Spring naar inhoud

- - - - -

wondjes aan kussentjes door radiator?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 juli 2010 - 10:01

Gisteren lag Lily naast mij te slapen toen ik plots iets aan haar kussentje van haar achterpootje zag. Ik dacht eerst dat het vuil was, van in de kattenbak ofzo. En heb er dan een stukje afgekrabd. Ze liet dit goed doen, sliep eigenlijk gewoon door. Maar dan zag ik dat het er rood onder zag, het bloedt niet echt, maar toch wel een wondje. Dus ik denk dat het een korstje is, dus heb de rest er ook niet meer afgehaald.

Nu vraag ik mij dus af of het van te voren al een wondje was, of ik dat nu heb gedaan met misschien dat vuil er een beetje te hard af te krabben? :(
Ik heb dan een wattenschijfje met zuurstofwater (heb eigenlijk niets anders in huis voor te ontsmetten) er een beetje opgedept, maar dit wou ze absoluut niet en daarna mocht ik ook niet meer kijken.
Nu vandaag mag ik wel kijken, en ze lijkt geen pijn te hebben. Ze mankt ook niet. Het wondje is ondertussen ookal zo goed als terug dicht.
Wat moet ik hier nu mee doen? Moet ik het verzorgen of ff afwachten of het vanzelf weggaat? Ik kan eigenlijk nog altijd niet goed zeggen of het nu vuil is of een korstje :catscratchhead
Ik probeer sewwes nog een foto te trekken, maar ze zit niet zo goed stil en ben maar alleen..

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2010 - 10:21

Heb foto's kunnen trekken, ze zijn wel wazig, maar ik hoop dat je het kan zien. Nu ziet het er eigenlijk wel een korstje uit (sorry, was nacht gisteren he)
De derde foto is haar ander pootje, dat lijkt me dan weer gewoon vuil, maar durf er ook niet aankomen.
Heb dit echt nog nooit eerder gezien :cry:
P200710_10.16.jpg

Bijgevoegde thumbnails

• P200710_10.17_[01].jpg
  • P200710_10.17.jpg

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:46

Foto is niet heel duidelijk, maar is precies toch wel een groot korstje. Ik zou er rescue crème aan doen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:49

aha, eindelijk een reactie. Waar vind ik die? Gewoon bij de apotheek? En moet daar dan een verbandje om?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 juli 2010 - 14:57

Ja, gewoon bij de apotheek kan je die halen. Je moet er geen verbandje opdoen hoor, en het is zalf op natuurlijke basis, dus het kan geen kwaad als ze er aan likken. Moest het na een week niet beter zijn, ga je toch best even langs de DA.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2010 - 15:27

ik maak mij net een bedenking: zou ze het zelf open hebben gebeten of iets, omdat ik sinds een paar dagen ander kattenbakvulling heb, extreme classic met babypoeder. Misschien van de rare geur of de korreltjes die aan haar pootje bleven hangen?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:39

zou ze niet eerder in iets getrapt zijn of zo?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 juli 2010 - 22:03

Ergens blijven hangen misschien...

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#9 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:07

Misschien toch ook even mee naar de da

Heelt het wondje al goed?

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:22

Onze dochter heeft zoiets voorgehad met haar kater. ZIj had net een staal gekregen van die soeciale siliconen kattekorrels en die zuigen zo hard het vocht uit  alles dat dat spul bleef plakken aan de pootjes van haar kater. Die knabbelde daaraan en trok zo zijn poot kapot. Dat heeft een hele tijd geduurd voor dat dat genezen was want hij bleef er aan bijten. Ze is daarna terug over gegaan op houtgrint en gebruikt dat siliconen grint niet meer.
Goed in de gaten houden want het is natuurlijk een delicate plek om te genezen omdat het altijd in de kattebak opnieuw vuil en nat wordt.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:35

Goed ontsmetten, rescue creme prikt wel wat dus oppassen dat het wondje niet helemaal bloot ligt. Is het niet beter dan toch effe naar de da gaan.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#12 Geplaatst 21 juli 2010 - 08:02

Wij hebben dit ook ooit voorgehad met één van onze ondertussen overleden poezels en moesten er een dikke laag zinkoxydezalf opsmeren en ze dan even apart in een kooitje zetten zodat het goed kon intrekken. Wel oppassen want het is een vettige bruin/witte zalf en als ze dan rondlopen lopen ze het ganse huis onder :d

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 21 juli 2010 - 09:50

moest het blijven bloeden dan moet je ermee naar de da. ik heb zoiets voorgehad met mijn hond en dan branden ze het toe onder verdoving. dan geneest het het snelst!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 21 juli 2010 - 09:56

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 21 juli 2010 - 10:58

:geluk: :geluk: :geluk: