Spring naar inhoud

- - - - -

net een 2de kitten

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#1 Geplaatst 19 juli 2010 - 08:10

Afgelopen zaterdag zijn we ons 2de kitten kater ( pers) genaamd Blue Berry gaan ophalen, maar het is nu alleen nog maar geblaas en met een grote bocht elkaar paseren enz...
Onze kater (ragdoll, 9 maandenl) genaamd Chip hebben we vorige week laten castreren. En dat is allemaal prima verlopen.Nu is Chip niet meer zo knuffelend en het lijkt wel alsof hij boos is op ons en het nieuwe kitten.
Nu hoop ik maar 1 ding natuurlijk en dat is dat het goed komt :cry:
Ik weet dat het tijd nodig heeft, alleen lees ik nogal wel eens tegenstrijdige dingen op het internet en nu is mijn vraag aan jullie, wanneer weet ik nu dat het goed komt?
Allebij zijn ze afzonderlijk super lief en knuffelend, maar samen tja... echt heftig vechten hebben ze nog niet gedaan.

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 19 juli 2010 - 09:03

Ze moeten nog aan elkaar wennen he, dat kan een paar dagen duren, hij heeft het nu te druk met het nieuwe kitten in de gaten houden om lekker bij jullie te knuffelen, het is voor beide katjes allemaal nieuw natuurlijk, hoelang het gaat duren is niet te voospellen, maar omdat Chip ook nog jong is (eigenlijk ook nog een kitten) denk ik dat het wel snel gaat hoor dat ie zich realiseert dat ie een speel kameraadje heeft gekregen :d wat een leuke naam heeft je Persje :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#3 Geplaatst 19 juli 2010 - 09:38

dank je :d
Ja ik begon mij al af te vragen of het eigenlijk wel kan 2 katers bij elkaar :onzeker:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 19 juli 2010 - 09:56

Ja hoor, hier zijn er ook inmiddels twee ex- katers en die doen het prima. Ze verdragen elkaar en doen veel samen. Je zal ze wel nooit betrappen samen in hetzelfde mandje enz., maar ze hebben zeker veel aan elkaar.
Hier heeft het toch wel eventjes geduurd eer alles OK was. Normaal zou je na 1 à 2 weken toch al beterschap moeten zien hoor.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 19 juli 2010 - 10:03

rose pearl zei:

dank je :d
Ja ik begon mij al af te vragen of het eigenlijk wel kan 2 katers bij elkaar :onzeker:

Ja hoor dat kan wel, een beetje meer tijd geven... veel aandacht geven aan beide katjes en dat komt allemaal wel goed, veel succes! :geluk:

Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#6 Geplaatst 19 juli 2010 - 10:31

pffff, gelukkig heb ik jullie nog hahaha want ik begon men eigen hartje al op te vreten, van ooooh als dat maar goed komt, doe ik nu iets niet goed, enz... stom hé :onzeker:
Ik weet dat het zijn tijd nodig heeft, maar nu ik er zelf zo voor sta dan is het ook voor ons als gezin en vooral voor mij (want ik verzorg ze ook) effe wennen. (maar wel leuk :d )

Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 19 juli 2010 - 11:32

Ondanks het feit dat zo goed als iedereen zegt dat het altijd goed komt, blijf je toch met die schrik zitten he :)

Heb hetzelfde voor nu, nog 7 weken te gaan vooraleer het er eindelijk is, maar toch maak ik me nu al zorgen of onze andere kitties het gaan accepteren en hoe lastig ze op ons gaan zijn, hoe lang het gaat duren enzoverder.

Er is maar 1 ding dat je kan doen... Geduldig afwachten!

Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#8 Geplaatst 19 juli 2010 - 11:43

Lorwen zei:

Ondanks het feit dat zo goed als iedereen zegt dat het altijd goed komt, blijf je toch met die schrik zitten he :)

Heb hetzelfde voor nu, nog 7 weken te gaan vooraleer het er eindelijk is, maar toch maak ik me nu al zorgen of onze andere kitties het gaan accepteren en hoe lastig ze op ons gaan zijn, hoe lang het gaat duren enzoverder.

Er is maar 1 ding dat je kan doen... Geduldig afwachten!

ja inderdaad het blijft iedere keer weer de vraag voor me komt dit nu ooit nog goed :onzeker: tja en weten dat gedult niet mijn sterkste kant is hahaha

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 19 juli 2010 - 21:49

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#10 Geplaatst 19 juli 2010 - 23:06

Ik ben eigenlijk wel curieus voor een fotoke...... ;)

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#11 Geplaatst 19 juli 2010 - 23:07

poezenmoeder zei:

Ik ben eigenlijk wel curieus voor een fotoke...... ;)

O oeps heb juist in het kattenprofiel gekeken !!!! O hoe mooi :love3:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#12 Geplaatst 19 juli 2010 - 23:11

Hier 4 katers en 3 poezen, en dat gaat goed samen, telkens er een kitten bij kwam was het afwachten, blazen, grommen, de jongste katten waar snel aan het spelen en de oudere hadden een paar weken nodig om te wennen. Maar al bij al is het telkens goed verlopen. Gun het tijd dan komt alles wel in orde. En je geeft ze beiden evenveel aandacht en vooral spelen met hen zo spelen ze op den duur samen zonder dat ze het in het oog hebben. Veel plezier met je 2 schatten. :)

Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#13 Geplaatst 20 juli 2010 - 08:26

Dank je voor het advies :d
Ook is het zo dat blue (het nieuwe kitten) ook erg uithaalt naar Chip als Chip wil komen snuffelen en Chip is ook weer angstig voor Blue en slaat snel met zijn poot tja... beiden geven ze niet echt toe, maar beiden en vooral blue heeft toch wat angst voor Chip.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 20 juli 2010 - 09:26

Dat komt goed!

hier 4 katers en 4 katinnen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_rose pearl_*
Guest_rose pearl_*

#15 Geplaatst 21 juli 2010 - 07:38

Gelukkig gaat het al iets beter :) Het is nog geen koek en ei maar ze kunnen mekaar af en toe al paseren zonder blazen en rustig in elkaars buurt gaan liggen.Vooral voor Chip blijft het nog wennen.