Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje kosten DA

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2010 - 12:21

Ik heb even een vraag over een dierenverzekering afsluiten de kosten van een hartonderzoek.

Mijn kat is erg ziek geworden na haar bevalling. Hiero kan je het verhaal lezen: Kat erg ziek na bevalling

Tot nu toe gaat het redelijk goed. Ze heeft sinds zaterdagochtend geen aanval meer gehad. Wel is het zo dat ze zo nu en dan begint te hijgen. Dit was gister even na het spelen en vanochtend heeft ze het ook een paar keer gedaan toen ze de kittens aan het likken was(gek genoeg ging ze ineens weer een tijdje in de doos zitten, dit deed ze de afgelopen dagen niet echt).
Er is verder geen diagnose gesteld bij haar, maar ik vertrouw dat hijgen niet echt. (ze heeft het tijdens het buitenspelen weleens gedaan, maja dan was ze erg druk en was het warm).
Kan ik nu nog een kattenverzekering voor haar afsluiten?? En weet iemand misschien wat een hartonderzoek ongeveer kost?

Alvast bedankt voor de reacties!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 23 juli 2010 - 12:26

oei, hier weet ik niks over, maar je kunt wel eens gewoon naar je DA bellen om raad.

Veel succes!

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 23 juli 2010 - 12:28

Ja, je kan nu nog een verzekering voor haar afsluiten, maar uiteraard dekt die niet de gebreken waar ze nu mee kampt, dus voor de echo is het niet interessant. Echo is zo'n 100 euro. Met verschillen van 30 euro naar boven en onder. Dus in principe zeker iets dat je in reserve zou moeten hebben vooraleer je aan een nestje begint. Keizersnede zelf bv kost al gauw 250 euro, mss wel meer in het weekend.

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 juli 2010 - 12:55

Jah ik zal na het weekend wel even naar de DA bellen voor advies erover.
@Smitten Kitten: Het is niet zo dat ik het niet kan betalen hoor, al raak ik al mn spaargeld kwijt. Maar ik heb nooit echt nagedacht over een kattenverzekering, omdat mn vorige katten ook nooit echt iets mankeerde. Maar nu dit meegemaakt te hebben ben ik het wel aan het overwegen. Ik wil haar ook laten steriliseren, maar als ze misschien tog iets aan haar hart heeft ofzow vraag ik me af of een sterilisatie onder narcose niet een groot risico met zich meebrengt. Vandaar had ik me graag hiero en door dierenartsen wil laten informeren erover

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 23 juli 2010 - 12:56

Bloedonderzoek heb ik zo'n 100 euro betaald met de visite en medicatie niet bijgerekend.Echo weet ik niet,maar met een uitgebreid bloedonderzoek zien ze ook al veel.Verzekering voor deze problemen is te laat,denk ik.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 23 juli 2010 - 13:05

ja hoor je kan een verzekering aan vragen. ligt ook aan waar je woont nederland? ja het kan dus wel alleen 1 maar.. of de klachten die ze al heeft worden geheel uitgesloten dus kan je nooit wat voor de clareren, maar in sommige gevallen kan je alleen niks declarerenover bestaande klachten het eerste half jaar. dat was zo bij mijn ouders na dat half jaar mochten ze voor de kat zijn bestaande klachten wel declareren maar ik denk dat je voor hart problemen geheel uitgsloten word.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.269 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:35

Oke dank voor de reacties.

Ik weet niet of ze een hartprobleem heeft hoor. Haar hartslag gaat wel snel als opgewonden is, je ziet haar dan ook snel ademen. Naar mijn idee heeft ze dat snelle ademen al van jongsaf aan. Maar in rust is haar hartslag volgens mij wel normaal (tenminste bij de DA, die vrijdag hadden ze het opgemeten en de DA zei er verder nix over). Er is in het ziekenhuis wel naar het bloed en urine gekeken en dat was goed, maar ik weet niet precies waar ze naar gekeken hebben in het bloed natuurlijk. Denk niet dat het erg uitgebreid was. Doordat het probleem ontstaan is een dag na de bevalling vermoed ik dat het hier iets mee te maken moet hebben.....maja wat..
Nou ga van het weekend maar even goed naar de verzekeringen kijken en na het weekend even contact opnemen met het ziekenhuis waar ze behandelt is voor meer informatie.

Guest_Cathy Cat_*
Guest_Cathy Cat_*

#8 Geplaatst 26 juli 2010 - 20:11

Ik ken iemand die een verzekering had afgesloten voor zijn hond (een zilver - ze hadden keuze tussen 3 modellen, ze namen de middenste).
Zijn hond had een oorontsteking, ze kregen maar een derde van de prijs terug.