Spring naar inhoud

- - - - -

Arwens buikje

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 juli 2010 - 10:28

Arwen is gesterilliseerd toen ze 12 weken was (ongeveer), en sindsdien krijgt ze RC kitten 36.
Zoals aangeraden werd zorgde ik ervoor dat de bakjes steeds brokjes bevatten.
Van natvoer krijgen ze flink diarree, dus ze krijgen alleen brokjes en 1 keer per week (soms twee weken) verse kip.

Nou heeft ze sinds een maand van die 'vetkwabjes' aan de onderkant van haar buik, bijna
tussen haar achterpootjes. Ze wordt dik :trance:

Ik ben nou sinds twee weken minder aan het geven dan op de verpakking staat; ze geven per kat aan 60 tot 85 gram, ik
geef ze nu iedere ochtend 115 gram. (Twee katten dus he :d )

Nou is mijn vraag, is dit een goede maatregel om van haar kwabjes af te komen, of heeft
het nut om de RC 36 bijvoorbeeld te mengen met voer voor gecastreerde poezels?
Ik hoor veel verhalen van mensen die hun poezels na castratie enkel op voer
voor gecastreerde katten hebben gezet en dit ging niet goed. RC 36 bevat juist ingredienten
voor kittens tot 12 maanden.

PFF voeding is lastig :(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 25 juli 2010 - 11:17

Na de castratie van mijn katers, heb ik hen gewoon op volwassen voeding gezet.
Voeding is inderdaad lastig...

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#3 Geplaatst 25 juli 2010 - 11:21

ik heb elmo vorige maand op RC  young male gezet, ze hebben dit ook voor poezen (RC young female) en dit lukt perfect :) en het is speciale voeding voor gecastreerde of gesteriliseerde katjes :) hij had namelijk ook wat kwabjes :oops: allee hij heeft die nog steeds, maar het zou moeten beteren nu :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 juli 2010 - 16:40

Hoe is haar gewicht ? Hier hebben ook 2 van de 4 poezen een hangbuikje, maar hun gewicht is oké, en dus hoeven ze niet minder te eten. Sommige poezen hebben na sterilisatie nou eenmaal gemakkelijker dat hun buikje gaat hangen, maar wil daarom niet zeggen dat ze te dik zijn hé ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#5 Geplaatst 25 juli 2010 - 17:25

Hier hebben ze na castratie/sterilisatie altijd gewoon volwassen voer gekregen...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 25 juli 2010 - 17:31

3 van de 4 poezen hebben een hangbuikje sinds de castratie maar ze zijn niet verdikt dus.. Zo hard valt dat ook niet op met hun lange haar.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 25 juli 2010 - 17:43

Dit hangbuikje is van de sterilisatie. De poes is pas dik als je haar ribben niet meer kan voelen. Post anders eens een foto van haar ;) Maar je beschrijft het hangbuikje als bijna tussen de achterpootjes, dat is typisch na de sterilisatie :) geef ze gewoon het voer zoals op de verpakking staat. Mijn beide katten (geholpen) hebben sindsdien ook een hangbuikje, maar zijn helemaal niet dik ;) de DA zei het ook. Dus je hoeft je geen zorgen te maken denk ik.

Bewerkt door English Rose, 25 juli 2010 - 17:44.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 juli 2010 - 18:57

Mouchemouche heeft ook een hangbuikje gehad en dat is echt een fijn, smal ding. Het rare is wel dat ze dit had voor haar sterilisatie en nadien niet meer, sinds ze geen kitteneten meer at, is ze er vanaf :) Ze heeft wel lang kitteneten gekregen juist omdat ze zo tenger was.

Bewerkt door Spanishke, 25 juli 2010 - 18:59.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 25 juli 2010 - 19:21

Aan 7 maanden mag je stillekes overgaan op volwassen voer. Wel mengen met het kitten voer eerst en dan steeds minder kittenvoer erbij doen. Zo'n hangbuikje wil niet zeggen dat ze dik zijn hoor, hoeveel weegt Arwen?

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 25 juli 2010 - 21:53

Ze weegt nu 3,5 kg. Is volgens mij niet teveel voor een 7 maand oude ragdoll, maar mijn gevoel zegt
gewoon dat daar geen vet hoort te zitten :oops:
Je kunt wel nog gewoon haar ribjes voelen gelukkig!

Dus het beste is nu eigenlijk RC 36 mengen met voer voor gecastreerde katten? En als de zak RC 36 op is
(heb nog 8 kg :louche: ) alleen  gecastreerde katten voer?

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 juli 2010 - 22:30

3,5 kg is een normaal gewicht hoor :) je hoeft geen speciaal voer te geven. Maar je mag stilaan overschakelen naar "volwassenvoer" als je dat nodig vindt. Al mogen ze dat kittenvoer nog zeker eten tot ze een jaar zijn (dat zei mijn fokster toch ;) ).

Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:16

Arwen weegt nu 3,3 kg, ze is dus 0,2 kg afgevallen. Is ze niet te jong om af te vallen of kan
dit geen kwaad? Misschien toch weer iets meer geven? Alano is exact op hetzelfde gewicht
gebleven.
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*