Spring naar inhoud

- - - - -

nog kittenvoeding?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 24 juli 2010 - 10:13

Miss Bebbel is ondertussen 6 maanden oud en al 2 maanden gesteriliseerd. Ons meisje weegt iets meer dan 3 kg. Ze krijgen hier een mengeling van Orijen, Versele Laga Lare en... Hill's Nature's Best voor kittens. Maar die laatste zak is bijna op. Wat zou ik nu doen? Nog een zak bijkopen en verder kitteneten geven? Of mag ik ermee stoppen?

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 juli 2010 - 10:25

Aan mij hebben ze altijd aangeraden om kittenvoeding te geven tot ze een jaar oud zijn.  

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 juli 2010 - 10:58

Ik zou stoppen...
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 24 juli 2010 - 13:41

elmo is nu 6 maand oud en krijgt ook geen kittenvoeding meer, hij eet nu rc young male van de da, speciaal voor jonge gecastreerde katers :)
er bestaat ook zo een versie voor poezen ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 juli 2010 - 13:46

Ik heb na de sterilisatie van Lily nog 1 zak bijgegeven, tegen die tijd was Onslow ook gecastreerd, en toen ben ik gestopt. Toen waren ze 9 maanden.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 juli 2010 - 16:10

Bij Angel en Simba heb ik ook kittenvoeding gegeven tot ongeveer 10 maanden, toen was de kittenvoeding op en heb hen dan op volwassen voer gezet. Toen Daisy hier kwam op 6 maanden heb ik ook haar direct op volwassenvoer gezet, maar die heeft daar toch van geweten hoor, haar darmpjes reageerden erg gevoelig en heb toen terug een tijdje kittenbrokjes gekocht. Ook voor Nette heb ik terug een zakje kittenbrokjes gekocht tot ze ongeveer ook 9-10 maanden waren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 juli 2010 - 22:43

Je moet wat kijken naar het gewicht ook.
Mijn Biebel werd na castratie snel dik, dus ik ben op 7 maand gestopt met kittenvoeding geven (hij is gecastreerd op 5,5 maand ongeveer).
Peluche heeft kittenvoeding gekregen tot +/- 11 maand.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 24 juli 2010 - 23:11

Ik gaf ze hier altijd kitten tot ongeveer 1j, maar soms aten de klein al rap mee met de groten. Alles hangt er ook een beetje van af of ze aanleg heeft om dik te worden of niet.  Je kan stillekes afbouwen, en zien hoe ze het doet op het gewone voer.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 25 juli 2010 - 16:06

Bedankt allemaal voor de reakties. Ze eten hier dus allemaal van hetzelfde eten (de mengeling dus) en het worden allemaal hangbuikvarkentjes :ha .

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 25 juli 2010 - 16:41

Voor mijn hartpatiƫntje Echo heb ik de vraag gesteld in Merelbeke tot wanneer ik het best kittenvoeding gaf.
De andere 2 staan op light, en ik vroeg me af of ze gewoon dezelfde voeding mocht eten, wat dus niet het geval is.

Daar hebben ze me aangeraden zeker kittenvoeding te geven tot 1 jaar, zo krijgt ze alle nodige voedings- en bouwstoffen binnen, en daarna een normale voeding, want met haar hartproblemen verbruikt ze meer energie dan een normale poes, dus zou light niet voldoen voor haar.

Nu wordt ze op 7 augustus 1 jaar, en ik heb nog een 3-tal kg kittenvoeding in voorraad staan (ze eet minder dan uitgerekend...), dus zal ze pas overschakelen op volwassen voeding als die uit is.
Haar gewicht is ok, ze schommelt tussen de 3,8 en 4 kg.
Daar ze geen verdoving mag ondergaan kan ze ook niet gesteriliseerd worden en heeft ze dus minder kans op overgewicht ten gevolge daarvan.

Roswell daarentegen heeft lightvoeding gekregen na de castratie, hij was toen 10 maand, had al een mooi gewicht en overgewicht zat in de genen ;)

Hangt dus een beetje af van dier tot dier: gezondheid, gesteriliseerd / gecastreerd, aanleg, ...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo