Spring naar inhoud

- - - - -

Lies - allergie : andere voeding

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:49

Hoi,
Ons Lies heeft sinds ongeveer een half jaar een voedselallergie.  Als ze gewone voeding krijgt, krijgt ze diarree.  De meesten hebben mijn lijdensweg toen meegemaakt op KS. :d
Tot sinds kort kreeg ze specifieke voeding van de DA maar dit kost 29 € voor een zak van twee kilo.  En aangezien ze er hier met twee van aten, tikte het wel door.
Sinds een dikke week zijn we op andere voeding overgeschakeld.  Ze krijgen nu biologische natvoeding (GB merk) en brokken van Aveve, specifiek voor overgevoelige en allergische katten.  En wonder boven wonder, het blijft goed gaan.  Lies doet het goed en behoudt haar vaste stoelgang.  :)
Dus nu kan ik katteneten aankopen dat al een stuk minder duur is en ze krijgen terug af en toe natvoeding (dat was voordien ook uitgesloten) en dat vinden ze hier lekkerrrrrrr... :h
Ik ben gewoon blij dat ik ze eindelijk eens iets anders kan geven, als ik nu de kast nog maar open doe, staan ze al klaar... :love3:
Jullie hebben toen ze 'ziek' was allemaal zo met mij meegeleefd dat ik jullie nu dit goeie nieuws ook breng.

Bewerkt door Marjananas, 23 juli 2010 - 23:49.

Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:51

Wat leuk dat ze het zo goed doet nu

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 23 juli 2010 - 23:54

Dat is inderdaad goed nieuws. :thumb:
Biologisch natvoer? Welk is dat dan?
Heb het nog niet gezien, mss is dit ook iets wat hier in de smaak zou kunnen vallen.

Doe zo verder Liesje!

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:00

Dat is goed nieuws :thumb: Doe zo voort liesje :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:07

Ik geef de aveve puppy brokken aan mijn shih tzu en hij doet het er ook super op, geen diarree. Ik had hier gelezen dat het kwalitatief toch heel goed was voor poezen dus heb ik het voor ons hondje meegebracht met een heel goed resultaat. :duim:
Super dat Liesje het zo goed doet het is toch altijd zorgwekkend als ze diarree blijven hebben. :thumb:

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:11

Super dat ze het zo goed doet :thumb:
Geef ze maar een dikke knuffel van mij :hug:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 24 juli 2010 - 00:11

kiki zei:

Biologisch natvoer? Welk is dat dan?
Heb het nog niet gezien, mss is dit ook iets wat hier in de smaak zou kunnen vallen.

Bio voeding van Carrefour zelf.   Er zitten 8 zakjes in.  Vier gevogelte in een saus met doperwten en vier zakjes met kip in een saus van wortelen.
"Emincés" staat er op in grotere letters.  Een geel/beige doos met (uiteraard) een katje op...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 juli 2010 - 16:12

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 24 juli 2010 - 17:03

Marjananas zei:

Bio voeding van Carrefour zelf.   Er zitten 8 zakjes in.  Vier gevogelte in een saus met doperwten en vier zakjes met kip in een saus van wortelen.
"Emincés" staat er op in grotere letters.  Een geel/beige doos met (uiteraard) een katje op...

Ga ik dan toch niet proberen, katten hebben geen groenten nodig ^^

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 juli 2010 - 21:32

Wat goed dat ze hier ook zo goed op reageert!

Geplaatste afbeelding