Spring naar inhoud

- - - - -

kat valt om

• Log in om te reageren
148 reacties op dit onderwerp
Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#91 Geplaatst 21 juli 2010 - 22:32

ik blijf hier mee duimen :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#92 Geplaatst 22 juli 2010 - 10:22

dank je wel
Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#93 Geplaatst 22 juli 2010 - 10:39

:thumb: :thumb: :thumb:
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#94 Geplaatst 22 juli 2010 - 14:01

merci :) .

ik heb toch een vraag aan de mensen die dit topic lezen en reageren. stel wat zouden jullie doen. als hij blifjt kopschudden af en toe en omvalt en verder normaal is in hoeverre gaat jullie acceptatie met rond laten lopen? wij willen hem zeker nog niet laten gaan dus wij hebben al een beslissing genomen om hem als hij verder redelijk " normaal" blijft hem lekker bij ons te houden ondanks het soms omvallen. afgelopen zondag en maandag was het echt erg en was hij er ook slecht aan toe. langzaam krabbelt mijn ouwe ventje weer op maar zelf denk ik dat het kopschudden blijft.

mocht hij een terug val krijgen waardoor hij slechter word of pijn heeft of er niet meer uit kan krabbelen is de beslissing wat makkelijker maar niet echt leuk. maar je doet het voor het diertje...

nou wilde ik jullie mening weten hoe jullie dat zouden doen?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:22

Zolang hij geen pijn heeft en zijn toestand redelijk is zou ik het ook aanzien. Bij verslechteren van de toestand zou ik voor de moeilijke beslissing gaan :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#96 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:24

bedankt voor je eerlijke antwoord.. ben benieuwd wat anderen zouden doen. :)
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#97 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:28

Zolang het beestje geen pijn heeft zou ik het nog afwachten maar vanaf dat het beestje pijn heeft en lijd dan beslis ik ook om het beestje uit zijn lijden te verlossen en ik denk dat iedereen dat wel doet. :hug:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#98 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:31

ik vraag dit namelijk ook omdat misschien hier ook mensen zijn die het kopschudden en omvallen daarna al erg genoeg vinden. hij zelf heeft er van wat ik zie verder geen hinder van behalve dan dat hij weer opstaat. hij loopt ook langzamer als voorheen maar geeft daarin tegen de kat en de hond ook wel weer een pets op hun koppie als het hem niet zind. dat is wel anders geweest... dus zijn eigen karakter is er weer een beetje. we hopen in de loop der dagen meer verbetering te zien dat wel. maar we vinden het weekend wel heel spannend omdat hij dan geen injecties kan krijgen
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#99 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:35

Oh ja ik begrijp je, dat is inderdaad heel lastig want je kan niet altijd zien wanneer je kat pijn heeft, hij schud wel voor een reden maar voor wat? jeuk, pijn,.... ik zou het echt niet weten.... dus eigelijk weet ik het zelf niet zo goed, ook omdat ik het niet zie....

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#100 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:37

Solotje zei:

Oh ja ik begrijp je, dat is inderdaad heel lastig want je kan niet altijd zien wanneer je kat pijn heeft, hij schud wel voor een reden maar voor wat? jeuk, pijn,.... ik zou het echt niet weten.... dus eigelijk weet ik het zelf niet zo goed, ook omdat ik het niet zie....

hij heeft iets in de trant van een beroerte of een tia gehad waardoor er bij zij nevenwicht ook iets mis is vandaar het kopschudden. ook ik vraag me af als hij schud of hij dan pijn heeft of omdat het een " tik"  is waar hij niks meer aan kan doen
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#101 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:43

Kan je dan niet eens een mening van een andere da vragen wat die zal doen in zo'n situatie?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#102 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:51

Solotje zei:

Kan je dan niet eens een mening van een andere da vragen wat die zal doen in zo'n situatie?

om er achter te komen wat hij heeft in zijn koppie beroerte, tia is een scan nodig maar mijn da waarschuwde me al dat hij dan onder narcose moest en gezien zijn probleem en zijn leeftijd dat de kans klein is dat hij er nog uit komt. zeker in de mate waarin hij gestresst is dan en dan een leeuw is bij een dierenarts. maandag komt mijn vertrouwde da ook weer terug dus mocht alles nog redelijk goed gaan of liever gewoon goed wil ik eens met haar overleggen hoe en wat. je hebt wel gelijk want iedere dierenarts kijkt weer anders en weet misschien weer wat anders
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#103 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:14

Ja en dat kan je ook niet riskeren....ik hoop echt dat er een positieve oplossing komt. :geluk:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#104 Geplaatst 22 juli 2010 - 17:59

Is het zo dat hij door dat kopschudden ook niet (of minder) kan spelen of slapen?
Als hij nog hetzelfde doet als voorheen zou ik het zeker aanzien,
Maar als hij erdoor beperkt wordt in zijn spelen en rust wordt het wel een moeilijker
verhaal :( Naja, je ziet heel snel aan een kat of hij zich lekker voelt of niet, ik zou het
daarvan af laten hangen denk ik... Moeilijk hoor!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#105 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:24

Als hij slechter wordt de moeilijke beslissing maar voor nu de medicatie kans geven om aan te slaan en hopen dat hij beter wordt.