Spring naar inhoud

- - - - -

kat valt om

• Log in om te reageren
148 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#106 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:29

giroldi zei:

Is het zo dat hij door dat kopschudden ook niet (of minder) kan spelen of slapen?
Als hij nog hetzelfde doet als voorheen zou ik het zeker aanzien,
Maar als hij erdoor beperkt wordt in zijn spelen en rust wordt het wel een moeilijker
verhaal :( Naja, je ziet heel snel aan een kat of hij zich lekker voelt of niet, ik zou het
daarvan af laten hangen denk ik... Moeilijk hoor!

kopschudden doet hij niet als hij slaapt dus rusten gaat gelukkig wel goed. spelen heeft hij niet meer gedaan sinds zondag maar hij is nog herstellende (hoop ik :) ). maar spelen deed hij niet veel meer op deze leeftijd... ja moeilijk is het zeker
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#107 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:51

:hug: Ik duim dat de schat er weer een beetje bovenop komt hoor!!

Zelf ga ik akkoord met de meesten hier.  Als hij er zelf niet te veel last van ondervindt dat hij af en toe een keertje omvalt zou ik hem nog al zijn dagen geven!!
Vanaf ik echter zou merken dat hij pijn heeft en het bergaf gaat zonder kans op beterschap zou ik toch ook voor de pijnlijke beslissing kiezen :(

Veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#108 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:35

Ik denk dat jij wel het beste weet of het nog te doen is voor hem of niet.Een baasje voelt dat toch meer aan,vind ik.Zelfs meer dan de DA.Veel sterkte!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:42

sandra25 zei:

Ik denk dat jij wel het beste weet of het nog te doen is voor hem of niet.Een baasje voelt dat toch meer aan,vind ik.Zelfs meer dan de DA.Veel sterkte!

hier sluit ik mij volledig bij aan

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#110 Geplaatst 22 juli 2010 - 20:18

ik ben het eens met de anderen. En bovendien is hij nu nog aan het herstellen, een aangezien het wel betert zou ik dat afwachten.

Als het verslechterd of als hij er heel erg last van heeft, dus als zijn kwaliteit van leven eronder lijdt, en/of als hij pijn heeft, dan zou ik denk ik voor die allerlaatste optie gaan. Maar dat is echt de allerlaatste optie! En zolang het lijkt te beteren is dat voor mij absoluut niet aan de orde.

Helemaal als het een tia is geweest. het herstel daarvan is langzaam, maar dan kan het zeker nog een heel eind verbeteren.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#111 Geplaatst 22 juli 2010 - 21:32

Persoonlijk ga ik ook steeds tot het uiterste, zolang ik zie dat m'n dier nog mee verder wilt, als eigenaar zie je dat snel genoeg wanneer hij of zij het genoeg vind, dus ik zou zeggen ga ervoor

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 23 juli 2010 - 00:04

Zo lang hij pijnloos en zonder al te veel last of stress kan doorgaan, zou ik hem zeker ook nog niet laten inslapen!

Maar als het voor hem té pijnlijk zou worden en hij geen "waardig" leven meer zou kunnen leiden zonder hoop op beterschap, wordt het misschien tijd om die moeilijke beslissing te maken...
Maar zo te zien is dit nog niet voor meteen!

Wat het ook juist was en voor zover het mogelijk is een diagnose te stellen zonder bijkomende risico's, hij heeft nu waarschijnlijk wel wat tijd nodig om er van te herstellen.
Een 2de opinie bij je vertrouwde da maandag kan misschien ook wel andere inzichten geven.

Zoals eerder al gezegd, jij kent hem het best en weet ook hoe hij in zijn normale doen is.

Ik :duim: zeker mee voor beterschap!

Bewerkt door haemoglobine, 23 juli 2010 - 00:06.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:56

Ga verder op je gevoel en probeer je gewoon in de plaats van het diertje te zetten.  Je zal dan wel weten of het zin heeft nog even geduld te oefenen of niet.
Veel succes en ik blijf duimen!

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#114 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:12

hoe gaat het er nu mee?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#115 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:21

redelijk. hij kan weer gewoon recht lopen schudden word naar ons mening ietsjes minder. vond hem vandaag wel iets meer down. gisteren bij de da had hij wel weer meer praatjes. normaal haat hij echt een dierenarts maar dat liet hij stukke minder merken gisteren was het weer een leeuw :)
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#116 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:23

is dat omvallen het enige of heeft hij nog klachten?  

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#117 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:25

wea zei:

is dat omvallen het enige of heeft hij nog klachten?

voor zover wat ik nu nog zie is het kopschudden en dan valt hij om. verder soms nog wat onstabiel maar gaat langzaam aan beter. maar het kan ook door de prednison komen. daar heeft hij afgelopen maandag een injectie van gehad (een langdurige werking) soms leven dieren daar van op en als het uitgewerkt is, dan storten ze weer in. daarom heb ik angst voor dit weekend...
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.053 berichten
  • 5 katten

#118 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:28

ik duim echt! hoop dat alles vlug goed komt.  

Dat is echt zwaar hé, zo ongerust zijn over je kat. Vooral als je niet zeker weet wat er aan de hand is. En dan steeds maar met argus ogen kijken: betert het, verslechtert het... :hug:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#119 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:29

ja het is ook erg moeilijk maar goed we zetten ons in voor hem en we zien wel waar het schip strand.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:01

Hopelijk is vandaag enkel een minder dagje en ligt het niet aan de uitwerking van de prednison...

Ik duim in ieder geval mee voor beterschap :duim: :duim: :duim:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo