Spring naar inhoud

- - - - -

Luchtreinigers, vraagje ...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#1 Geplaatst 18 juli 2010 - 02:24

Hey allemaal !

Hou heel erg veel van dieren en dus ook katten maar helaas krijg ik wel vaak allergische reactie's van o.a. het kattenhaar. Later las ik dat luchtreinigers je leven echt kunnen helpen en wonderen kunnen verrichten dus kennen jullie een goede, niet al te dure luchtreinigers die dus o.a. allergenen weghalen enzovoorts ? Wil mijn poes echt niet wegdoen zoals de dokter zegt, het is nogal makkelijk om namelijk te zeggen doe de poes weg als je er zo gehecht aan bent. Bedankt voor de reactie's alvast en tips zijn ook welkom :)

Bewerkt door xTinkerbellx, 18 juli 2010 - 02:26.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2010 - 09:27

luchtreinigers kunnen helpen, maar zullen geen wonderen verrichten.
Als je last hebt van allergische reacties op je kat, dan kun je daar wel overheen groeien. Maar al het nu (pas) is ontstaan en je reactie steeds erger wordt dan is de kans dat je erover heen groeit (oftewel, immuun wordt voor je eigen kat) klein.

Toch is het absoluut niet nodig om je kat weg te doen. Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Ik ben zelf allergisch en heb astma. En toch heb ik katten. En zelfs een cattery. Ik ben niet immuun voor mijn eigen katten. Ik gebruik medicijnen. 1 tablet per dag en ik kan de hele wereld aan :)
(even ter verduidelijking, ik had eerst de allergie, daarna de tabletten en daarna de katten. Maar als er eerst katten waren geweest en daarna allergie, dan zouden er echt wel tabletten zijn gekomen!)

Dus is het belangrijk dat je voor jezelf vaststeld hoe heftig je reactie is, en wat je ervoor wilt doen om je kat toch te houden.

Ik ga heel ver ;) maar niet iedereen maakt die keuze.

Als je vragen hebt, gewoon stellen. Ik ben echt niet de enige met een allergie die ook nog katten heeft :d

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 juli 2010 - 10:25

Hier idem. Ik had eerst gewoon huisstofallergie. Dan 2 katten, dan allergie aan katten, dan pilletjes en daarna nog eens 2 katten :lachen: .

Zo'n pilletje per dag doet ook bij mij wonderen. Ik moet er toch al eentje nemen (De Pil), dus waarom geen 2de als ik zo van mijn lievelingsdieren kan genieten 8) !

Hier zit wel een een revalisator in. Het 'zuivert' de lucht, maar neemt de allergie zeker niet weg he.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 18 juli 2010 - 10:45

ik heb een luchtreiniger, werkt perfect! ben er ook blij mee :)
maar de allergie wordt er niet minder van (helaas, was een betere oplossing dan die pilletjes ;) )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Nico van sarahtje_*

#5 Geplaatst 19 juli 2010 - 09:52

Ik heb ook last van huisstofmijt en een lichte vorm van hooikoorts.
Na een tijdje xyzal te nemen ben ik dit jaar overgestapt op een homeopathisch middel. :thumb:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 juli 2010 - 10:14

Nico van sarahtje zei:

Ik heb ook last van huisstofmijt en een lichte vorm van hooikoorts.
Na een tijdje xyzal te nemen ben ik dit jaar overgestapt op een homeopathisch middel. :thumb:

Welk homeopatisch middeltje is dat? Ik neem cetrizine al jaren in maar zou toch liever iets homeopatisch nemen als dat zou helpen.  Je wordt zo loom van die cetrizine... :trance:
Kan je dat zo bij de apotheek kopen?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 19 juli 2010 - 10:48

Ik heb ook een allergie aan katten en ik neem een neusspray om mijn neus vrij te houden. Ik had mijn kat al een goede 10 jaar toen ik er allergisch aan geworden ben... Wegdoen was dus voor geen meter een optie ;)

Mijn huisarts zegt ook: jij bent gezonder met je kat dan zonder, je hebt er enorm veel aan ;)

#8 Geplaatst 19 juli 2010 - 10:52

Ik ben er wel even voor bij een huisarts die ook homeopathie doet geweest. Heeft me 40€ gekost :trance: .

Het product dat ik neem is: APIS en de dosis is 30K.
Ik moet elke dag 2x2 kleine bolletjes opzuigen. Het helpt even goed als Xyzal.
Daar ben ik wel bij om, want ik ben nogal "anti" geneesmiddelen. Als het moet moet het, maar als ik geneesmiddelen kan vermijden zal ik het ook doen.

Dit is trouwens mijn eerste stap in de wereld van de homeopathie buiten het gebruik van tea tree en rescue gerekend.

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#9 Geplaatst 20 juli 2010 - 04:30

Bedankt voor alle reactie's tot nu toe :) Zitten handige tips en informatie bij  :) Neem zelf ook cetrizine veerlevs (word je denk ik inderdaad wel loom van), homeopatische middelen lijkt mij ook beter ja. Hoeveel kost die APIS dan Nico van sarahtje ? (even uit nieuwsgierigheid). Was de dokter 40 Euro of het middel ? lol :) Even checken voor de zekerheid :)

Bewerkt door xTinkerbellx, 20 juli 2010 - 04:33.

#10 Geplaatst 20 juli 2010 - 08:08

Als ik me niet vergis kost zo'n potje APIS rond de 10€. Dus echt duur is dat niet. Er staat wel niet op hoeveel bolletjes er in zitten. Maar er zitten er wel een pak in.

Ik geef nog even de lijst mee van homeopathische werkende artsen:
http://www.altermedi...en_mei_2008.pdf

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:05

Ik heb ook al nagedacht over een luchtreiniger, ook om de vochtigheid en dergelijke in huis te regelen, maar ik zou niet weten waar ik m'n zoektocht moet beginnen. Ik ben ook allergisch aan katten (en honden, paarden, huisstofmijt, pollen, grassen...), hier lopen twee katertjes rond en de ene dag heb ik meer last van m'n allergie dan de andere. Ik had eerst de allergie, maar ben al heel m'n leven gek op dieren dus liever allergie dan geen huisdieren...
Momenteel zit het weer ook niet echt mee...veel te warm en te weinig wind dus heel veel pollen in de lucht... :(
Misschien ook eens een homeopatisch middel proberen, want momenteel helpt er zeer weinig.

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#12 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:19

Ok, bedankt voor die informatie Nico van sarahtje ! :) Waardeer het :) :)

Bewerkt door xTinkerbellx, 20 juli 2010 - 23:19.

#13 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:39

Nu heb ik al bij enkele cattery's en Joloka hier van het forum de revitalisor gezien. Maar elke keer vergeet ik te vragen of het goed werkt :evil: .

Volgens de website is het wat we zoeken

http://www.revitalisor.be
http://www.revitalisor.nl/

Bewerkt door Nico van sarahtje, 20 juli 2010 - 23:39.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 21 juli 2010 - 09:00

Ben ook allergisch aan katten, honden, huisstofmijt, pollen, e.d.
Ik pak al jaren Estivan en heb geluk dat ik van praktisch geen enkele medicatie loom word. (Ook valium niet, zucht, wel moeilijk als je een kalmeermiddel nodig hebt, maar wel ideaal als je niet zonder anti-histaminica door het leven kunt :) )
Ik moet wel om de paar maanden een 'rustpauze' inlassen, tegen de gewenning van die medicatie, en snotteren en niezen daar kun je amper iets tegen doen, maar als ik last krijg van jeukende/branderige ogen, gebruik ik een simpele oogspoeling van 't Kruidvat -> doet echt wonderen!

Al ga ik nu toch ook wel eens die granullekes halen, als dat helpt = Toch gezonder, maar ja, Cetrizine e.d. werkt niet bij mij, dus hopen maar dat dit wél werkt.

Ik weet enkel van zo'n luchtreiniger dat je goed rekening moet houden met de 'te reinigen oppervlakte', hou groter de opervlakte, des te zwaarder machine dat je dan nodig hebt, anders ga je er niet voldoende werking van hebben.

Veel succes nog verder ;)
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy