Spring naar inhoud

- - - - -

winnie niesziekte

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#1 Geplaatst 25 juli 2010 - 23:14

ik had een vraagje,
toe winnie bij ons kwam had ze de niesziekte (wist ik toen nog niet) , ik ging met haar naar DA 1 om haar te laten controleren . hij controleerde haar hart en longen (die waren oke)en Ze kreeg toen de nodige inentingen (nobivac tricat trio) waaronder ook tegen de niesziekte :trance: . Ik zei dat haar oogjes zo raar waren en dat er precies etter uit kwam  en hij zei dat ik die gewoon goed moest uitkuisen en dat het dan wel zou beteren , maar dat deed het (natuurlijk) niet . 2dagen later ben ik dan naar DA 2 gegaan en die zei me klaar en duidelijk dat het niesziekte was . Ze kreeg een AB kuur van 10 dagen , 2 maal daags 2mg in de mond spuiten, en een oogzalf ook 2 maal / dag. ik zag haar zienderogen opknappen . Op 20/07/2010 , 2dagen na het einde van de kuur , ben ik terug naar DA 2 gegaan en hij zei dat ze gezond was en ze kreeg dan ook haar 2de inenting ( purevax rcpch merial) . de laatste 2 dagen niest ze wel weer 5-6x / dag en haar neus loopt een beetje, haar oogjes zijn helder (blinken van de deugenieterij)en ze ziet er niet ziek uit.eten en drinken was nooit een probleem en nu ook niet.spelen doet ze nu wel meer , maw aan energie geen gebrek.

nu is mijn vraag,dat niezen zou dat door die inenting komen en moet ik het dan maar even goed in de gaten houden of moet ze zo snel mogelijk terug naar DA 2 ? ( DA 1 ziet mij niet meer terug)  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#2 Geplaatst 25 juli 2010 - 23:56

Wat is da 1 een enorme kleuteklapper :evil: Een diertje dat niet helemaal gezond is enten is zakkenvullerij en de gezondheid van het kitten op het spel zetten. Goed dat je zelf al zegt dat die eikel je niet meer terug zal zien.

Da 2 is dan wel beter maar had ook moeten adviseren de tweede enting nog even uit te stellen omdat deze wel erg kort na de ab is gegeven kan het lijfje nog niet voldoende op krachten gekomen zijn. AB vernietigd namelijk ook bacteriƫn die nodig zijn om het lichaam goed te laten functioneren en maakt de afweer minder dan wel kapot.

De uitvloei die je schatje nu heeft is naar alle waarschijnlijkheid dus te wijten aan de enting en als die weer erger wordt zal opnieuw ab nodig zijn.
Voor nu zou ik het even aankijken en de oogjes schoonmaken met een aftreksel van kamille (afgekoelde zuivere kamillethee) of eufrasia (ogentroost).

Als het erger wordt dan wel vlot terug naar de da.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 juli 2010 - 13:38

Het kan inderdaad een lichte opflakkering zijn van de inenting.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 juli 2010 - 16:13

Een ziek kittens inenten??
Ongehoord...

Ze kan inderdaad terug ziek worden van de vaccinatie, dus hou het goed in de gaten...

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#5 Geplaatst 26 juli 2010 - 22:16

heb de DA gebeld en hij zei dat het best mogelijk is dat ze door de niesziekte wat overgevoelig is aan niezen en dat ik nog even moet afwachten :louche: . als het niet verbetert of ze krijgt last van haar ogen dan moet ik direckt terug gaan. Ik wil wel haar weerstand verhogen dus de  L-lysine is besteld bij de apotheek en de echinacea force doe ik bij haar dagelijkse dosis viyo want in water of eten moet ze het niet hebben. Viyo zou naar het schijnt ook goed zijn voor de weerstand en ze lust het enorm graag.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 12:12

:geluk: :geluk: :geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:35

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#8 Geplaatst 06 augustus 2010 - 21:40

ben vandaag terug gegaan naar de DA, want het ging weer slechter met winnie :( ze heeft nu een siroop gekregen namelijk zitromax(kent iemand dit?),dit moet ze krijgen tot en met 15 augustus en dan zien we verder.wel heeft de DA gezegt dat het altijd een gevoelig punt zal blijven en dat ze nooit mag buiten lopen in de tuin (mag ze van ons ook niet) en hij was heel blij dat er een kattenren zal komen want daar mag ze wel in zolang er iemand bij is.

iemand die ik ken zei me dat ik ze al mocht laten rondlopen buiten :o :gek: .nu kan ik haar dus zeggen dat ze nooit alleen opstap mag gaan :p

ga haar lekker verwennen en een mooie grote krabpaal bestellen bij zoo plus :thumb:

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#9 Geplaatst 06 augustus 2010 - 22:36

sylvani zei:

ga haar lekker verwennen en een mooie grote krabpaal bestellen bij zoo plus :thumb:

deze is het dus geworden , in het grijs:

Geplaatste afbeelding

en ik krijg er ook nog 1 van mijn collega , die komt uit de maxi zoo en kost 91 euro :o . Ik heb al gezegt dat ze :gek: gek is , maar ik ben wel benieuwd naar hoe hij er zal uitzien :goofy: . winnie word hiet rot verwent .onze vorige kater (wuppert) had 1 kleine en 1 middel grote krabpaal en hij gebruikte die enkel om te krabben want verder zag hij er het nut niet van in. hij is er 1x afgevallen. ik was toen aan het kuisen en had de middel grote paal op de bench gezet zodat ik er onder kon dweilen. Ineens zat hij erop en viel met krabpaal en al naar beneden :o . hij had niets maar iedereen was wel geschrokken :o

Bewerkt door sylvani, 06 augustus 2010 - 22:50.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 augustus 2010 - 20:14

sylvani zei:

ben vandaag terug gegaan naar de DA, want het ging weer slechter met winnie :( ze heeft nu een siroop gekregen namelijk zitromax(kent iemand dit?),dit moet ze krijgen tot en met 15 augustus en dan zien we verder.wel heeft de DA gezegt dat het altijd een gevoelig punt zal blijven en dat ze nooit mag buiten lopen in de tuin (mag ze van ons ook niet) en hij was heel blij dat er een kattenren zal komen want daar mag ze wel in zolang er iemand bij is.

iemand die ik ken zei me dat ik ze al mocht laten rondlopen buiten :o :gek: .nu kan ik haar dus zeggen dat ze nooit alleen opstap mag gaan :p

Wij geven Zitromax aan de kleinsten met niesziekte.
Ik vind het minder goed werken dan Ronaxan en consoorten eigenlijk.

Nooit in de tuin?
Wat een zever. Sorry hoor.
Lijkt me echt een slechte dierenarts.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#11 Geplaatst 08 augustus 2010 - 20:32

Mijn katje heeft ook chronische niesziekte :( maar momenteel gaat het bijzonder goed. Ik geef ook viyo en hij krijgt een homeopatische behandeling sinds twee weken. En wonderwel is het niezen gelijk gestopt! Wel heeft hoor je hem door zijn neus nogal zwaar ademen, dat komt omdat zijn sinussen dus wat aangetast zijn. Ik vind dat heel erg maar daar is blijkbaar niet zo veel aan te doen... Maar hij komt wel buiten (we hebben een grote, afgezette tuin maar hij komt enkel samen met mij graag buiten) en dat doet hem echt goed. Ik ga hem in de winter weliswaar niet de kou insturen maar nu zo in de zomer is dat toch geen probleem?

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:06

Spijtig dat winnie nog niet beter is :8 maar wel een mooi krabpaal! :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:15

Zolang ze ziek is zou ik haar niet buiten laten of alleen op beschutte plekjes uit de wind en onder toezicht maar als Winnie weer beter is dan zal buitenlucht en een zonnebad haar alleen maar goed doen. Nu wel goed oppassen dat er geen longontsteking bij komt.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#14 Geplaatst 08 augustus 2010 - 21:59

wij hebben die krabpaal ook en hij bevalt heel goed :thumb:
ik hoop dat winnie snel opknapt :geluk:

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#15 Geplaatst 08 augustus 2010 - 22:51

arifiene zei:

Wij geven Zitromax aan de kleinsten met niesziekte.
Ik vind het minder goed werken dan Ronaxan en consoorten eigenlijk.

Nooit in de tuin?

je moet weten dat wij winnie in onze tuin gevonden hebben en momenteel zijn er nog kittens in onze tuin waar van ik bijna 100% zeker ben dat ze ook de niesziekte hebben want ze hebben de zelfde symptomen als winnie in het begin.het is dus voor haar eigen gezondheid en veiligheid , want er woont een kattenhater in de buurt, dat ze niet in de tuin mag,ze mag eigenlijk helemaal niet alleen buiten want onze straat is tijdens de spits een vlucht route.in september komt er een kattenren en zal ze dan wel kunnen genieten van de buitenlucht en de zon. ivm de zwerfkatten in de tuin ga ik morgen , nogeens, bellen naar het asiel.

nog een vraagje , zijn er in de buurt van gent asielen die geen katten doden? behalve kat zoekt thuis want die zijn volzet. bel namelijk liever niet naar het asiel van gent maar als ik niet anders kan...dan zal het wel moeten.zelf kan ik ze niet opvangen want ik wil winnie haar gezondheid niet in gevaar brengen en verschillende keren over en weer rijden op de scooter (hebben geen auto)zie ik echt niet zitten hoor :trance:

Bewerkt door sylvani, 08 augustus 2010 - 22:58.