Spring naar inhoud

- - - - -

Agressieve kitten met lekkernij.

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_DirtyAgent86_*
Guest_DirtyAgent86_*

#1 Geplaatst 20 juli 2010 - 23:05

Misschien dat jullie een idee hebben (vast wel)
Ik heb dus een hele lieve kitten die steeds meer aanvallen gaat inzetten op mij. Dit ben ik hard aan het afleren en hij doet het steeds minder!

Maar nu had ik dus van die kauwsticks en visjes gehaald en die vind ie of te lekker dat ik er niet aan mag zitten of er zit iets in het eten hahah.

Maar mijn grote kat doet dit dus gewoon niet en die laat het gewoon toe.  Die kleine word enorm agressief en bijt echt superhard door en plaatst zijn nagels echt keihard in mijn handen. Ik reageer dan om hem dat niet te geven zodat ie misschien leerd dat ie er met dat gedrag niet aan komt..

Hebben jullie nog tips om hem dat af te leren?
Het is niet zo dat ik hem tease en dat ding steeds wegpak als hij ermee bezig is.. ik geef het hem, hij pakt het grommend uit mijn hand.

BEDANKT@

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 juli 2010 - 19:32

Goh, ik kan je niet echt raad geven, heb het hier nog niet voor gehad dat ze zo hevig zijn naar hun snoepjes. Maar ik zou het ook niet appreciƫren en het proberen af te leren :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 21 juli 2010 - 19:52

:geluk: :geluk: :geluk:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:28

:geluk: :geluk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#5 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:31

kdenk wel dat het een goede methode is om het af te leren
( hier deden we dat met een hond maar dat is natuurlijk weer anders)

Guest_DirtyAgent86_*
Guest_DirtyAgent86_*

#6 Geplaatst 25 juli 2010 - 14:03

Hij doet het al steeds wat minder. Hij doet het ook niet bij alle lekkernij alleen bij de gedroogde visjes. Dus ik denk dat het misschien ook gewoon een "prooi" iets is ofzo?

Maar ik geef het niet als hij gromt bij het aanpakken en hij doet het nu nog maar heel af en toe: )

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 juli 2010 - 13:50

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 26 juli 2010 - 20:09

succes ermee, kan je niet helpen :geluk: :geluk:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 27 juli 2010 - 21:28

Die kauwsticks breek ik in stukjes en gooi ze zoals een speeltje.Dus nooit uit mijn hand,we hebben er een spelletje van gemaakt.Mijn kat was al 7 jaar toen ik hem kreeg,maar met het spelen kon hij fameus in mijn hand klauwen.Nu zeg ik altijd consequent "Pas op,he!"met mijn wijsvinger voor zijn neus en dat helpt,hij trekt zijn klauwen in.Dus als mijn kat na 9 maanden asiel en 7 jaar leert luisteren,dan denk ik dat het moet lukken om ze iets af te leren.

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#10 Geplaatst 27 juli 2010 - 21:35

Ik heb mijn monster hier geleerd van niet meer te krabben of te bijten door heel duidelijk "auw!" te zeggen als hij me pijn deed. Nu kent hij dat en stopt hij meteen als ik dat zeg. Als hij niet meteen wou stoppen dan zei ik heel duidelijk "stop!" en als hij dan nog niet stopte gaf ik hem een tik (meer een aai eigenlijk, ik wil hem natuurlijk geen pijn doen :) ). Maar ik ben er wel van overtuigd dat je dit zo vroeg mogelijk moet aanleren.