Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje true blood/sookie stackhouse

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 juli 2010 - 16:08

ik kan het niet meteen online vinden maar misschien zit hier wel een fan die me kan helpen :)
ik heb seizoen 1 en 2 van true blood gezien. nu vraag ik me af tot waar de sookie stackhouse boeken overeenkomen met de serie?

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 21 juli 2010 - 16:26

Ze komen overeen maar ook niet helemaal... De grote verhaallijnen lopen gelijk, maar er zijn personages die in het ene verder uitgewerkt worden dan in het andere, die in het ene sneller doodgaan dan in het andere of die in de serie niet bestaan maar in de boeken wel en omgekeerd. Ik heb de boeken allemaal gelezen en die zijn (zoals gewoonlijk) beter dan de verfilming, maar de serie vind ik ook heel erg leuk om naar te kijken. Wij zitten momenteel al aan seizoen drie en het blijft boeiend. Nu vind ik het vooral leuk om te zien welke acteurs ze uitkiezen voor de nieuwe personages die opduiken naargelang het verhaal verdergaat.

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.226 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 21 juli 2010 - 16:50

De grote lijnen zijn inderdaad vrij gelijk aan elkaar, hoewel het B-verhaal in seizoen 2 toch helemaal anders in elkaar zit in het boek tegenover in de reeks. En zoals al vermeld komen de karakters ook niet overeen. Zo zijn er karakters uit de reeks die (voorlopig) in de boeken niet voorkomen en omgekeerd of karakters die in de boeken vrij kleine rollen hebben die in de reeks veel belangrijker zijn. Zo zou ik graag Bubba zien opdagen in de reeks, die is er al van het eerste boek bij.

Wel moet ik ook opmerken dat de verhaallijn in het 3de seizoen toch vrij anders is dan in het 3de boek. Kan zijn dat dat nog veranderd naarmate het seizoen vordert, maar ik snap toch niet echt hoe.

Ook een heel groot verschil is dat de boeken vanuit Sookie haar standpunt verteld worden dus de "avonturen" van de andere karakters uit de reeks worden in de boeken weinig of niet vermeld. Maarja een volledig seizoen maken aan de hand van een boek van gemiddeld 200 pagina's is niet zo simpel dus er moet wat bij verzonnen worden.

In tegenstelling tot Karolientje, heb ik nog niet alle boeken gelezen. Ik zit nog maar ongeveer een kwart in het vierde boek. Ben wel maar dit weekend begonnen aan de boeken dus je kan je wel voorstellen hoe goed ik ze voorlopig vind.

Ik vind beiden ook heel goed, maar kan me soms er wel een beetje ergeren dat de makers van de reeks er toch net iets te veel sex en naakt hebben ingestoken gewoon omdat ze het konden met een HBO reeks.

Bewerkt door Auryn, 21 juli 2010 - 16:53.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:17

maar ik bedoel, op hoeveel boeken zijn seizoen 1 en 2 gebaseerd? bvb 1 harry potterfilm=1boek (tot nu toe ;) )

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.226 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:39

Voorlopig komt 1 boek overeen met 1 seizoen, maar ik begin te denken dat seizoen 3 ook elementen bevat van boek 4. Maar aangezien ik met beide maar in de helft ben (seizoen 3 en boek 4) kan ik het niet met zekerheid zeggen.

Er zijn dan ook weer dingen uit het 4de boek die me doen denken aan seizoen 2.

Ik denk dat ze over het algemeen 1 seizoen per boek doen voor de grote verhaallijnen, maar er toch elementen van andere boeken mee indraaien.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 21 juli 2010 - 20:56

Auryn zei:

Wel moet ik ook opmerken dat de verhaallijn in het 3de seizoen toch vrij anders is dan in het 3de boek. Kan zijn dat dat nog veranderd naarmate het seizoen vordert, maar ik snap toch niet echt hoe.

Met de wendingen die de laatste 2 afleveringen genomen hebben van reeks 3, komt de verhaallijn steeds dichter bij boek 3, vind ik. Het vertrekpunt was wel helemaal anders, maar heb de indruk dat het naar het einde van het seizoen toe, dezelfde richting uit zal gaan en dat het ongeveer gelijkaardig zal eindigen. Ik hoop in elk geval dat alles rond Erik gaat kloppen, ook naar een eventueel seizoen 4 toe (dat dan hopelijk op boek 4 zal worden gebaseerd), want Erik vind ik véél leuker dan "boring" Bill. :x
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.226 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 juli 2010 - 21:31

Karolientje zei:

want Erik vind ik véél leuker dan "boring" Bill. :x

Lol, groot gelijk, maar ik persoonlijk ben dan toch iets meer voor Alcide :d , grotendeels natuurlijk ook doordat die in de reeks door nen knappe acteur wordt gespeeld.

Bewerkt door Auryn, 21 juli 2010 - 21:33.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 21 juli 2010 - 21:40

Auryn zei:

Lol, groot gelijk, maar ik persoonlijk ben dan toch iets meer voor Alcide :d , grotendeels natuurlijk ook doordat die in de reeks door nen knappe acteur wordt gespeeld.

Alcide is zéker ook niet slecht, en t is inderdaad een knappe acteur! Maar ik heb het iets minder voor hem door hoe zijn personage evolueert in het verdere verhaal (maar dat ga ik nog niet verklappen, je zult het binnenkort zelf wel allemaal lezen ;) ) Zweedse Erik Northman blijft toch nog altijd mijn favorietje... Al is er nog 1 personage waar ik in de toekomst naar uitkijk: Quinn... maar die komt pas later aan bod in de serie. Allez ja, t is hen toch geraden dat ze zijn rol behouden!! :lachen:

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 22 juli 2010 - 01:38

1 boek per seizoen dus? woohoow!

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 27 juli 2010 - 16:58

Ik heb de boeken niet gelezen maar vind de serie wel ongelooflijk goed.
Zijn de boeken ook aan te raden of is de serie beter dan het boek? (Komt haast nooit voor, maar wil het toch eens vragen. :lachen: )

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#11 Geplaatst 27 juli 2010 - 17:05

Ik heb de serie nog niet gezien, maar de boeken zijn zeer zeker een aanrader :)

Auryn
Auryn
  • 1.226 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 27 juli 2010 - 17:45

Ik heb vandaag net het voorlopig laatste (10de) boek uitgelezen en ik vind beide goed voor hun eigen dingen.

Hoewel de serie de grove verhaallijnen van de boeken volgt is er toch een groot genoeg verschil tussen dat als je het ene gelezen of gezien hebt, het andere nog even spannend is.

Zo kan ik, ondanks het 3de boek gelezen te hebben, niet wachten tot de volgende aflevering uitkomt om te zien wat er zal gebeuren.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 27 juli 2010 - 18:51

Auryn zei:

Ik heb vandaag net het voorlopig laatste (10de) boek uitgelezen en ik vind beide goed voor hun eigen dingen.

Hoewel de serie de grove verhaallijnen van de boeken volgt is er toch een groot genoeg verschil tussen dat als je het ene gelezen of gezien hebt, het andere nog even spannend is.

Zo kan ik, ondanks het 3de boek gelezen te hebben, niet wachten tot de volgende aflevering uitkomt om te zien wat er zal gebeuren.

Hoe noemt nummer 10? Dan kan ik het vlug bestellen :thumb:

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.226 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 27 juli 2010 - 18:54

Joloka zei:

Hoe noemt nummer 10? Dan kan ik het vlug bestellen :thumb:

Dead in the Family

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 27 juli 2010 - 19:36

Auryn zei:

Heb je ook het boek met de verzameling kortverhalen over Sookie Stackhouse al gelezen? Niet dat er spectaculaire nieuwe dingen in staan, maar het is wel een leuke aanvulling over periodes die in de gewone boeken niet meteen beschreven staan. :)

Geplaatste afbeelding