Spring naar inhoud

- - - - -

mijn kat brengt levende muizen binnen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
muis en ik
muis en ik
  • 178 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 juli 2010 - 15:00

mijn kat had nog nooit muizen gevangen en nu doet ze niets anders dan er meebrengen ik heb van de week op 1 dag 5 keer een spitsmuisje afgepakt en terug buiten gezet is dat nu omdat ze jonge kittens heeft gekregen ze zijn nu 9 weken oud waarom zou ze dat eigenlijk doen en ze heeft ook al 3 keer een dode veldmuis meegebracht

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2010 - 17:09

Ze leert haar kleintjes jagen, eerst met een dode muis (met prooi omgaan) daarna een muis waar nog een beetje leven inzit (die dus nog een stukje weg kan lopen) en dan de levende en levendige prooi, waar ze echt op moeten jagen, ze is dus een hele goeie mama :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2010 - 12:02

Goede mama!! Laten doen. Niet straffen hiervoor!

Hier gebeurt dat ook hoor. Ze brengen hier vanalles binnen. Muizen, vogels, vleermuis, duiven,..
Meestal spitsmuizen, soms nog levend. De ene keer al wat levender dan de andere keer.  
Ik krijg altijd het cadeautje :s . Ik doe dan of ik blij ben, hahaha en probeer ze af te leiden (wat niet altijd lukt). Als ze nog half leven, leg ik ze buiten terug op het gras, waarna ze er terug mee gaan spelen (maar niet meer binnen brengen). Als ze dood is, gooi ik ze weg.

Laten doen, ze doet dat goed! :p

Guest_Hedwige_*
Guest_Hedwige_*

#4 Geplaatst 20 juli 2010 - 12:17

muis en ik zei:

mijn kat had nog nooit muizen gevangen en nu doet ze niets anders dan er meebrengen ik heb van de week op 1 dag 5 keer een spitsmuisje afgepakt en terug buiten gezet is dat nu omdat ze jonge kittens heeft gekregen ze zijn nu 9 weken oud waarom zou ze dat eigenlijk doen en ze heeft ook al 3 keer een dode veldmuis meegebracht
Lol, jouw poes brengt levende binnen, de onze brengt enkel dode binnen. Er lag eens een kop van een muis op de voetmat, en er lag eens een muis onder ons bed. M 'n moeder werd ineens wakker van de stank lol.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 20 juli 2010 - 13:07

Weet je wat eigenlijk nog beter zou zijn? Dat de mamapoes de muizen aan de kittens kan geven, zo leren zij ook jagen. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat dat iets is dat je liever niet doet :)

off topic: is de poes nu gesteriliseerd? Als ze buiten mag, dan kan ze terug zwanger worden.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2010 - 13:31

Dat is inderdaad volkomen normaal gedrag hoor.

Nog een tip: wil je ajb leestekens plaatsen in je zinnen? Op die manier leest je verhaal gemakkelijker ;)
Geplaatste afbeelding