Spring naar inhoud

- - - - -

medivet reportage (BBC) - link gevonden

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2010 - 09:45

Hebben jullie die reportage gezien van medivet (=grote keten van dierenklinieken in UK)? dat was met verborgen camere gefilmd.

Man man man, ik was er niet goed van zeg: mensen zonder enige kennis zetten daar katheders, trekken bloed, ... natuurlijk gaat dat niet zonder stress want ze bakken er niks van en er is geen DA die toekijkt of zelfs maar aanwezig is (en ze trekken bloed uit de halsader!!!). De eigenaars van een hond die volledig overstressed en door 2 mensen die hiervoor geen opleiding hebben gehad en dat wettelijk ook niet mogen doen, een katheder kreeg ja, gegeven kan je dat niet noemen, wel die mensen waren echt niet goed van de beelden. die hond had ademhalingsproblemen en die werd rond zijn nek stevig vastgehouden zodat hij nog moeilijker kon ademen

ze blijven inspuiten om de dieren in slaap te krijgen (!!!!), allé de assistentes, de DA is er niet bij!

een hond met duidelijke terminale kanker op de RX, daarvan wordt gezegd dat ze het niet kunnen zien en ze smeren de eiganaar een MRI aan van meer dan 2000 euro. Die DA is nu geschorst vanwege bedriegelijke praktijken.

een assistente verwond een hond en ze bellen naar het baasje dat die een creme moet gebruiken als ze met de hond gaat wandelen want hij heeft een wondje opgelopen....

dieren werden geslagen, katten bij nekvallen omhoog gehouden en in de lucht zo een spuitje gegeven,... en dat in een dierenkliniek! Man, dat was echt niet normaal. ben echt blij dat ik een DA heb die ik vertouw!

de link gevonden: BBC News - Panorama - Secret filming raises questions about pet care

Bewerkt door wea, 23 juli 2010 - 11:27.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 23 juli 2010 - 09:48

:evil: :evil: :evil: :evil:

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2010 - 10:05

Niet gezien gelukkig, de beschrijving die jij hier geeft is al erg genoeg, walgelijk dat zoiets kan :misselijk: :censored: :censored:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#4 Geplaatst 23 juli 2010 - 10:38

Dat dat mogelijk is onvoorstelbaar :twisted:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 juli 2010 - 11:07

:censored: :censored: :censored: :censored:
Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#6 Geplaatst 23 juli 2010 - 11:18

vreselijk! Daarom hou ik niet van grote klinieken, geef mij maar een zelfstandige dierenarts...als er dan iets misloopt is het zij schuld en niet "de anderen"

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:11

Ik heb het ook gezien (en opgenomen).

Echt erg... Als ik ontdekte dat iemand zo met mijn dieren omging... ik zou ook in alle staten zijn. Mensen zonder medische opleiding die zomaar medische procedures uitvoeren, dieren verdoven, katheters inbrengen... Niet te geloven.

En dan de respectloze behandeling van de dieren :( . Gewoon schelden tegen de beestjes, katten aan hun nekvel opheffen en ermee ronddraaien :trance: . Spelen met een half verdoofde kat alsof het een pop is :o :evil:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:15

Tja, ik heb er weinig commentaar op, ik was er niet bij en heb de reportage niet gezien. Maar in"mensenziekenhuizen" gaat het soms ook zo. het spijtige aan de zaak is dat natuurlijk alleen de slechte dingen getoond worden (ja, anders ga je niet undercover werken). de uitleg gegeven door die éne persoon iis anders niet echt slecht (maar je ziet nu slechts 3 minuten reportage)
Maar soms is het gewoon niet makkelijk om een infuus te steken, of bloed te pakken en lukt het een (dieren)arts na ettelijke pogingen ook niet.
Ik ken verpleegassistenten, laboranten,... die 100 keer beter kunnen prikken dan een dokter , maar het eigenlijk niet "mogen"
Ik praat het niet goed, maar oordeel ook niet op een verslagje van een "undercover" reportage van 3.5min. Trouwens de persoon in kwestie zou er 9 maanden undercover gewerkt hebben. Wel, dat vind ik erg. Stel dat het jou collega zou zijn, waar je een werkrelatie mee opbouwd, die je een opleiding moet geven, waar je op moet kunnen vertrouwen,.. sorry, maar dat vind ik dan weer niet kunnen
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#9 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:43

Kathleen zei:

Tja, ik heb er weinig commentaar op, ik was er niet bij en heb de reportage niet gezien. Maar in"mensenziekenhuizen" gaat het soms ook zo. het spijtige aan de zaak is dat natuurlijk alleen de slechte dingen getoond worden (ja, anders ga je niet undercover werken). de uitleg gegeven door die éne persoon iis anders niet echt slecht (maar je ziet nu slechts 3 minuten reportage)
Maar soms is het gewoon niet makkelijk om een infuus te steken, of bloed te pakken en lukt het een (dieren)arts na ettelijke pogingen ook niet.
Ik ken verpleegassistenten, laboranten,... die 100 keer beter kunnen prikken dan een dokter , maar het eigenlijk niet "mogen"
Ik praat het niet goed, maar oordeel ook niet op een verslagje van een "undercover" reportage van 3.5min. Trouwens de persoon in kwestie zou er 9 maanden undercover gewerkt hebben. Wel, dat vind ik erg. Stel dat het jou collega zou zijn, waar je een werkrelatie mee opbouwd, die je een opleiding moet geven, waar je op moet kunnen vertrouwen,.. sorry, maar dat vind ik dan weer niet kunnen

Als dat is om dierenleed mee aan te kunnen klagen, dan kan dat wel voor mijn part... Trouwens, als die persoon die daar "echt" werkt, al die dingen kan aanzien en er kan mee leven, dan zal die wel niet zo emotioneel zijn om af te zien van het feit dat iemand niet "echt" collega was maar undercover ging..

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 23 juli 2010 - 14:20

die persoon werkte niet met dezelfde mensen, ze werd echt van de een kliniek naar de ander gestuurd.

en ja, ook bij een DA gaan sommige dingen ook moeilijk, maar dit waren mensen die aangenomen zijn voor de dieren eten te geven en de hokken uit te kuisen. Dat waren nog geeneens dierenarts assistentes of studenten die leerden voor DA of dierenartsassistent (deze groepen mogen dat wel doen als er een DA aanwezig is).

Maar allé, als hokkenkuiser bloed trekken uit een kat's halsader, als die kat wild wordt en die ader scheurt... de DA was toen zelfs nog niet in de praktijk!

Trouwens de reportage duurde wel langer hoor. de link toont maar een heel klein stukje va nde reportage en 1 DA is dus al geschorst om wat die gedaan had. Je zag daar een hond dood gaan en de DA stond er gewoon op te kijken met de handen in de zakken, en het bloed dat ze die hond gaven daarvan werd de overschot gerecupereerd. trouwens ze gingen naar asielen om daar bloed af te tappen en dat met winst door te verkopen. facturen waarmee gesjoemeld werd die mensen liete nbetalen voor dingen die niet gebruikt waren... het was echt heel erg.

en ja, niet elke medivet praktijk zal zo erg zijn, maar het bewijst wel dat er iets short met de interne kwaliteitscontrole. trouwens die DA die dat gebruikt bloed recupereert en stond niks te doen terwijl die hond stierf was een van de beheerders van medivet zelf.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 juli 2010 - 14:39

wea zei:

die persoon werkte niet met dezelfde mensen, ze werd echt van de een kliniek naar de ander gestuurd.

en ja, ook bij een DA gaan sommige dingen ook moeilijk, maar dit waren mensen die aangenomen zijn voor de dieren eten te geven en de hokken uit te kuisen. Dat waren nog geeneens dierenarts assistentes of studenten die leerden voor DA of dierenartsassistent (deze groepen mogen dat wel doen als er een DA aanwezig is).

Maar allé, als hokkenkuiser bloed trekken uit een kat's halsader, als die kat wild wordt en die ader scheurt... de DA was toen zelfs nog niet in de praktijk!

Trouwens de reportage duurde wel langer hoor. de link toont maar een heel klein stukje va nde reportage en 1 DA is dus al geschorst om wat die gedaan had. Je zag daar een hond dood gaan en de DA stond er gewoon op te kijken met de handen in de zakken, en het bloed dat ze die hond gaven daarvan werd de overschot gerecupereerd. trouwens ze gingen naar asielen om daar bloed af te tappen en dat met winst door te verkopen. facturen waarmee gesjoemeld werd die mensen liete nbetalen voor dingen die niet gebruikt waren... het was echt heel erg.

en ja, niet elke medivet praktijk zal zo erg zijn, maar het bewijst wel dat er iets short met de interne kwaliteitscontrole. trouwens die DA die dat gebruikt bloed recupereert en stond niks te doen terwijl die hond stierf was een van de beheerders van medivet zelf.
Natuurlijk, tusse alle koren zit kaf. maar gelukkig zijn er nog altijd wel goede dierenartsen, dierenklinieken,... en daar zijn ook wel reportages over.
Maar spijtig genoeg heb ik de reportage niet gezien. En het gebeurt spijtig genoeg niet alleen in dierenziekenhuizen, maar ook in "mensen" ziekenhuizen. En dan is het natuurlijk altijd goed om te weten waar je wel en waar niet terecht kan.
maar als het echt over dierenmishandeling gaat, of voor de leut halsaders aanprikken,... dat kan niet

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:40

:( :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:44

:( :( :(

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:17

Ik durf er mijn hoofd onder te verwedden dat zulke praktijken in ieder land voorkomen ook in Nederland en België.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 24 juli 2010 - 20:35

Ik had toch een prop in de keel toen ik dit zag.  Onvoorstelbaar.
Als ik zou weten dat zoiets bij mij dieren zou gebeuren, amai, dan sta ik niet voor mezelf in.