2010 - 16:12

Vooral niets forceren, laat haar maar rustig op haar tempo op verkenning gaan. Zet een eetbakje en drinken in de buurt van haar schuilplaatsje zodat ze er niet te ver voor moet lopen, alsook de kattenbak. Naarmate ze meer vertrouwen krijgt in de situatie en op verkenning gaat, kan je alles een beetje verder opschuiven tot het staat waar je het graag hebt. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 17 juli 2010 - 19:22

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#5 Geplaatst 17 juli 2010 - 19:25

( :ha Als ik aan Syrah denk, die kwam hier binnen en die was helemaal op haar gemak , ook bij de dierenarts, die begint gewoon wat rond te snuffelen...de tocht naar hier moest ze wel hard maauwen maar eens binnen is ze de koningin)

Een beetje geduld, ze komt wel op haar ploot :d

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 juli 2010 - 19:43

Noppes zat bijna twee weken onder de bank en liep alleen rond als wij sliepen. (ik kon dat zien aan de witte kattenbak korrel afdrukken op mijn bank) Ik heb haar hartje gewonnen met kleine beetjes tonijn uit blik. Tegen ze praten helpt ook heel goed, en als je ze aan kijkt niet staren maar je ogen af en toe naar ze dicht knijpen. (doen katten ook naar elkaar en naar jou als er vertrouwen is) verder vooral niets forceren. Noppes kon ik aaien als ik uitgestrekt op de grond ging liggen en dat vond ze fijn. Kijk voorzichtig wat je katje wel en niet fijn vindt en zo zal ze aan je wennen.
Geplaatste afbeelding