Spring naar inhoud

- - - - -

chip met GPS-functie??

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 juli 2010 - 17:00

Hallo allemaal,

Ik weet niet goed waar ik deze topic zou moeten plaatsen en heb met de zoekfunctie zo geen gevonden, dus hier komt het:

Gisteren is mijn Pixie gaan lopen (zie topic -> vermist -> Pixie vermist, sorry maar weet echt niet hoe ik daar een link van kan maken) en nu neem ik het mijn man bijna kwalijk dat hij chippen zinloos vond. :censored: Ze mogen niet buiten, dus is dat niet nodig, was zijn reactie :evil: , maar ik zal nu maar mooi zwijgen :knuppel:

Hij is dus van mening dat er nog geen 5% kans is dat onze Pixie sneller terug zou kunnen zijn als ze wel gechipt was. :wall: :gek:

Diverse topics hier bewijzen het tegendeel, maar ja, :gek: :wall:

Hij wil enkel een chip met GPS-functie, je hoort daar zo hier en daar wel over, maar kan er iemand wat meer vertellen over het waar/wanneer en dergelijke?

Er bestaan wel Trackings-systemen voor aan het halsbandje, maar ja, als ze dan ergens vasthangen... Ofwel kat weg zonder, ofwel een gewurgde kat :8

Ik weet er eigenlijk niet zo veel over, maar als dat voor hem de enige optie is, wil ik die wel zo snel mogelijk, maar is dat hier al wel verkrijgbaar??

PS: als dit topic beter elders staat, doe gerust, laat me maar weten, maar ik wist het niet :catnoknow

Bewerkt door Leenaria, 18 juli 2010 - 17:02.
Reden van bewerken: weeral schrijffouten

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2010 - 17:42

daar heb ik nog niet over gehoord eerlijk gezegd. ik vraag me ook af of dit bestaat want zo'n track systeem bestaat er dan uit dat er een signaal wordt uitgezonden en dan zou er een batterij voor nodig zijn.

het is idd nog een beetje tegen de publieke opinie dat katten gechipt zijn. Niet elke DA en ook niet elk asiel controleert katten op een chip. ik heb hier eens naar de gemeente gemaild om te vragen of ze overreden katten controleren op een chip, maar dat was ook niet het geval. Maar een chip is wel de enige manier om een kat terug te vinden als ze echt ver van huis is geraakt. Maar er zijn ook veel gechipte katten die ook niet worden terug gevonden, dus een chip is geen garantie dat ze terug gevonden wordt.

maar ik ben er nog altijd echt van overtuigd dat je kat een van deze dagen op je stoep gaat staan hoor. blijven hopen hé

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 juli 2010 - 11:29

wea zei:

het is idd nog een beetje tegen de publieke opinie dat katten gechipt zijn. Niet elke DA en ook niet elk asiel controleert katten op een chip. ik heb hier eens naar de gemeente gemaild om te vragen of ze overreden katten controleren op een chip, maar dat was ook niet het geval... dus een chip is geen garantie dat ze terug gevonden wordt.

maar ik ben er nog altijd echt van overtuigd dat je kat een van deze dagen op je stoep gaat staan hoor. blijven hopen hé

:o Nu ben ik stomverbaasd! :o  Is dat nu zo moeilijk om te checken op een chip? De doorsnee mens kan dat niet checken, maar een DA??  Dat zou instinct moeten zijn, met hun job, vind ik.
Maar ja, wist wel dat het me geen garantie zou geven, zenne. :onzeker:

Ik blijf zeker hopen, maar zou het mezelf nooit of te nimmer kunnen vergeven als ze zo toevallig wél ergens vast zit of gewond of erger en ik zat toen thuis... Ik wil dus gewoon overdreven veel checken en weten...  Al is dat nooit haalbaar, natuurlijk :-k

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#4 Geplaatst 19 juli 2010 - 11:43

Klopt een inwoner bij ons in Hengelo heeft dat uitgevonden.
Ga maar naar www.poezenweide.nl hier staat bijna alles op over dit systeem :wave:
Dan kun je bij zoeken zo GPS invullen en je hebt het

Bewerkt door angie555, 19 juli 2010 - 11:46.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:09

Mijn ouders hebben dit ook al willen aanschaffen voor de honden die uitbreken als ze hun kans zien..
Dacht dat het wel vrij duur was, succes in ieder geval met de zoektocht :geluk:

Bewerkt door Spanishke, 19 juli 2010 - 12:09.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:14

maar zijn dat systemen die werken zonder bandje? Met een bandje bestaat dit idd, maar zonder bandje?

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 juli 2010 - 12:28

wea zei:

maar zijn dat systemen die werken zonder bandje? Met een bandje bestaat dit idd, maar zonder bandje?

Ik heb het hier over die zonder bandje, dus voor onderhuids ;)  Bestaat al wel, maar nog niet overal, blijkbaar

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 19 juli 2010 - 15:09

heb je daar wat info over? ik ben daar wel benieuwd naar.

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 19 juli 2010 - 15:33

sorry, maar ik vind daar echt niks over terug.

Een chip die men inplant en kan lezen met een speciaal apparaat: ja
een tracking device aan een halsband waardoor men een dier kan lokeren:ja

een implantbaar tracking device: daar vind ik echt niks over terug. ben je zeker dat dit bestaat? Het zou me echt verbazen dat dit bestaat want dat zou betekenen dat men er ook een batterij bij moet inplanten.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 juli 2010 - 15:40

wea zei:

sorry, maar ik vind daar echt niks over terug.

Een chip die men inplant en kan lezen met een speciaal apparaat: ja
een tracking device aan een halsband waardoor men een dier kan lokeren:ja

een implantbaar tracking device: daar vind ik echt niks over terug. ben je zeker dat dit bestaat? Het zou me echt verbazen dat dit bestaat want dat zou betekenen dat men er ook een batterij bij moet inplanten.

Lijkt me inderdaad zeer sterk dat dat kan.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:46

Ik heb dat een tijd geleden eens ergens gezien/gehoord/gelezen.  Was wel enkel in Amerika ergens, eigenlijk snap ik er ook niet al te veel van, want idd hoe blijft dat 'zenden' zonder batterij??

Vind het voorlopig nergens meer, maar ik ben dan ook een ramp met google gebruiken :oops:

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:37

ik heb me al sug gegoogled, en soms is men echt in verwarring met chip en GPS. Maar ik heb nog niks gevonden dat het bestaat, dus ik vrees ervoor.

ook alle dieren in het wild die ze willen volgen krijgen eerder een zender opgeplant, daar zouden ze dan toch ook makkelijkze zo'n chip voor gebruiken (veiliger voor het dier en het geraakt zeker niet kwijt)