Spring naar inhoud

- - - - -

Buren niet blij

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:06

Ze heeft zelf ook een kater vandaar dat ik toch schrok van haar reaktie!

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:08

Ja, wat nicootje zegt.. je kan het wel of niet met de buur eens zijn, als ze het eens zat zijn kan je katje de dupe worden.

Ik vind trouwens persoonlijk.. ik heb geen moeite met andere katten in mijn tuin (ik heb ook geen groene vingers, dus alles gaat sowieso snel dood ;) ) maaaar wie ben ik om te zeggen dat mensen die hier anders over opgevoed zijn of denken, dan maar raar zijn?
Iedereen is anders en als je niet in een vrijstaande woning woont, moet je toch rekening met elkaar houden en respect hebben voor elkaars eigendom.

Dus ik zou je poezel OF binnenhouden OF je tuin goed afzetten en om wederzijds respect te kweken deze buurvrouw misschien eens laten zien/vertellen wat je gedaan hebt om rekening met de omgeving te houden.
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:10

sisi zei:

Ze heeft zelf ook een kater vandaar dat ik toch schrok van haar reaktie!

Komt die buiten?
Geplaatste afbeelding

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#19 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:12

Wou ik ook vragen als die niet buiten gaat blijft haar reactie "in haar ogen" terecht :louche: .

Anders is het nogal hypocriet vind ik...  

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 22 juli 2010 - 16:31

ja hij komt buiten maar gaat meestal niet verder dan de muur van haar tuin

Nedratje
Nedratje
  • 12 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 22 juli 2010 - 17:47

Nico van sarahtje zei:

Wou ik ook vragen als die niet buiten gaat blijft haar reactie "in haar ogen" terecht :louche: .

Anders is het nogal hypocriet vind ik...  

Helemaal mee eens. Haar kat gaat blijkbaar niet in andere tuinen, dus kan ze er best vanuit gaan dat andere katten dat ook niet (mogen) doen.
Toch had ze het best wel wat vriendelijker mogen brengen.
Je kat binnenhouden en ervan uitgaan dat ze buitengaan niet missen omdat ze het niet kennen vind ik eerlijk gezegd niet echt zozo. Mijn katten houden ervan om buiten te gaan, en als je een tuin hebt, waarom ze niet buiten laten?

Persoonlijk zou ik dan wel de tuin afzetten, daar zijn genoeg mogelijkheden voor :)
Mijn katten lopen nu ook vrij rond buiten, maar zodra we verhuizen ga ik de tuin afzetten zodat ze geen buren kunnen lastig vallen. Zo wordt trouwens ook het risico op overreden worden kleiner.

Bewerkt door Nedratje, 22 juli 2010 - 17:48.

Mensen die niet van katten houden, waren in hun vorige leven vast een muis.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#22 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:08

Ik zou mijn poezel binnen houden in jouw plek..

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:10

Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, dat er andere katten in onze tuin komen en dat ze een beetje graven... tis toch allemaal tussen de planten en wij hebben niet zo'n tuin waar je tussen elk bloempje en struikje aarde moet zien ^^

Aan de andere kant zou ik mijn poezel gewoon een binnenkat laten worden ^^ Toulouse is hier vrij gelukkig binnen :) en zo hoef ik niet bang te zijn dat ze overreden wordt (ik woon in gent)

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 22 juli 2010 - 18:25

is er een ren mogelijkheid bij je om te plaatsen?
dan kunnen ze vd buitenlucht genieten en toch niet weg en anders catproof maken als dat kan
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:18

Ik kan er nog even over nadenken want Lila is nog een kitten en dan moet ze toch nog een tijdje binnenblijven

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#26 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:27

Ze heeft natuurlijk recht op haar eigen mening,maar verder kan ze er niets over zeggen.Een kat is inderdaad een vrij dier.Bij mij blijft de kat ook binnen en dat is geen probleem.Moet even afwegen wat de voor en nadelen zijn voor je kat.Woon je in een drukke buurt,laat ze dan maar binnen om ongelukken te vermijden.

Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 22 juli 2010 - 19:51

Na alles wat ik al gezien en hier gelezen heb ben ik er ook voorstander voor om je katten binnen te houden als ze nog nooit buiten geweest zijn...
Moet er niet aan denken dat ze een kattenhater of een auto tegen zouden komen...  Ben nu al ongerust als ik niet weet waar ze in huis zitten!

Ik heb ook een tuin en een moestuin en ik vind het zelfs leuk als ik er andere katten in zie rondlopen, zo zie je tenminste nog wat "wildlife" hoewel ze niet wild zijn en ook welke katten er allemaal in de buurt zijn.

Dat ze in je zaaigoed zitten rommelen als je het net netjes gezaaid hebt, tja, vogels, konijntjes en andere diertjes doen dat ook.  Leg er dan een netje over of een stukje gaas, dan kunnen ze niet graven.

Trouwens, als een diertje zijn behoefte komt doen in jou tuin = gratis bemesting!  Als de hond het gaat opgraven en opeten... dat is natuurlijk een andere zaak :s

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 22 juli 2010 - 20:12

Goh sommige mensen reageren hier dat die buurvrouw daar niets op te zeggen heeft, maar ik begrijp hen ergens wel. Niet iedereen houdt zoveel van dieren zoals de meeste onder ons. Dat een kat komt sproeien of kakken in een mooi onderhouden tuin, is absoluut niet leuk. Ik denk ook niet dat jij het zou fijn vinden dat een hond komt kakken voor jouw deur of dat een konijn al je mooie planten komt opeten of dat je buur lekker overal brood smijt, waardoor er gigantisch veel vogels op je auto komen schijten. Ik til daar allemaal niet zo hard aan, maar ik kan mij inbeelden dat sommige mensen zich daar echt aan storen. Hierdoor zou ik opteren voor een binnenkat of je tuin catproof maken met een deftige omheining. Zo kan jij lekker zoveel poezen nemen zoals je wil zonder ermee in te zitten dat buren last hebben van ze of dat er iets ernstig gebeurt met hen (zoals vergifting, ongeluk, ziektes,...)
Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:54

Mieke zei:

Goh sommige mensen reageren hier dat die buurvrouw daar niets op te zeggen heeft, maar ik begrijp hen ergens wel. Niet iedereen houdt zoveel van dieren zoals de meeste onder ons. Dat een kat komt sproeien of kakken in een mooi onderhouden tuin, is absoluut niet leuk. Ik denk ook niet dat jij het zou fijn vinden dat een hond komt kakken voor jouw deur of dat een konijn al je mooie planten komt opeten of dat je buur lekker overal brood smijt, waardoor er gigantisch veel vogels op je auto komen schijten. Ik til daar allemaal niet zo hard aan, maar ik kan mij inbeelden dat sommige mensen zich daar echt aan storen. Hierdoor zou ik opteren voor een binnenkat of je tuin catproof maken met een deftige omheining. Zo kan jij lekker zoveel poezen nemen zoals je wil zonder ermee in te zitten dat buren last hebben van ze of dat er iets ernstig gebeurt met hen (zoals vergifting, ongeluk, ziektes,...)

Volgens mij gaat het die buurvrouw niet om 1 kat, maar wel om het feit 'dat er al zoveel poezen lopen'.
En daar kan de topicstarter niets aan doen. Het is bovendien geen beletsel om zelf een kat te nemen...
Mijn tuin is ook afgezet hoor, maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen (tenzij je naast een erg drukke baan woont bvb ofzo).

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#30 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:38

wat een zever zeg :o

Zeg dat het op dat kakske meer of minder dan ook niet zal aankomen :x