Spring naar inhoud

- - - - -

Helden in Afghanistan

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#31 Geplaatst 24 juli 2010 - 12:38

Claudia zei:

Grappen over ambtenaren of grappen over militaire is wel een heel groot verschil.
Militaire geven vrijwillig en niet vrijwillig hun leven maar dat snap je pas wanneer je er in gezeten heb of een partner gehad heb die militair is.
Mede dank zei de veiligheid die militaire brengen hebben wij een vrij leven alleen snappen heel veel mensen dat niet. Ik kan me voorstellen dat turbojeng pissig reageerd je kiest niet zo maar voor het leger.

En dit was ook off topic maar wilde het toch zeggen.

Sihirci zei:

De titel van het topic is zoals Nico zelf ook zegt ongelukkig gekozen, het zou fijn zijn als je die verontschuldiging aanvaard en net als ik vertederd naar die stoere soldaten met de katten zou kunnen kijken. Zulke foto's laten toch ook de gevoelige mens achter het uniform zien en die kant wordt nog altijd veel te veel verdoezeld.

Inderdaad, hij heeft al sorry gezegd, zich verontschuldigd, wat moet hij nog meer doen? Op zijn blote knieën om vergiffenis vragen? :o
Het ging hier om de katjes in de first place!

Claudia zei:

@ Nico Weet je waar militaire voor dienen? en weet je ook wat er zou gebeuren als er geen mensen vrijwillig het leger in gaan?

Helaas snap je dat pas als je er mee te maken krijg.
Ze zitten er namelijk niet voor de lol en met dank aan militaire heb je, je vrijheid te danken 1945 oa en denk aan New York Madrid Londen enz probeer eens te bedenken hoe het zou zijn zonder defensie.

Militair worden doe je niet zo maar dat is een overwogen keus.
En dan snap ik dat iemand boos word op zo opmerking.

Politie kan je niet vergelijken met een militair onze veiligheid is op een heel ander niveau dan de veiligheid van de wereld.

:off:
Ik denk dan niet alleen aan WO II (1945) en New York enz, maar ook de 1e WO, de Koude Oorlog, Spaanse en Russische burgeroorlogen,......

Natuurlijk weten wij waar militairen voor dienen, wij zijn niet dom! :evil:
En gelukkig zijn er mensen die ervoor kiezen om mensen te helpen zoals ik al eerder zei. Die die zware taak (niet alleen fysiek maar psychisch) op zich willen nemen.

De opmerking in de ST ging over de 'Amerikanen' die daar wraakoorlog spelen, zogezegd de terroristen aanpakken maar ondertussen ook andere burgerslachtoffers maken, vooral onder voormailg president Bush dan; keur je dat dan goed? Dat onze jongens hun leven daar nu ook mogen gaan riskeren? En het gaat hier dan niet alleen over de ontmijningsdiensten of het B-fastteam of andere humanitaire acties zoals voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti enz. Wij hebben ook de VN, gelukkig dat dit ook bestaat! Die doen ook veel voor burgers in de hele wereld.

Ik vind dat je ook niet zo min mag spreken over de politie. Zij riskeren hun leven ook dagelijks. Als een of ander zot in een wagen een wapen heeft, en die draait door en vuurt dan lopen zij ook gevaar. Zij staan ook in voor onze dagelijkse veiligheid. Kijk maar naar agente Kitty en anderen.
Net zoals met militairen kiezen zij ervoor. En ja, zij verdienen respect voor hun werk. Maar iedereen verdient respect voor zijn job. Of het nu toiletdame is of een dik betaalde zakenman, er zullen altijd wel 'grappen' bestaan over jobs.

(en trouwens nu we toch bezig zijn, wat over de brandweermannen die in brandende huizen hun leven op het spel zetten om anderen te helpen? De artsen en verplegers op spoed die zich dagelijks inzetten om onze levens te reden? Verdienen die dan geen respect, ja het zijn geen militairen he die kozen daar ook voor..., en de journalisten die in de 'oorlogsgebieden' ook hun leven op het spel zetten om ons te berichten over het nieuws??
En dan heb ik het niet over de zoveel andere gevaarlijke beroepen)

En voor de rest ga ik op mijn handen zitten!!!

Guest_Claudia_*
Guest_Claudia_*

#32 Geplaatst 24 juli 2010 - 14:20

slim plan want je slaat behoorlijk door.
Blijkbaar mag iemand niet reageren als er iets gezegt word en al helemaal niet tegen over je vriend/man.
En enz betekend en zo voorts als ik alle oorlogen op moet gaan schrijven ben ik nog wel even bezig. Ik heb nog nooit wat aan de politie gehad....niet tijdens een steekpartij, niet tijdens een ongeluk en ook niet tijdens een mishandeling ook niet toen ze onze auto op geblazen hadden met oud en nieuw en ook niet toen er een man voor de trein sprong.....tja misschien is er hoop maar idd nou doe ik net zo als dat sommige over militaire doen.

Dacht dat het hier anders was maar de afgelopen dagen kan je maar weinig zeggen of je krijgt een stort vloed over je heen.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#33 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:11

*zucht*
Jij mag op de man af reageren en niet op de bal, als ik dat doe reageer je zo :trance: .
Het gaat er hier niet om ofdat hij mijn vriend/man is, ik zou het voor iedereen opnemen die misbegrepen wordt!
En dat de politie in Nederland zo doet jah, niet mijn fout. Als je denkt dat de politie hier ook altijd voor je springt... Mij kan het niet schelen wat je over de politie denkt hoor.

Wat wil je met je zin: "slim plan want je slaagt behoorlijk' door zeggen? Dat je me uitmaakt? Ik zou daar toch mee oppassen om zo'n dingen te zeggen. Beledigende berichten mogen niet volgens de regels van het forum.

Straks gaan we nog moeten vragen om hier een :slot: op te zetten terwijl het hier niet de intentie was om te gaan discussiëren over militairen maar over de opvang van de katjes daar.

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#34 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:28

Mooie foto's :)
Mijn nonkel zit nu ook tot begin volgend jaar in afghanistan...
Vorig jaar heeft hij ook meer ginder geweest dan bij thuis bij de familie.
Hij doet dit al jaren en het is zijn levensmanier, maar toch went het gemis naar je gezin niet...
Het is leuk dat ze daar ook eens een verzetje hebben zoals met deze kittens! :love3: