Spring naar inhoud

- - - - -

Helden in Afghanistan

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 20 juli 2010 - 13:14

Inderdaad, wel heel schattig ...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#17 Geplaatst 20 juli 2010 - 13:43

Sakuradrops zei:

Moh, zo schattig om te zien! :) Ik denk dat de zorg voor die kleintjes de soldaten psychologisch en emotioneel ook wel deugd zal doen.

denk ik ook!

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#18 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:16

sorry maar deze zin kan niet. 'DOEN DIE JONGENS DAAR OOK EENS IETS NUTTIGS???"

ik zit momenteel op zending in libanon en mijn schoonbroer in afghanistan en om dan zo iets te lezen???
wil jij zeggen dat de  tallen mijnen en clusterbommen de we dagelijks uit hun plantages voor olijven en bananen halen en ontmijnen niet nuttig zijn?
of de plaatselijke bevolking die we dagelijks verzorgen omdat zij of hun kinderen zwaar verbrand zijn.
of de bomauto's die mijn schoonbroer onderschept in afghanistan.
wil je zeggen dat dit geen nuttig werk is ???
ik ben eigenlijk al die vooroordelen tegen militairen in belgie en in het buitenland zo moe.
ik vraag me af hoeveel van jullie het tof vinden om zo een zinnen te lezen terwijl je 4maand van huis bent zonder je vrouw en kind??? jullie zouden ons beter wat meer steunen ipv te denken dat we nooit niks nuttigs doen

Nico van sarahtje zei:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:16

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#20 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:18

:duim: :duim: :duim:

Guest_Nico van sarahtje_*

#21 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:40

Nico van sarahtje zei:

Tuurlijk, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik het nut van hun aanwezigheid ginder een beetje in twijfel trek. Maar da's een heel andere discussie... :d

turbojeng zei:

ik zit momenteel op zending in libanon en mijn schoonbroer in afghanistan en om dan zo iets te lezen???
wil jij zeggen dat de  tallen mijnen en clusterbommen de we dagelijks uit hun plantages voor olijven en bananen halen en ontmijnen niet nuttig zijn?
of de plaatselijke bevolking die we dagelijks verzorgen omdat zij of hun kinderen zwaar verbrand zijn.
ik ben eigenlijk al die vooroordelen tegen militairen in belgie en in het buitenland zo moe.
ik vraag me af hoeveel van jullie het tof vinden om zo een zinnen te lezen terwijl je 4maand van huis bent zonder je vrouw en kind??? jullie zouden ons beter wat meer steunen ipv te denken dat we nooit niks nuttigs doen

Ik heb die zin al eens toegelicht. Ok, een verkeerde formulering van mij...

Nu snap ik je standpunt ook. Voor iedereen dat ginder zit is het niet gemakkelijk. Maar geef nu zelf toe alle aanwezigheid van militairen ginder is al stof tot discussie geweest.

In Nederland is er zelfs een regering over gevallen. Onze ministers gooien hier ook al olie op het vuur door te liegen over hun bedoelingen en in Amerika wil ook niemand die "oorlog" nog. Terwijl we in de media horen dat de bevolking ginder de westerse aanwezigheid als een belediging aanziet.

Misschien dat jullie ervaring ginder anders is maar de media schildert het zo niet af hoor.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#22 Geplaatst 20 juli 2010 - 17:13

turbojeng zei:

:o
Wil je aub niet in hoofdletters praten, dat is niet zo netjes...

Ik kan ook nergens in Nico zijn bericht aflezen dat hij jou of je werk daar onnuttig vindt... of dat hij jou 'persoonlijk' aanvalt omdat je militair bent, (daar heb je zelf voor gekozen. De dienstplicht bestaat hier niet meer. - of is dat weer onder de gordel?) Ik vind het super dat er daar mensen zijn die andere mensen helpen, die niet in zo'n goede leefwereld zitten als wij.

En geloof mij (niet toevallig omdat het mijn vriend is :p ) hij denkt er ook zo over hoor.
Ik bedoel, wij zijn ook ambtenaren op een overheid, wij lachen mee met zo'n moppen die mensen over de gemeente enz vertellen  ( eh... ik zag er 1e op zijn schop leunen en al de rest keek ernaar) omdat dat nu eenmaal cliché is. Moeten wij ons daarom ook elke keer aangevallen voelen?

We leven hier (gelukkig wel) in een democratie waarin je je mening mag zeggen ( vrije meningsuiting... ;) ) zolang die niet in strijd is met de wet enz. Naar mijn mening is dit helemaal niet het geval.

Het gaat hier over de kittens in de 1e plaats niet over de soldaten.
Dat die katjes die militairen ook eens naast al die miserie wat vreugde kunnen schenken... een glimlach, wat afleiding na een hele dag op post te staan, vol stress enz...

En ok misschien was de beginzin niet echt tactvol maar kom op er zijn ergere dingen, toch...???
Dit was eigenlijk geheel  :off: .

Wat een lieve dotjes :love3: :love4: :love4:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 20 juli 2010 - 17:48

Wat een leuk verhaal en prachtige foto's! :love3: Ik denk ook vaak als ik oorlog zie op tv ... Hoe zou het met de dieren zijn? Als er overal branden en bommen zijn, en chaos... Wat goed dat de soldaten ze opvangen :love:

Geplaatste afbeelding

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#24 Geplaatst 23 juli 2010 - 21:17

sarahtje zei:

:o
Wil je aub niet in hoofdletters praten, dat is niet zo netjes...

Ik kan ook nergens in Nico zijn bericht aflezen dat hij jou of je werk daar onnuttig vindt... of dat hij jou 'persoonlijk' aanvalt omdat je militair bent, (daar heb je zelf voor gekozen. De dienstplicht bestaat hier niet meer. - of is dat weer onder de gordel?) Ik vind het super dat er daar mensen zijn die andere mensen helpen, die niet in zo'n goede leefwereld zitten als wij.

En geloof mij (niet toevallig omdat het mijn vriend is :p ) hij denkt er ook zo over hoor.
Ik bedoel, wij zijn ook ambtenaren op een overheid, wij lachen mee met zo'n moppen die mensen over de gemeente enz vertellen ( eh... ik zag er 1e op zijn schop leunen en al de rest keek ernaar) omdat dat nu eenmaal cliché is. Moeten wij ons daarom ook elke keer aangevallen voelen?

We leven hier (gelukkig wel) in een democratie waarin je je mening mag zeggen ( vrije meningsuiting... ;) ) zolang die niet in strijd is met de wet enz. Naar mijn mening is dit helemaal niet het geval.

Het gaat hier over de kittens in de 1e plaats niet over de soldaten.
Dat die katjes die militairen ook eens naast al die miserie wat vreugde kunnen schenken... een glimlach, wat afleiding na een hele dag op post te staan, vol stress enz...

En ok misschien was de beginzin niet echt tactvol maar kom op er zijn ergere dingen, toch...???
Dit was eigenlijk geheel :off: .

Wat een lieve dotjes :love3: :love4: :love4:

Grappen over ambtenaren of grappen over militaire is wel een heel groot verschil.
Militaire geven vrijwillig en niet vrijwillig hun leven maar dat snap je pas wanneer je er in gezeten heb of een partner gehad heb die militair is.
Mede dank zei de veiligheid die militaire brengen hebben wij een vrij leven alleen snappen heel veel mensen dat niet. Ik kan me voorstellen dat turbojeng pissig reageerd je kiest niet zo maar voor het leger.

En dit was ook off topic maar wilde het toch zeggen

En het filmpje kan ik helaas niet zien.

Bewerkt door Claudia, 23 juli 2010 - 21:18.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:23

turbojeng zei:

Je komt erg boos en gefrustreerd over en daar zul je vast ook goede reden voor hebben en misschien is het een ideetje om een nieuw topic te openen waarin je zou kunnen vertellen over jouw ervaringen tijdens je missie. Voor ons zou het leerzaam zijn om te leren hoe het de mensen die daar als militair ver van huis hun werk doen en hoe eenzaam het is zonder je gezin en andere beminden.

De titel van het topic is zoals Nico zelf ook zegt ongelukkig gekozen, het zou fijn zijn als je die verontschuldiging aanvaard en net als ik vertederd naar die stoere soldaten met de katten zou kunnen kijken. Zulke foto's laten toch ook de gevoelige mens achter het uniform zien en die kant wordt nog altijd veel te veel verdoezeld.

Ik werk in de thuiszorg en van een van mijn cliënten is de kleinzoon in Servië. Daarginds heeft die kleinzoon zich ontfermd over een jong hondje dat aan het lot overgelaten om voedsel bedelde. Naast alles wat jullie als militair doen om de plaatselijke bevolking te beschermen en een beter leven te bieden vind ik het geweldig om dan ook te horen hoe Jan Soldaat een dier redt en zelfs mee zal brengen naar huis.

#26 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:44

Claudia zei:

Grappen over ambtenaren of grappen over militaire is wel een heel groot verschil.
Militaire geven vrijwillig en niet vrijwillig hun leven maar dat snap je pas wanneer je er in gezeten heb of een partner gehad heb die militair is.
Mede dank zei de veiligheid die militaire brengen hebben wij een vrij leven alleen snappen heel veel mensen dat niet. Ik kan me voorstellen dat turbojeng pissig reageerd je kiest niet zo maar voor het leger.

En dit was ook off topic maar wilde het toch zeggen

En het filmpje kan ik helaas niet zien.

Nu weet ik niet hoe het in Nederland zit maar hier is er geen dienstplicht. Hier in België ga je vrijwillig bij het leger werken.

Zolang je voor risico beroepen kiest moet je niet over de gevolgen komen klagen. Ik werk regelmatig met de politie samen en daar maken we ook grappen over. Nog nooit heb ik iemand zo horen reageren en die mensen zetten zich ook in voor onze veiligheid ten koste van die van hun.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:53

Ook in Nederland is de dienstplicht afgeschaft en gaat men vrijwillig het leger in. Maar vrijwillig een beroep kiezen wil nog niet zeggen dat je vooraf altijd het werk, de gevaren en de stress goed kunt overzien. Ieder blaast wel eens stoom af maar dat hoeft nog niet als klagen bedoelt te zijn.

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#28 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:23

@ Nico Weet je waar militaire voor dienen? en weet je ook wat er zou gebeuren als er geen mensen vrijwillig het leger in gaan?

Helaas snap je dat pas als je er mee te maken krijg.
Ze zitten er namelijk niet voor de lol en met dank aan militaire heb je, je vrijheid te danken 1945 oa en denk aan New York Madrid Londen enz probeer eens te bedenken hoe het zou zijn zonder defensie.

Militair worden doe je niet zo maar dat is een overwogen keus.
En dan snap ik dat iemand boos word op zo opmerking.

Politie kan je niet vergelijken met een militair onze veiligheid is op een heel ander niveau dan de veiligheid van de wereld.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 24 juli 2010 - 04:17

het zijn superschattige foto's, :love3: :love3:
en ik heb veel respect voor de militairen die in het buitenland vertoeven,
ik sta heel kort bij een familie waar de man regelmatig van in het buitenland zit , en ik weet in welke mentale staat hij vaak thuiskomt, en dat is echt niet te onderschatten hoor
hij kan en wil daar zelfs met zijn vrouw niet over praten en het duurt vaak weken voor hij weer een beetje in zijn gewone doen is

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#30 Geplaatst 24 juli 2010 - 08:52

:loveshower: :loveshower: :loveshower:  een mooie toekomst voor deze kittens