Spring naar inhoud

- - - - -

Hardhandige Moederpoes

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#1 Geplaatst 20 juli 2010 - 17:01

Noisy is twee en een halve week geleden moeder geworden van drie prachtige kleintjes, en ze is werkelijk een fantastische moeder. Maar er is iets waardoor we soms ons hart vasthouden; soms grijpt ze één van hen hardhandig beet, en geeft hem een flinke oplawaai. Ze bijt hem, en geeft een paar flinke trappen met haar achterpoten. Dit is nu een keer of drie voorgekomen (niet steeds bij dezelfde kitten overigens, dus het is niet persoonlijk). Is dit normaal gedrag? :scared:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 20 juli 2010 - 18:25

Lijkt me niet normaal, maar ik laat het over aan de kenners hier op het forum..

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#3 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:35

Toch bedankt!

Het lijkt nog het meeste op speelgedrag, maar het lijkt zo vreselijk ruw tegen zo'n kleintje. Is het misschien bedoeld als straf, ter opvoeding? Of om alvast te oefenen voor het "grote boze buitenleven"? :onzeker:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 20 juli 2010 - 20:41

Loempia zei:

Toch bedankt!

Het lijkt nog het meeste op speelgedrag, maar het lijkt zo vreselijk ruw tegen zo'n kleintje. Is het misschien bedoeld als straf, ter opvoeding? Of om alvast te oefenen voor het "grote boze buitenleven"? :onzeker:

Misschien, dit berichtje even in " kittentijd" plaatsen, dan krijg je vast reactie's van de fokkers op het forum!

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#5 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:35

Bedankt! Ik zal het vanavond proberen. :catwalk2

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2010 - 21:36

ja dat is normaal gedrag

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#7 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:19

Gelukkig! Ik vond het al zorgwekkend, het lijkt zo wreed. :oops:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:52

is het ook je kan zelfs verschillende wijze van hardhandigheid ontdekken tussen poesjes en katertjes.

tegen katers zijn mama's soms extra hard

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:01

Ocharme de kleine schatjes. :s

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#10 Geplaatst 21 juli 2010 - 00:14

Inderdaad! Ik had heel erg de neiging om ze te "redden", maar ik heb het maar laten begaan, tenslotte zal Noisy wel weten wat ze doet. :onzeker:

Nahs zei:

is het ook je kan zelfs verschillende wijze van hardhandigheid ontdekken tussen poesjes en katertjes.

tegen katers zijn mama's soms extra hard

Dat kan inderdaad kloppen; haar nestje bestaat uit twee katers en één poes, en de twee katertjes waren degene die het moesten bezuren...

Bewerkt door Loempia, 21 juli 2010 - 00:14.