Spring naar inhoud

- - - - -

Kat erg ziek na bevalling

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 22 juli 2010 - 21:48

Hoi allemaal,

Het gaat nog steeds goed met haar. Vanochtend en vanavond was ze heel even actief samen met mn andere kat..ze rende achter elkaar aan. Ook heb ik savonds ff met dr gespeelt..maar ze begon daarna wel weer te hijgen, dus ik ben er maar mee gestopt, want vertrouw dat tog niet. Verder zoekt ze af en toe als ze wakker is mogelijkheden om naar buiten te gaan(maar dat mag pas als ze gesteriliseerd is). Ze heeft trouwens wel vandaag wel even aan een doekje met bleekmiddel gesabbelt:S Ze had het door de wasmand getrokke, maar het doekje was wel droog..dus ik hoop dat het geen kwaad kan.

Ik heb geen kattenverzerkering, maar weet iemand of ik dit nog kan afsluiten voor mn kat? Ze is natuurlijk wel opgenomen geweest, maar een oorzaak is verder niet gevonden. En ik wil straks misschien tog een hartonderzoek en/of verdere bloedonderzoek laten doen, omdat ik gewoon wil weten wat er met haar aan de hand is maar dat kost natuurlijk ook wel aardig wat (niet dat ik het er niet voor over heb hoor..als het moet dan moet het, al hou ik geen geld meer over). Voor hetzelfde geldt heeft ze helemaal nix en heeft ze misschien iets giftigs gegeten(de dag voor de bevalling was ze s ochtends namelijk nog ffiez buiten geweest en die avond voor de bevalling had ze ook al overgegeven), maar het zou me toch meer geruststellen als ze helemaal onderzocht is. Bij elke gekke beweging of raar iets denk ik steeds van...ze zal tog niet weer een aanval krijgen!!
Owh en nog een vraagje..hoevaak poepen katten ongeveer per dag?? Ik heb haar vandaag nog niet zien poepen..wel plassen (miss dat ze savonds poept, maja heb nog een kat dus weet niet van wie het is)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 23 juli 2010 - 20:02

:thumb: :thumb: , fijn dat het al wat beter gaat met haar. Ik denk dat je altijd nog een dierenverzekering kan afsluiten hoor, al is dit in België niet zo interessant als in Nederland.
Hier vind ik toch dagelijks van elke poes een drolletje hoor, is het niet 's morgens dan zeker 's avonds.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 23 juli 2010 - 20:33

Oke..Jah ze heeft verder geen diagnose gekregen..en haar urine en bloed waar ze op getest waren goed. Zal van het weekend maar even kijken naar een kattenverzekering. Maak me nog steeds zorgen over haar, ondanks dat het beter gaat. Ze wil wel weer spelen, maar begint al vrij snel te hijgen (na 1 minuutje al ofzow) en dan gaat ze languit op de grond liggen. Misschien dat het nog vanalles van vorige week komt, maar  betwijfel het. Ook wil ze ineens weer naar de kittens toe...tot gister ging ze af en toe kijke en er even bij zitten en wassen en na 1 minuut was ze het weer zat, maar sinds vandaag bleef ze er gewoon bij zitten/liggen en begon ze te wassen..(daarna weer te hijgen). Nu is ze in de woonkamer (naja ze ligt in de douche)..heb haar maar ff afgeleid en nu zoekt ze er verder ook niet naar, maar toch wel zielig.

Ja misschien dat ze savonds wel poept hoor, dat weet ik natuurlijk niet want dan slaap ik!!

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:01

Hoi Allemaal,

Ik wilden jullie nog even laten weten dat alles goed gaat met mn kat Bailey. Sinds gister ligt ze eigenlijk weer bijna de hele dag in de doos bij alle kittens en haar zusje. Ze kan de kittens geen melk meer geven, maar wast ze wel allemaal steeds. Heel soms (als ze erg lang aan het wassen is) begint ze te hijgen..in het begin deed ze dit al na 1 á 5 minuten..dus das een hele vooruitgang. Ze lijkt me ook wat minder gestresst...en gaat als de kittens stil zijn rustig slapen. Als ze erg piepen begint ze wel wat onrustig te worden en te miauwen, maar dat doet mn andere kat ook. Vanmiddag ging ze ook met de andere kat spelen...(achter elkaar aan het rennen) en dan begint ze wel wat meer te hijgen, maar ook niet zo heel snel meer (eerst was het na 30 sec á 1 minuut al, nu kan ze het wel 5 minuutjes volhouden). Als ze begint te hijgen dan weet ze ook dat ze te druk is en gaat dan ff languit liggen om uit te rusten (alleen wil mn andere kat dan doorspelen:P). Het snelle ademen heeft ze nog steeds, maar dit deed ze ook al voordat ze kittens had..dus dat zal waarschijnlijk niet veranderen.

Binnenkort ga ik een afspraak maken om haar te laten steriliseren..volgens mij wil ze ook heel graag weer naar buiten toe en misschien doet dat haar dan ook wel weer goed.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:20

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 29 juli 2010 - 21:07

Ik ben heel blij dat het weer beter gaat met mn katje.
Dat hijgen is nog wel steeds en dat is vooral als zij en haar zusje achter elkaar aan het rondrennen zijn door het huis, als ik met propjes papier gooi en ze rent er achter aan dan hijgt ze minder snel...maar dan is ze misschien wat minder actief. Gelukkig weet ze wel zelf wanneer ze moet stoppe met rennen, want dan gaat ze languit op de grond liggen. Ook is ze goed aangekomen...in 3 dagen tijd van 2650 gram naar 2750 gram (ze is altijd al zo licht geweest hoor, maar van mij mag ze best wat aankomen want ze ziet er wel mager uit).
Wel is ze volgens mij weer krols (dus alle ramen en deuren zijn goed afgesloten). Na het weekend ga ik het dierenziekenhuis bellen voor een afspraak om haar te laten steriliseren (hun hebben haar ook behandelt toen ze zo ziek was, dus ze kennen haar achtergrond en kunnen daar rekening mee houden)

Met de kittens gaat het ook goed trouwens. Ze zijn nu precies 2 weken..ze wegen wel lichter dan de andere kittens toen met 2 weken, maja ze moeten natuurlijk vechten om een tepel en dat winnen ze vaak niet van de grotere kittens..1tje bleef wel wat achter in gewicht, dus die voed ik een paar keer per dag extra bij.

Bewerkt door chanatas, 29 juli 2010 - 21:10.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#37 Geplaatst 29 juli 2010 - 22:15

:duim:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#38 Geplaatst 29 juli 2010 - 22:16

Wat een fijn nieuws, hopelijk blijft het alleen maar beter gaan!

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 30 juli 2010 - 08:12

Mooi dat alles goed blijft gaan, maar het is heel snel dat ze terug krols staat
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 30 juli 2010 - 14:01

Ja ze is wel erg snel krols he?? precies 2 weken nadat ze is bevallen. Maar ze heeft alleen de eerste 2 dagen de kittens gezoogt...verder niet, dus misschien dat ze daarom zo snel weer krols is....