Spring naar inhoud

- - - - -

Shiva gaat verhuizen en heeft een vraagje...

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.140 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2010 - 10:58

Tja, de kogel is eindelijk door de kerk. Shiva gaat verhuizen,

over ongeveer anderhalf jaar, samen met het personeel gelukkig! (allé, ik hoop toch dat ik mee mag ;) ). Ik begin in november aan mijn nieuwe job en onze bouwgrond ligt klaar. Normaal wordt er met de grondwerken gestart februari-maart 2011.
Twee weken geleden hebben we de allereerste plannen van het huis gekregen en het ziet er al heel erg goed uit! :dancer:
We zijn van plan om meteen een alarmsysteem te installeren maar hoe doe je dat met een kat die bijna het ganse huis ter beschikking heeft? :catscratchhead Hem 's nachts of als we weg zijn, 'opsluiten' in 1 kamer is geen optie. Op de benedenverdieping zijn er bijna geen binnendeuren: alle kamers (keuken, eetkamer, zithoek, etc...) lopen over in elkaar. En hij mag niet op de slaapkamers.
Zijn er hier mensen die een alarmsysteem kennen dat doenbaar is met een kat?

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#2 Geplaatst 23 juli 2010 - 11:01

Je kan misschien werken met een alarm die afgaat als de voordeur/achterdeur/deur naar de garage/... opengaat ipv met een bewegingssensor. :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2010 - 11:24

Geen ervaring met een alarmsysteem maar kan je dat niet vragen aan de verkopers van zo'n winkel zij zullen wel al eens mensen hebben gehad met die vraag en wie weet bestaat er wel een alarmsysteem speciaal voor kattten in huis, veel succes! ;)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:05

Fieke zei:

We zijn van plan om meteen een alarmsysteem te installeren maar hoe doe je dat met een kat die bijna het ganse huis ter beschikking heeft? :catscratchhead Hem 's nachts of als we weg zijn, 'opsluiten' in 1 kamer is geen optie. Op de benedenverdieping zijn er bijna geen binnendeuren: alle kamers (keuken, eetkamer, zithoek, etc...) lopen over in elkaar. En hij mag niet op de slaapkamers.
Zijn er hier mensen die een alarmsysteem kennen dat doenbaar is met een kat?
ganzen in de tuin ;)

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:12

Lisje zei:

Je kan misschien werken met een alarm die afgaat als de voordeur/achterdeur/deur naar de garage/... opengaat ipv met een bewegingssensor. :)

Yep, dit gaat, je kan zelfs nog kattenluikjes in de deuren zetten zonder dat het alarm afgaat, alarm gaat dan enkel af wanneer de deur volledig open gaat , vind dit een uitstekend systeem :)

tash
tash
  • 7 katten

#6 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:30

neenee,dat gaat niet lukken :x :x
De perfecte oplossing : breng shiva gewoon naar hier :LOL: :LOL: :LOL:
:lachen:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Fieke
Fieke
  • 3.140 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:30

Bedankt voor de tips! Ik ga informeren over die deur-raambeveiliging.

@ Kathleen: :) ik ben niet echt gek op ganzen. En ik vrees Shiva ook niet, die is al doodsbang van een kip...
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:19

:thumb: :thumb: :thumb:

Fieke
Fieke
  • 3.140 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:33

tash zei:

neenee,dat gaat niet lukken :x :x
De perfecte oplossing : breng shiva gewoon naar hier :LOL: :LOL: :LOL:
:lachen:

:neen: :neen:  Ik dacht wel dat je zoiets zou zeggen! Niks van! Shiva blijft bij mij!
Je mag wel mee helpen verhuizen... :ha
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 juli 2010 - 16:16

Wij hadden ook alles voorzien voor een alarmsysteem, maar uiteindelijk hebben we het achterwege gelaten o.w.v. de huisdieren die hier vrij rond lopen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 juli 2010 - 17:12

Zo'n deuralarm lijkt me wel interessant. :LOL:

tash
tash
  • 7 katten

#12 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:26

Fieke zei:

:neen: :neen: Ik dacht wel dat je zoiets zou zeggen! Niks van! Shiva blijft bij mij!
Je mag wel mee helpen verhuizen... :ha

godverdoeme hé :twisted: :wall:
Maar t was t proberen waard hé :lachen:
Laat maar iet weten als ik moet komen helpen verhuizen, geen probleem!!!!!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

tash
tash
  • 7 katten

#13 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:27

Fieke zei:

Bedankt voor de tips! Ik ga informeren over die deur-raambeveiliging.

@ Kathleen: :) ik ben niet echt gek op ganzen. En ik vrees Shiva ook niet, die is al doodsbang van een kip...

hahahaha, om van die koei nog maar te zwijgen hé :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 24 juli 2010 - 04:21

heb een heel goed alarmsysteem: een puppie van 4 maanden die zelfs blaft tegen de vuilbakken op straat :ha :ha

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#15 Geplaatst 24 juli 2010 - 10:03

tijgertje75 zei:

heb een heel goed alarmsysteem: een puppie van 4 maanden die zelfs blaft tegen de vuilbakken op straat :ha :ha

ging ook zoiets zeggen, koop  een rottweiler, snachts zal er niemand binnen komen, ze blaft niet veel, maar als het stil is savonds is ze zeker waaks :x