Spring naar inhoud

- - - - -

Buren niet blij

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 23 juli 2010 - 20:20

Wij kunnen onze tuin niet afmaken zodat onze katten er niet uitkunnen (onze muurtjes mogen maar max 1,20m hoog zijn...
Sinds we James hebben, maken we hem de leiband gewoon.  Na twee keer is hij het helemaal gewoon.  Vanaf de derde keer ging hij gewoon als een hond zitten wachten toen hij het tuigje zag en gaat hij soms voor uren samen met mij buiten zitten.
Daar hebben de buren ook geen last van en ik ben gerust dat James niet wegloopt (hij is nog maar 5,5 maanden en nog niet gecastreerd, dus dat is een goede oplossing).
Probeer dat misschien een keertje? :heart:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 23 juli 2010 - 21:52

bedankt voor de reakties :paw :paw
heb nu stof genoeg om over na te denken :catscratchhead

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#33 Geplaatst 24 juli 2010 - 12:21

Als de tuin gemakkelijk af te zetten is, dan zou ik dat doen.

Maar als dat niet gemakkelijk gaat, dan zou ik hem gewoon netjes los laten lopen. Dan wel met een chip én een veilig bandje met kokertje. Het is belangrijk dat poezen duidelijk van iemand zijn, voor hun eigen veiligheid.

Ik ben een van de weinige mensen hier die van mening is dat een kat buiten hoort te kunnen en dat een ren maar een tussenoplossing is. Als die mevrouw zelf een kat heeft, dan denk ik niet dat ze tegen jouw kat is, ze zal gewoon zoiets hebben van pfff veel poezen hoor. Mochten al mijn buren hier plots x-aantal katten gaan houden, dan zou de situatie hier ook niet fijn zijn. Gelukkig wisselen de huizen met en zonder elkaar hier af en zijn de huizen zonder wel pro-kat ;)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 juli 2010 - 13:25

Ik vind ook dat je hierin je eigen keuze mag maken hoor. Ik heb het wel aangeraden dat een ren of een afgesloten tuin een oplossing kan zijn, maar ik vind inderdaad niet dat die buurvrouw jouw beslissing mag bepalen. Ik kan wel begrijpen dat buren niet alle katten even fijn vinden, maar als ze zelf een kater heeft die los mag lopen, heeft zij inderdaad niet veel recht van spreken. Ik zou persoonlijk de tuin afzetten of een ren installeren, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik niet zou willen dat er iets gebeurt met mijn katten (zoals omver gereden worden of vergiftiging of dergelijke). Het is niet omdat ik dat zo zie dat jij dat ook zo hoeft te zien natuurlijk ;) . Als jij jouw kat wenst de vrijheid te bieden, moet je dat gewoon doen en dan zal die buur er zich gewoon moeten bij neerleggen en als ze commentaar heeft, zeg je toch gewoon dat ze ook een kat heeft? Ik zou wel zoals Vosse zegt zorgen dat je kat een chip heeft een een veilig bandje met koker.

Bewerkt door Mieke'tje, 24 juli 2010 - 13:26.

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 24 juli 2010 - 20:13

arifiene zei:

Buren hebben hier imo niets over te zeggen ja...

Vind ik dan ook weer kort door de bocht. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op ziiten te wachten.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#36 Geplaatst 24 juli 2010 - 20:23

Ginger-en-Noortje zei:

Vind ik dan ook weer kort door de bocht. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet op ziiten te wachten.

In 2003 ging ik kennismaken met een herplaatshond, de buur stond buiten en ik vertelde over de Rottweiler die misschien hier zou komen wonen. Volgende dag kwam de buur omdat zij niet blij waren als die hond zou komen en hij zei dat hun kinderen dan niet meer bij mij binnen mochten lopen als die hond er zou zijn :goofy:

Ik heb er zelfs slapeloze nachten van gehad tot ik boos op mezelf werd omdat ik me zo over de toeren liet jagen. Het gaat niemand iets aan welke dieren ik in MIJN leven en MIJN huis haal. Het is wel mijn taak te zorgen dat anderen geen last van mijn keus hebben.
De hond is gekomen en dat was een heel goede keus.
Inca was een wereldhond, supersociaal en enorm lief voor al wat leeft. Helaas is mijn hondenmeisje op zondag 13 juni j.l. overleden.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 24 juli 2010 - 22:37

Ginger-en-Noortje zei:

Ja ok, maar dat is dan jammer...
Ze heeft duidelijk last van de vele poezen in de buurt, maar die poezen zijn niet van de topicstarter. Die heeft immers elk recht om een kat in huis te halen net als ieder ander.
Niet iedereen kan zomaar zijn tuin afzetten ofzo.

Wendydingetje
Wendydingetje
  • 30 berichten

#38 Geplaatst 25 juli 2010 - 09:53

Mja, ik vind de reactie van je buur enerzijds begrijpelijk - soms lopen hier ook andermans katten rond die hun behoefte doen in onze hof enz (vind vogels in dat opzicht "hatelijker", vooral duiven :onzeker: hihi)
maar anderzijds, ieder heeft recht op een huisdier, dus  ;) , en ik vind toch dat een katje vrij mag rondlopen, kan ie dikwils op avontuur gaan enz ;) - maarja, t'is elk z'n eigen keuze e: binnenhuiskat, kat die enkel in tuin loopt, etc...

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 25 juli 2010 - 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sihirci
In 2003 ging ik kennismaken met een herplaatshond, de buur stond buiten en ik vertelde over de Rottweiler die misschien hier zou komen wonen. Volgende dag kwam de buur omdat zij niet blij waren als die hond zou komen en hij zei dat hun kinderen dan niet meer bij mij binnen mochten lopen als die hond er zou zijn :goofy:

Ik heb er zelfs slapeloze nachten van gehad tot ik boos op mezelf werd omdat ik me zo over de toeren liet jagen. Het gaat niemand iets aan welke dieren ik in MIJN leven en MIJN huis haal. Het is wel mijn taak te zorgen dat anderen geen last van mijn keus hebben.
De hond is gekomen en dat was een heel goede keus.
Inca was een wereldhond, supersociaal en enorm lief voor al wat leeft. Helaas is mijn hondenmeisje op zondag 13 juni j.l. overleden.

Volledig mee akkoord!
Ik werd ook al kwaad op mezelf maar anderen mogen er idd geen last van hebben

Je zal Inca nu wel enorm missen!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#40 Geplaatst 25 juli 2010 - 12:38

sisi zei:

Citaat:

Volledig mee akkoord!
Ik werd ook al kwaad op mezelf maar anderen mogen er idd geen last van hebben

Je zal Inca nu wel enorm missen!

Zowel de katten als ik missen Inca enorm, ze heeft hier bijna 7 jaar gewoond en is 11 jaar en 8 maanden geworden.

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 25 juli 2010 - 12:57

met omheining, netten of kattenschrikdraad kan je je tuin wel afspannen hoor.  er zijn ook houten palen die je bovenop een houten schutting kan zetten die rondrollen.

De ideale oplossing zou zijn cat proof tuin. Die van mij is ook cat proof gemaakt en de katten zijn er dol op.  Ze zijn allemaal zo graag buiten aan het jagen achter libellen en vlindertjes of liggen te luieren in het zonnetje. dat is gewoon leuk.

mijn mening is dat het niet is omdat ik 3 katten heb, dat de rest van de buren ook maar moeten blij zijn met mijn 3 katten. Dus zorg ik er maar voor dat ze geen overlast hebben. tenzij de alermkreten van de merel die zijn nest verdedigd.... hoe komt die erop in een tuin met 3 katten een nest te maken :trance:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#42 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:10

een catproof tuin vind ik ook ideaal maar is nou eenmaal niet overal te realiseren hé. Ik kan het hier bv niet doen omdat ik dan heel veel bomen moet rooien (en daar krijg ik geen vergunning voor), omdat er één kant is waar ik geen bakstenen of andere stevigere afsluiting mag zetten en omdat de buren daar niet akkoord mee zijn. Dusja. Er komt vaak meer bij kijken dan gewoon het ding willen afzetten ;)

Ik vind in ieder geval, als je je kat los wil laten lopen dan doe je dat en dan doe je dat zo verantwoord mogelijk. Zorg bv. ook dat ze altijd aan hun kattenbak kunnen en dan gaan ze al veel minder overal hun behoefte doen. Hier gaat Zwartje het gros van de tijd gewoon netjes in z'n kattenbak.

wea
wea
  • 6.109 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:17

bij mijn bomen heb ik een ring gemaakt met kippengaas zodat ze niet langs de stam omhoog kunnen.

maar ja, als je buren zelfs nog geen betafence hek willen, dan heb je idd een probleem. maar langs de andere kant, mogen die dan ook niet beginnen zagen dat je kat dan in hun tuin komt. ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#44 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:26

wea zei:

bij mijn bomen heb ik een ring gemaakt met kippengaas zodat ze niet langs de stam omhoog kunnen.

maar ja, als je buren zelfs nog geen betafence hek willen, dan heb je idd een probleem. maar langs de andere kant, mogen die dan ook niet beginnen zagen dat je kat dan in hun tuin komt. ;)

Ja maar dat gaat niet bij mijn bomen ;) Het zijn hier smalle stadstuinen, ik zou echt de bomen er volledig uit moeten doen om ervoor te zorgen dat ze er niets mee kunnen mispoteren.

Ik heb een gemetselde muur naar de buren toe, maar het is niet zo evident die nog af te zetten (die is niet zo hoog). Je moet dan echt met heelder constructies er bovenop beginnen en dat zien geen van beiden zitten. Langs de achterkant grenst mijn perceel aan dat van de NMBS en daarvan mag ik geen muur metsen, alleen een rieten schuttingkje zetten.

Nu heb ik ook géén buren die klagen over mijn kat dus dat helpt :ha

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 25 juli 2010 - 13:51

Het ergste van al vind ik dat als zij op reis gaat, ik altijd voor haar poes zorg!!!!!!! :trance:
Maar ik kan mijn stadstuintje ook niet afzetten. Ach 'k maak mij er niet meer druk over; ben al blij dat k t hier eens kon vertellen :)