Spring naar inhoud

- - - - -

winnie niesziekte

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 09 augustus 2010 - 12:13

sylvani zei:

je moet weten dat wij winnie in onze tuin gevonden hebben en momenteel zijn er nog kittens in onze tuin waar van ik bijna 100% zeker ben dat ze ook de niesziekte hebben want ze hebben de zelfde symptomen als winnie in het begin.het is dus voor haar eigen gezondheid en veiligheid , want er woont een kattenhater in de buurt, dat ze niet in de tuin mag,ze mag eigenlijk helemaal niet alleen buiten want onze straat is tijdens de spits een vlucht route.in september komt er een kattenren en zal ze dan wel kunnen genieten van de buitenlucht en de zon. ivm de zwerfkatten in de tuin ga ik morgen , nogeens, bellen naar het asiel.

nog een vraagje , zijn er in de buurt van gent asielen die geen katten doden? behalve kat zoekt thuis want die zijn volzet. bel namelijk liever niet naar het asiel van gent maar als ik niet anders kan...dan zal het wel moeten.zelf kan ik ze niet opvangen want ik wil winnie haar gezondheid niet in gevaar brengen en verschillende keren over en weer rijden op de scooter (hebben geen auto)zie ik echt niet zitten hoor :trance:

Ah, op die manier.
Dan hou je ze inderdaad beter binnen.

Dat hangt ervan af, gaat het om tamme zwerfkatten of verwilderde?
En mogen ze na verzorging en vaccinatie terug?

Wij zitten inderdaad vol...

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#17 Geplaatst 09 augustus 2010 - 20:19

heb daarnet mama poes gezien en ze laat me redelijk dichtbij komen.ze kwam op de geur van het eten af, ik geef haar restjes van ons eten en overschot,uit de doos, van winnie haar eten.ik geef ze wel alleen maar eten op de dagen dat ik niet moet werken en de andere dagen krijgen ze eten van onze buren.de kleintjes , heb ik vandaag nog niet gezien,deze schat ik 12 - 13 weken(even oud als winnie).mama poes lijkt me ook nog niet zo oud.de kleintjes hebben wel niesziekte maar bij de mama zie ik geen symptomen.ik denk dat mama wel een huispoes was maar dan 1tje die achtergelaten is.ze is wel schichtig. ze mogen terug uit gezet worden maar we zitten met een kattenhater in de buurt dus mss beter niet hier.

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#18 Geplaatst 09 augustus 2010 - 21:25

oja ,ook ivm de kattenhater :r is  het beter dat de katjes hier weg zijn.ik zelf heb weet van 2 kittens en 1 poes  maar volgens de buren zijn er veel meer , ze weten ook niet hoeveel maar in elk  geval meer dan 3.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#19 Geplaatst 11 augustus 2010 - 20:00

Moge die kattenhater aan de eigen haat vergaan :evil:

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#20 Geplaatst 11 augustus 2010 - 23:30

Sihirci zei:

Moge die kattenhater aan de eigen haat vergaan :evil:
inderdaad , hij heeft mijn kater , wuppert :( , te pakken gehad ( ben niet 100% zeker maar wel 99,9%) en nog een stuk of 6 - 7 andere katten uit de buurt en dan heb ik het nog niet over de zwervertjes.het probleem is dat we niets kunnen bewijzen omdat er nooit een lijkje gevonden word want hij werkt voor een firma met containers waar hij dan met gemak de lijkjes kan in dumpen en wie weet waar ze dan terecht komen. :(

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#21 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:45

met winnie gaat het ondertussen goed , al blijven haar oogjes waterachtig dus dat moeten we goed in de gaten houden. gisteren zijn we nog naar de DA geweest , het was wel een vervanger en die zei ook dat de niesziekte waarschijnlijk chronisch is . ze heeft dan ook haar laatste spuitje gehad . ik weet wat jullie gaan , ja ze heeft 3x een inentig gehad . maar die eerste inenting mag je niet mee rekenen omdat die een omgekeerde uitwerking had. gisteren en deze morgen had ze geen last,ben nu aan het werk dus heb het via de telefoon aan mijn vriend gevraagt (hij is al thuis want heeft de vroege) en hij zei me dat hij niets speciaal zag en dat hij het me ging laten weten als er iets was en anders zie ik ze vanavond.van die waterachtige oogjes heeft ze nauwelijks last, ze eet en drinkt gewoon . ze is overdag echt wel actief en als de honden beneden zijn is er hier bijna altijd een F1 race  :LOL: ofwel kunnen we kijken naar het WK worstelen :LOL: , vlak na de middag (tussen 13 en 15u) 's avonds (tussen 19u en 23u) is ze wel rustig en na 23u is het tijd om de deugeniet uit te hangen.dus je ziet het gaat momenteel wel goed met winnie :d . hopelijk verslechtert het niet , hout vasthouden.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:51

:thumb: :thumb:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 26 augustus 2010 - 13:21

:jump: hopelijk blijft het de goeie weg opgaan :thumb:

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#24 Geplaatst 26 augustus 2010 - 13:50

sylvani zei:

ik weet wat jullie gaan zeggen, ja ze heeft 3x een inentig gehad . maar die eerste inenting mag je niet mee rekenen omdat die een omgekeerde uitwerking had...vlak na de middag (tussen 13 en 15u) en 's avonds (tussen 19u en 23u) is ze wel rustig en na 23u is het tijd om de deugeniet uit te hangen.dus je ziet het gaat momenteel wel goed met winnie :d . hopelijk verslechtert het niet , hout vasthouden.
tekst verbeterd , 'k denk dat ik beetje blind ben en dat ik met 1 bril niet toenkom O:)

Bewerkt door sylvani, 26 augustus 2010 - 13:52.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 28 augustus 2010 - 20:28

:thumb: :thumb: :thumb: Als de niesziekte chronisch is kan je haar weerstand wat ondersteunen met F-Lysine poeder, kan je bij de apotheek halen, en gewoon onder haar eten mengen dagelijks.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#26 Geplaatst 30 augustus 2010 - 00:58

F-Lysine poeder krijgt ze al,maar zou ik er nog echinacea kunnen bij geven of maakt dat geen verschil uit?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 30 augustus 2010 - 11:28

Ja, dit kan helpen, maar lusten ze niet zo graag
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#28 Geplaatst 30 augustus 2010 - 13:33

Veel beterschap voor Winnie. :rub:

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#29 Geplaatst 31 augustus 2010 - 00:18

PeggyJ zei:

Ja, dit kan helpen, maar lusten ze niet zo graag

hoeveel druppeltjes mag ze dan hebben ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 02 september 2010 - 13:03

Ik heb het eens nagekeken, Angel mocht 6 druppels per dag hebben en ze weegt rond de 4kg.
Geplaatste afbeelding