Spring naar inhoud

- - - - -

Even paniek diarree en bloed

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#1 Geplaatst 21 juli 2010 - 22:41

Hallo! Ik dacht dat onze kater van drie na niesziekte en blaasgruis er helemaal door was, maar nu heeft hij diarree. Eerst platte ontlasting met beetje bloed daarna nog eens op de  bak, eerst bloed -je zag het er toch uitkomen met druppels, daarna weer platte ontlasting. En een kwartiertje later weer diarree, maar niet eens op de  bak, gewoon in een hoek van de kelder terwijl hij normaalgezien zelfs van de tuin naar binnen komt om naar de bak te gaan. Heel abnormaal dus. En hij braakt...

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2010 - 00:47

dat klinkt niet goed! mss toch beter eens laten onderzoeken?
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2010 - 01:05

ik zou contact opnemen met je Da, het kunnen wormpjes zijn, en dit is opgelost met medicatie.
Een kat die diarree heeft durft wel naast de kattenbak te gaan, lijkt wel of ze zo willen zeggen " er is iets mis"
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:02

Zou toch ook eens langsgaan bij de Da hoor.

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:48

Heb je ondertussen al meer nieuws? Wat zei de DA? Diarree samen met braken is toch een teken dat er iets niet helemaal in orde is. Hou je hem in het oog dat hij nog voldoende drinkt en eet? Hopelijk wordt hij snel terug de oude! :geluk: :hug:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 22 juli 2010 - 10:21

ik had allang bij de da gezeten,. ik hoop dat je al geweest bent :)
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 22 juli 2010 - 11:43

Naar de DA ermee hoor!
En zeker niet te lang wachten.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 22 juli 2010 - 12:13

ben je geweest?
ik zou ook direct DA contacteren en gaan
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:23

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:37

Naar de da! :geluk:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:54

Al naar dierenarts geweest?

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:42

En???

Guest_elisa79_*
Guest_elisa79_*

#13 Geplaatst 23 juli 2010 - 21:41

Sorry pc is gecrasht en kon niet meer op internet. Zij denkt het meeste aan wormen (giardia misschien) of een kleine bloeding en geïrriteerde maag-darm omdat hij al zolang ontstekingsremmers en zo moest nemen. Ik moet nu in ieder geval alle twee de poezen drie dagen pillen tegen wormen geven. Ik had nochthans ons kitten Milà eergisteren pas ontwormd, maar omdat de da ook giardia in haar hoofd had, moet ze ook de nieuwe pillen pakken. Ik leefde blijkbaar met een misverstand over ontwormen. Ik dacht dat volwassen dieren slechts één keer per jaar ontwormd moesten worden, maar dat klopt dus blijkbaar niet. 't Was nochthans een catteryhoudster die me dat vertelde toen onze vorige poes herplaatst werd bij ons. Misschien bestaan er ook wel langer werkende middelen.
Die pillen zijn wel niet te doen. Echt wel groot en ik denk dat ze supervies zijn. Het ander ontwormingsmiddel dat ik gebruikt had was een pasta en dat was veel gemakkelijker, maar voldoet dus blijkbaar niet.
Hij is in ieder geval al wat opgeknapt. Nog niet wat het zijn moet, maar geen bloed. Het is een beetje te veel geweest voor onze Louis de laatste maand. Hoop dat we nu eindelijk van de keelontsteking, niesziekte, blaasgruis en diarreeproblemen af gaan zijn. Iets te veel van het goede op een dikke maand tijd...

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 juli 2010 - 21:43

Hopelijk genezen ze nu vlug!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 24 juli 2010 - 15:57

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag