Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Gewicht schema Kittens

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#16 Geplaatst 31 juli 2010 - 18:15

Was het een zusje van de zelfde moeder? Dan zou vader wel eens een veel zwakkere kater kunnen zijn geweest.

Ellende met nies en kattenziekte is dat deze ook nog vaak door bezoekers/aspirant blikopeners wordt binnengebracht als ze bij meer dan 1 opvang(gezin) gaan kijken. Het blijkt erg moeilijk mensen ervan te doordringen dat zij ziekten mee naar binnen (kunnen) brengen :evil:

Guest_nautje_*
Guest_nautje_*

#17 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:12

Geen idee, waarschijnlijk wel. Het nestje werd met z'n viertjes gevonden in een berm van een drukke rijksweg. Geen plek waar de moederpoes ze neerlegt, zeg maar...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#18 Geplaatst 31 juli 2010 - 21:13

Gloeiende :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Moge de schoften die de ukjes hebben gedumd vijftig jaar als zwerver moeten leven :censored:

Guest_Ka-tje_*
Guest_Ka-tje_*

#19 Geplaatst 18 augustus 2010 - 15:04

Mijn poes (Dushi) heeft afgelopen zondag 4 kittens geworpen waarvan er 1 inmiddels helaas is overleden. De eerste 2 zijn zondagochtend om 11.00 en 12.00 geboren. De derde en vierde om 03.00 en 03.15 zondagnacht.
Ze wogen respectievelijk 60, 60, 80 en 75. De eerste is helaas maandagmiddag overleden. Gisteravond heb ik ze weer gewogen en waren ze ongeveer 10% afgevallen.  Ze drinken goed bij de moeder, de kleinste moet ik meestal iets helpen om de tepel sneller te vinden maar ze slapen ook rustig als ze hebben gedronken. Ze liggen met zijn allen op een elektrische deken (standje 2 van 3) met daarop een dekbed omdat ze nog zo klein zijn en zich nog niet warm kunnen houden. Gisternacht wilde Dushi ze gaan verslepen naar een koude zoldervloer. Ik heb het kitten teruggehaald en ze min of meer opgesloten in mijn slaapkamer.
Ik heb maandagochtend melk gehaald zodat ik ze eventueel kan bijvoeren (heb ik gisteravond ook gegeven, maar ze dronken met zijn drieen niet meer dan 6 ml).
Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#20 Geplaatst 18 augustus 2010 - 15:59

cathy67 zei:

En bij Brits korthaar ook niet echt. Althans bij mij niet.

Nou Cathy lijkt me misschien leuk om een groeicurve van britjes hier te plaatsen, ik vraag me dit eigenlijk ook wel af, ik zou er al baat bij vinden
Groetjes :)

Guest_esfingo_*
Guest_esfingo_*

#21 Geplaatst 19 augustus 2010 - 17:56

Ka-tje zei:

Mijn poes (Dushi) heeft afgelopen zondag 4 kittens geworpen waarvan er 1 inmiddels helaas is overleden. De eerste 2 zijn zondagochtend om 11.00 en 12.00 geboren. De derde en vierde om 03.00 en 03.15 zondagnacht.
Ze wogen respectievelijk 60, 60, 80 en 75. De eerste is helaas maandagmiddag overleden. Gisteravond heb ik ze weer gewogen en waren ze ongeveer 10% afgevallen. Ze drinken goed bij de moeder, de kleinste moet ik meestal iets helpen om de tepel sneller te vinden maar ze slapen ook rustig als ze hebben gedronken. Ze liggen met zijn allen op een elektrische deken (standje 2 van 3) met daarop een dekbed omdat ze nog zo klein zijn en zich nog niet warm kunnen houden. Gisternacht wilde Dushi ze gaan verslepen naar een koude zoldervloer. Ik heb het kitten teruggehaald en ze min of meer opgesloten in mijn slaapkamer.
Ik heb maandagochtend melk gehaald zodat ik ze eventueel kan bijvoeren (heb ik gisteravond ook gegeven, maar ze dronken met zijn drieen niet meer dan 6 ml).
Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Het best blijven de kittens bij de mama.  Kijk waar mamapoes de kittens wil leggen en zet daar dan de werpkist met de kittens is.  Een electrisch dekentje is niet zo veilig.  De kittens zouden zich kunnen verbranden.  In dierenwinkels hebben ze spelciale kussentjes dat je kan opwarmen en dat blijft dan zo'n 10 uur warm.  Laat je de kittens van de papfles drinken of geef je ze met een spuitje.  Kittens bijvoeren is best een tijdrovende bezigheid.  Zeker om de 2 uur, ook 's nachts.  Probeer zoveel mogelijk bij te voeren.  Maar als ze echt niet willen drinken ze niet dwingen.  Zo zouden ze zich kunnen verslikken of verdrinken als de melk in hun longetjes loopt.  Veel sterkte en hopelijk halen de andere kittens het.
Gr

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#22 Geplaatst 19 augustus 2010 - 18:01

esfingo zei:

Het best blijven de kittens bij de mama.  Kijk waar mamapoes de kittens wil leggen en zet daar dan de werpkist met de kittens is.  Een electrisch dekentje is niet zo veilig.  De kittens zouden zich kunnen verbranden.  In dierenwinkels hebben ze spelciale kussentjes dat je kan opwarmen en dat blijft dan zo'n 10 uur warm.  Laat je de kittens van de papfles drinken of geef je ze met een spuitje.  Kittens bijvoeren is best een tijdrovende bezigheid.  Zeker om de 2 uur, ook 's nachts.  Probeer zoveel mogelijk bij te voeren.  Maar als ze echt niet willen drinken ze niet dwingen.  Zo zouden ze zich kunnen verslikken of verdrinken als de melk in hun longetjes loopt.  Veel sterkte en hopelijk halen de andere kittens het.
Gr

mee eens ;)

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#23 Geplaatst 03 december 2010 - 21:27

Als ik dan zeg dat Broer en MiniMax ongeveer op het gewicht van een pasgeboren zaten kunnen jullie je voorstellen hoe mager ze waren. Ze waren toen amper een week of 7-8, enkel skelet met heel doffe vacht en konden amper nog bibberend op hun pootjes staan.
Ik dacht dat ik ze zou breken als ik ze opnam. :cry:

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#24 Geplaatst 30 maart 2011 - 11:52

onze ragdoll poes misty heeft 28-03 2 kittens gekregen die wogen gisteravond 100gr en 108gr en 29-03 kreeg ze der 3de kitten die woog gisteren 85 gr
dus lijkt me ook wel een ok gewicht

Simbatje
Simbatje
  • 125 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 07 mei 2011 - 11:34

Onze kittens staan mooi op schema precies :-)

Guest_*Jana*_*
Guest_*Jana*_*

#26 Geplaatst 24 juli 2011 - 20:55

Ik heb sinds vandaag een jonge mama poes met haar drieling onder mijn hoede.
Ik ben namelijk pleeggezin voor de CAD.
De kittens worden geschat op een vier weken oud.
Mama is een HTK die in een garage was bevallen.
Ze is erg sociaal en geeft kopjes dus ze heeft wel een thuis gehad!

De kittens:
* kattinetje : ca. 508 gram
* katertje: ca. 452 gram
* klein katertje (scharminkeltje) : 227 gram

De twee grote kittens spelen erop los maar het kleintje niet...
Hij wankelt ook achter me aan als ik in hun kamer ben en van zodra ik stil sta komt hij op mijn schoen zitten :o
Ik dacht dat hij het koud had, nu staat de verwarming aan en hij valt wel lekker in slaap als ik hem onder mijn trui steek :love3:
Maar heeft iemand tips om hem te aankomen????

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 25 juli 2011 - 17:40

Ik heb sinds vandaag een jonge mama poes met haar drieling onder mijn hoede.
Ik ben namelijk pleeggezin voor de CAD.
De kittens worden geschat op een vier weken oud.
Mama is een HTK die in een garage was bevallen.
Ze is erg sociaal en geeft kopjes dus ze heeft wel een thuis gehad!

De kittens:
* kattinetje : ca. 508 gram
* katertje: ca. 452 gram
* klein katertje (scharminkeltje) : 227 gram

De twee grote kittens spelen erop los maar het kleintje niet...
Hij wankelt ook achter me aan als ik in hun kamer ben en van zodra ik stil sta komt hij op mijn schoen zitten :o
Ik dacht dat hij het koud had, nu staat de verwarming aan en hij valt wel lekker in slaap als ik hem onder mijn trui steek :love3:
Maar heeft iemand tips om hem te aankomen????

je zou beter een nieuw (eigen) topic openen bij medisch en gezond dan zal je meer tips krijgen

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#28 Geplaatst 01 september 2011 - 19:59

nautje zei:

Ik ben het niet helemaal eens met het gewicht bij 8 weken. Dat moet echt zo'n 800 gram zijn, liefst meer, als alles goed gaat. Bij onze organisatie wordt NIET geent indien een kitten niet 8 weken én 800 gram is. Aan beide voorwaarden moet voldaan zijn. Liefst wachten we nog tot 9 weken en 900 gram (bij nog geen reservering en sowieso als ze niesziek/kattenziek zijn geweest).

Wij hebben 4 htk kittens die maandag 6 weken werden. De lichtste weegt 724gr en de zwaarste 860...klopt ook niet met het schema dan.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 september 2011 - 14:43

xxxcinderellaxxx zei:

Met speciale dank aan Sihirci
GROEI- & ZORGSCHEMA VAN JONGE KATJES
Geboorte gewicht ca. 100 gram
3e - 5e dag ca. 130 - 150 gram / navelstreng valt eraf
9e - 12e dag ca. 210 gram / oogjes en oortjes gaan open
14 dagen ca. 230 gram / gaat beetje rondlopen
16 dagen ca 265 gram / kunnen zich beetje wassen en spelen
21 dagen ca. 325 gram / gaat aan de wandel
25 dagen ca. 360 gram / eerste snijtanden komen door
28 dagen ca. 400 gram / hoektanden & kiezen / 1e keer ontwormen / goed controleren op parasieten / start zindelijkheidstraining
5 weken ca. 480 gram / wordt zindelijk, kan behoorlijk goed rennen
6 weken ca. 540 gram / hoeft niet meer geflest te worden / heeft volledig melkgebit / kan buiten moedermelk en eet zelfstandig / 2e keer ontwormen
8 weken ca. 600 - 700 gram / 1e keer inenten (vraag entingsboekje !!!) / 3e keer ontwormen
10 weken ca. 850 gram
12 weken ca. 1000 - 1100 gram / 2e keer inenten

Nu ben ik dus echt kotsmisselijk :censored:
Wij moesten onze kittens in huis halen op 7.5 weken (lang verhaal) en toen hadden ze nog geen DA gezien. Er werd mij vertelt dat ze op 9 weken voor 1ste keer en op 12 weken voor 2de keer ingeënt/ ontwormd moesten worden, maar uiteindelijk bleek de DA (!!!!) van mening dat de vaccinatie pas op 12 weken moet gebeuren omdat dit een "speciale cocktail" is voor verschillende dingen :trance:

Vond dit al raar, maar ik als pure leek, zonder ooit een kat gehad te hebben, vertrouwde maar op de "deskundige uitleg van een geleerde dierenarts".

Na hun vaccinatie had ik toch geen goed gevoel en dus overgeschakeld op een andere, betere DA. Maar met dit schema te zien heb ik, of beter gezegd, mijn onschuldige schatjes veel geluk gehad :r

Ik kan er niet bij dat een DA (!) zover van een schema afwijkt??
1 vaccinatie en 1 ontwormingske :trance: :censored:

Mijn huidige DA is wel gelukkig een goej en ik ga desnoods naar een andere gemeente, maar die 1ste DA ziet mij NOOIT meer! :p

Sorry, dit moest ik even kwijt :oops: :oops:
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 29 juni 2012 - 20:50

Hallo, mijn kitten dat ik binnenkort mag ophalen weegt nu 780 gram. Hij is volgens de opvang 10 weken. Dat is dan toch heel weinig en nochtans heeft hij een klein dik buikje. Ik moet me toch geen zorgen maken he? Want hij komt wel bij hoor elke dag.
Miaauw

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens