Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is jullie mening?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#16 Geplaatst 23 juli 2010 - 01:14

Nadine zei:

Waar gaat het poesje naartoe als het vrijgegeven wordt? Krijgt dat nog een kans op plaatsing ergens? Of wordt dat ingeslapen omdat de asielen vol zitten? Of zijn er speciale voorzieningen voor dieren die in beslag genomen zijn? Als het inderdaad een lieve poes is, dan zal er ergens wel een plaatsje voor zijn zeker... al zal dat misschien wel een tijdje duren...

Dan komt het gewoon bij de andere asielpoezen terecht. Het is wel een raskat (ik denk brits korthaar), misschien dat dat in zijn/haar voordeel speelt. Maar de asielen zitten momenteel  ook vol met kittens, en veel mensen zijn meer geneigd om een klein poesje te nemen.

Ik hoop in elk geval dat het poesje een goede thuis vindt, maar ik denk niet dat het bij mij zal zijn. Het gaat anders een beetje te druk worden vrees ik.
Het was een moeilijke beslissing, maar het is zoals iemand hiervoor aanhaalde: het is toch de bedoeling dat het lieve beestje minstens tien jaar meegaat. En ik zit hier al met twee jonge puberkatten :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 30 juli 2010 - 11:42

Zelf woon ik in een klein rijhuisje. Mijn living en mijn keuken zijn kleiner dan mijn vorig (luxe) app. Ik heb er 4, ze mogen overal komen behalve in de wasplaats, en ik vind dit voldoende. Moest het zo zijn dat ze niet naar buiten zouden kunnen (zeer grote tuin), dan was 4 teveel geweest. Tijger heeft het moeilijk gehad met de aanvaarding van Kiara en Xanti. Mocht hij toen niet buiten gekunnen hebben, dan was 4 echt te veel geweest!
Als je nu al twijfelt, zou ik het ook niet doen...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#18 Geplaatst 30 juli 2010 - 20:48

Goh, als je zelf denkt voor een derde te kunnen zorgen, waarom niet? Zeker als je denkt dat je twee andere katten een derde gerust willen aanvaarden. Het aantal katten maakt dan niet zoveel uit, denk ik. Zeker als ze voldoende aandacht en afleiding (speeltjes en dergelijke) voor handen hebben.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#19 Geplaatst 30 juli 2010 - 20:56

Als je het financieel en qua tijd en ruimte aankan waarom niet.. Normaliter zullen je katten zich na een tijd wel aanpassen, dit is natuurlijk niet altijd het geval.. Wij weten ondertussen bijvoorbeeld dat we echt geen kat meer kunnen bijnemen omdat onze Wannes dit niet aankan.. We weten dat hij zich na een hele tijd er wel bij zal neerleggen maar we zouden hem daarvoor geen 2-3 maand stress willen laten doorstaan.