Spring naar inhoud

- - - - -

Welke krabpaal voor 3 katten???

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 juli 2010 - 11:31

Zit met een lastige kwestie...  De keuze van een nieuwe krabpaal...
We hebben momenteel zo'n exemplaar: (andere kleuren wel)

Geplaatste afbeelding

Maar ik merk dat ze nu reeds te groot beginnen worden om nog maar gewoon op die plankjes te kunnen liggen... en sinds we er nog een derde bij gaan krijgen hebben we al een plankje te kort!

Wou dus een nieuwe kopen, mijn oog viel op

Geplaatste afbeelding

Maar aangezien ons Seppetje een vergroeiing heeft aan zijn vliegend ribbetje en daar een stukje rib uitsteekt, vinden we dit maar gevaarlijk dat ie van zo'n hoogte naar beneden zou springen...  Hij staat niet echt VAST op zijn pootjes en hij valt eerder dan dat ie springt...

Alsook lijkt ons dit niet echt stevig...  Hij is al eens door een paal gezakt en dat wil ik liever niet nog es!  Seppetje is een redelijke zware kater :p

Hebben jullie ervaringen met deze laatste (en grootste paal?)  Is die stevig?  Genoeg ruimte voor de kitties?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 juli 2010 - 14:07

Ik heb geen ervaring met deze krabpaal. Maar aangezien hij maar op 3 palen steunt lijkt hij me onstabiel. Mijn ervaring met krabpalen zegt dat ik in de toekomst altijd kies voor een krabpaal die op 4 palen steunt omdat deze stabieler zijn. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#3 Geplaatst 26 juli 2010 - 14:12

We hebben ongeveer dezelfde als het eerste model als 'kleine' krabpaal en ons Tao is er een keer toch in geslaagd om deze omver te gooien. Er was toen zelfs een plank kapot. Een geluk dat we nog wat spaanplaat hadden, zo heb ik dat snel kunnen fixen want het verdriet bij de poezels was groot ;) .

Nu kan ik mij vergissen maar ik denk dat de 2de krabpaal een spanner heeft bovenaan. Zo kan je hem opspannen tegen het plafond. Dat maakt hem toch een stuk stabieler...

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#4 Geplaatst 26 juli 2010 - 14:13

Ik heb de krabpaal Atlas van Zooplus, ongeveer dezelfde als degene die jij op het oog hebt.
Het is echt een goede krabpaal, hier wordt hij gebruikt door drie Noorse Boskatten die heftig via de palen omhoog klimmen met hun volle gewicht, geloof me, hij is nog geen ene keer omgevallen, echt een stevige krabpaal (en ook een mooie :) ) voor weinig geld!!!
Ik heb hem ook niet vastgezet met de plafondspanner, want die maakte strepen op ons plafond.
Ik heb hem naast de zetel staan dus ze hoeven niet persé van hoog naar beneden te springen, ze gaan vaak via het hangmatje op de zetel om zo naar beneden te gaan.
Krabpaal Atlas

Bewerkt door Hobayni, 26 juli 2010 - 14:14.