Spring naar inhoud

- - - - -

Mogen/mochten jullie kittens overal in huis rondlopen?

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#16 Geplaatst 20 juli 2010 - 19:49

Onze kittens zitten ongeveer tot hun 4 weekjes in de bench, daarna kruipen ze er vanzelf uit, dan mogen ze heel de woonkamer in beslag nemen.
Wanneer ze wat ouder zijn(een week of 6 à 7) hebben ze het hele huis ter beschikking.
Onze kittens zijn super braaf, ik ondervind weinig deugnieterij, de grotere durven soms wel meer.

Ach lang kwaad kun je toch niet zijn als ze met hun lief kopje al spinnend aan komen lopen :)

Geplaatste afbeelding

Guest_peggy1969_*
Guest_peggy1969_*

#17 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:32

Onze Mylan is nu ook 4 maanden. Als we weg gaan of gaan werken mag hij in de woonkamer, keuken en berging waar zijn kattebak ook staat.
Als we thuis zijn kan hij ook eens in de garage, wat hij natuurlijk zeer interessant vindt :d ......
Hij zit ook graag in de keuken aan de open schuifdeur, achter de vliegendeur, daar is het tegen de avond lekker fris en daar kan hij echt van genieten. Wij moeten dan wel rondgaan via de garage als we naar de tuin willen, maar dat nemen we er graag bij. Want hij mag nog niet mee naar buiten, enkel af en toe aan een tuigje.

Peggy

Lolliebollie
Lolliebollie
  • 23 berichten

#18 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:50

Ik vraag me af of hun deugnieterij zou verbeteren als we ze niet meer in de berging zouden zetten als we weg zijn? Nu heb ik het gevoel dat het 's morgens gewoon een kwestie is van 'alle remmen los!'...
Ik hoop echt dat ze binnenkort wat beter gaan luisteren! Nu spuit ik met de plantenspuit als ze iets stouts doen en dat vinden ze alletwee niet leuk. Het mannetje nog minder dan het vrouwtje.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#19 Geplaatst 20 juli 2010 - 22:55

Ik zou hen gewoon overdag als jullie werken zijn, gewoon laten rondlopen in huis, zo kunnen ze zich uitleven, voorzie een grote en leuke krabpaal, dan zullen ze leren krabben daaraan, en niet aan jullie zetel. Zo'n speelbuis zou ik hen zéker aanschaffen, de meeste kittens/katten vinden het een leuke bezigheid. Ook regelmatig nieuwe speeltjes zijn een leuk tijdsverdrijf!!
Neem eens een kijkje op www.zooplus.nl ;)

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:17

Onze kittens lopen vrij rond in veranda en keuken. De eerste week werd de woonkamer regelmatig opengesteld voor bezoek als we thuis waren, maar dan werden ze echt com-pleet gek!  Rennen over de zetel, op de kussens, achter de kussens, weer naar de veranda hollen, ergens tegenaan knallen en terug richting zetel en dat kon zich een half uur blijven herhalen... geweldig om te zien, maar niet zo geweldig voor onze arme zetel en je kreeg ze amper te pakken om te duiden dat we dat niet zo fijn vonden... :)  Dus de woonkamer is voorlopig terug verboden terrein. We hebben het een aantal keer geprobeerd als ze rustiger zijn, maar 2 minuten en dan is het weer als zottekes achter elkaar aan zitten.
Voorlopig zitten ze nog niet op het aanrecht, maar ze lonken er al wel naar :)
De badkamerdeur is meestal dicht als wij niet thuis zijn, als we thuis zijn volgen ze ons daar wel eens, maar uit zichzelf gaan ze er niet vaak binnen. De berging/wasplaats is ook gesloten aangezien daar al onze was staat, alsook poetsproducten en dergelijke.
De bovenverdieping is momenteel een bouwwerf, maar als die gerenoveerd is, mogen ze daar ook een kijkje gaan nemen.

Bij ons staat in de keuken een grote krabpaal en in de veranda liggen wat speeltjes waar ze zich kostelijk mee amuseren; een vang-het-balletje speelgoedje, een schoendoos, dekentje, een doos met een gat erin... dozen vinden ze echt geweldig! :LOL: En ze hebben natuurlijk elkaar, dat verveelt nooit, en als je moe bent kan je samen met je broer in slaap vallen, zaaaalig toch?!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#21 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:00

Ons eerste kitten komt zondag (hoi!) en haar vriendinnetje de week erop (nog eens hoi!). Bij ons zullen ze overal mogen komen behalve in de berging en de garage omdat ze in de laatste zouden kunnen weglopen als we thuiskomen. Eén van de kamers zal ook afgesloten worden als het wasrekje er staat en de propere was verhuist binnen enkele dagen voorgoed naar de berging waar ook de wasmachine en droogkast staat, dus zeker zo handig.

Je kan trouwens voorkomen dat ze in je plantenpotten zitten door er een gaasje over te spannen of nog beter tandenstokertjes verticaal in het zand te steken.

Mocht je merken dat ze toch op je favoriete zetel krabben, plak er dan tijdelijk huishoudfolie of dubbelzijdige plakband tegen, daar houden ze niet van. Of hang goed opgeblazen ballonnetjes aan je mooie lederen zetels zodat ze één keertje flink schrikken als ze d'er hun nageltjes in willen zetten.

Succes ermee!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:41

Hier hebben de poezels het hele huis voor zich, zelfs in de badkamer komen ze ook want daar staat ook extra drinken en een extra kattenbak. Ze liggen heel graag op het vensterblad daar en we kijken er alleen op dat de douche cabine gesloten is anders spelen ze met het water in het putteke.
Ze kunnen ook in alle slaapkamers gaan en beneden in het hele huis. Binnen katten moeten ook plaats genoeg hebben om te spelen en te lopen.
Ik heb wel geen planten meer in huis staan uit veiligheid en van de kaarsjes blijven ze mooi af. Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel schade door hen in huis gehad. En ze zijn toch met 7. Ze hebben beneden 2 grote krabpalen, en boven staan er kleine. Zolang ze genoeg speelgoed hebben en zich kunnen bezighouden doen ze niet gauw iets stuk. Speelgoed kan je gemakkelijk zelf maken en hoeft helemaal niet duur te zijn. Dozen, rietjes, flesdopjes, haar elastieken, zilveren balletjes, hier amuseren ze hun zelf rot met een plastieken zak. :thumb:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 21 juli 2010 - 15:55

Die bank (zetel) zal er ooit wel aan geloven :oops: :x . Hier mogen e overal komen behalve als de slaapkamers van de kinderen niet opgeruimd zijn (= daar komen ze dus nooit :ha ). Ze mogen wel niet in de garage en in de kelder. En als we weg zijn ook niet op het afgesloten terras (omdat ik schrik heb dat ze dan gestolen zullen worden)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#24 Geplaatst 21 juli 2010 - 19:54

Onze jongens mochten van in het begin overal komen.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#25 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:06

hier komen da katten ook overal
juist niet in de badkamer omdat ze anders bij ons in het bad zouden kruipen als we er in zitten