Spring naar inhoud

- - - - -

Snacks voor kittens

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2010 - 09:49

Onze kittens zijn ongeveer tien weken alhoewel wij vermoeden dat Bent wat ouder is (ze zijn vondelingetjes dus leeftijd is een schatting).
Nu willen we hen ipv alleen maar te straffen als ze iets fout doen, ook belonen als ze het juist doen, wat denk ik ook beter werkt :) .

We hebben van hun opvangmama paté mee gekregen, maar dat zijn zo'n grote blikjes dat we die in een portie of vier per katje moeten verdelen, dus niet zo handig.

Zijn er snacks die jullie kat als kitten heel lekker vonden en die je in één keer kan geven? Ik heb al sticks zien liggen en zo, maar bleek allemaal voor volwassen katten te zijn. Als jullie ook weten waar ik ze kan halen, zou fantastisch zijn! :d

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#2 Geplaatst 22 juli 2010 - 11:14

Ik gebruik whiskas temptations als snoepje voor mijn kitten. Ik deel deze wel in twee. Ze is er echt zot van! :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#3 Geplaatst 22 juli 2010 - 13:11

Ik gebruik whiskas temptations als snoepje voor mijn kitten. Ik deel deze wel in twee. Ze is er echt zot van! :)

Mijn kittens zijn 19 en 11 weken;
is dat delen in 2 echt nodig?
Ik geef sinds vandaag ook whiskas temptations :) :)
Gini vind het lekker Zazou wat minder :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#4 Geplaatst 22 juli 2010 - 13:12

sanabelle dental snacks zijn hele kleine snoepjes en die lusten kittens graag (of toch die van Desorayo :LOL: )

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juli 2010 - 13:13

Whiskas temptations, zijn dat een soort sticks of echt 'snoepjes'? Sorry voor zo'n domme vragen, maar ben echt nieuw in deze zaken :) . Vroeger bij mijn ouders hadden we ook een kat, maar deze leefde vooral buiten en die kreeg als snack meestal een stukje vlees. Ik wil dit de kittens voorlopig nog niet geven. Is het eigenlijk gezond om vlees te geven aan kittens/katten? :o

Die dental snacks lijken me meer naar wat ik op zoek ben, bedankt Sneeuwwitje!

Bewerkt door Adsagsona, 22 juli 2010 - 13:14.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 juli 2010 - 13:19

Bij zooplus kan je ook Thrive snoepjes bestellen. Ze zijn wat duurder maar wel veel gezonder: het zijn gevriesdroogde kippenblokjes, garnaaltjes,..... Ze zitten in een potje met deksel.
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 juli 2010 - 13:21

Adsagsona zei:

Whiskas temptations, zijn dat een soort sticks of echt 'snoepjes'? Sorry voor zo'n domme vragen, maar ben echt nieuw in deze zaken :) . Vroeger bij mijn ouders hadden we ook een kat, maar deze leefde vooral buiten en die kreeg als snack meestal een stukje vlees. Ik wil dit de kittens voorlopig nog niet geven. Is het eigenlijk gezond om vlees te geven aan kittens/katten? :o

Die dental snacks lijken me meer naar wat ik op zoek ben, bedankt Sneeuwwitje!

Het is SUPERgezond om vlees te geven aan kittens/katten!!
Je kan alles geven behalve charcuterie en varkensvlees: een stukje rauwe kip, een rauw scampitje, een stukje rauwe biefstuk,.....
Lees maar eens verder in het onderdeel voeding, daar ga je zeker nog interessante topics vinden hierover :)

Succes!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:47

Hier krijgen ze ook de snoepjes van Whiskas, sticks van de Aldi of de thrive snoepjes van zooplus, deze mag je ook aan kittens geven hoor, zolang je maar niet overdrijft. Je kan ook gerust belonen met een stukje vlees, zolang het maar geen varkensvlees is, daar kunnen poezen heel ziek van worden. Ook garnaaltjes vinden ze hier heel lekker.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 22 juli 2010 - 15:53

Jess zei:

Het is SUPERgezond om vlees te geven aan kittens/katten!!
Je kan alles geven behalve charcuterie en varkensvlees: een stukje rauwe kip, een rauw scampitje, een stukje rauwe biefstuk,.....
Lees maar eens verder in het onderdeel voeding, daar ga je zeker nog interessante topics vinden hierover :)

Succes!

Klopt helemaal! Ze krijgen bij ons elke dag dan ook een portie rauw vlees (en ter afwisseling ook wel eens vis) voorgeschoteld naast de brokjes. Zelf geef ik eigenlijk nooit snoep aan mijn huisdieren (niet aan de katten en ook niet aan de konijnen), ze krijgen al genoeg lekkere en voedzame dingen voorgeschoteld ;) .
Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:10

geef ze wat kipfilet gedroogt of zo lekker gezond en gewoon lekker om te geven
Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:34

Waarschijnlijk gaan we het eerst allebei eens proberen, zowel de geproduceerde snoepjes als een stukje vlees (maar dus geen varkensvlees of charcuterie, goede tips!).
Gelukkig dat ze bij hun opvangmama al veel hebben leren eten :)

Bedankt voor de tips!

Bewerkt door Adsagsona, 22 juli 2010 - 16:35.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#12 Geplaatst 22 juli 2010 - 17:08

Cilia zei:

Mijn kittens zijn 19 en 11 weken;
is dat delen in 2 echt nodig?
Ik geef sinds vandaag ook whiskas temptations :) :)
Gini vind het lekker Zazou wat minder :)

Mijn kitten is 12 weken en ze vind het leuker om twee keer per dag een half snoepje te krijgen dan één keer per dag 1 snoepje :) In het begin gaf ik haar een volledig en dat beet ze het telkens in twee en at ze het dan apart op...

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#13 Geplaatst 22 juli 2010 - 21:22

Hier eet hij de sticks van vitakraft(ideaal om pilletjes in weg te moffelen :) ),maar verder geen snoepjes hier.

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#14 Geplaatst 22 juli 2010 - 21:28

Ik geen hier de sticks van in den Aldi. Ze zijn er echt zot van!!! Handig te verdelen en spotgoedkoop.
Ik koop die altijd met 4 pakken, breek de sticks in twee en doe die in een potje. Dan moet ik niet telkens die pakken in mijn kast te hebben en eruit te halen.
Zo verdeel ik 2x per dag een half stickje over drie katten, dus dat is echt niet veel he.1 keer per week ofzo durf ik Hayko en Hobbs al eens een half stickje in zijn geheel te geven, daar doen ze dan wat langer over. :) Nino is al content met een klein stukje, die hoeft niet veel daarvan.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#15 Geplaatst 22 juli 2010 - 21:30

Mss een domme vraag, maar hebben die sticks van de aldi ook een naam?
Of weet iemand hoe die eruit zien?
Want ik stond vandaag in de aldi met iets van sticks in mijn handen maar ik wist niet of dat het juiste was :oops:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=