Spring naar inhoud

- - - - -

Chopin en "ons Mimi" op een nieuw dieet

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 juli 2010 - 21:26

Vandaag is Chopin dus al 4 dagen "suikervrij". Niet dat hij heel veel snoepte, maar hij luste toch wel dingen die niet echt in een kattenmaagje thuishoren. Maar dat het zo veel kwaad kon een stukje koek, of eens aan een chipske likken, dat wist ik niet.
Dus sinds 22/7 staat hij op een "alleen voer voor katten-dieet"
Maar dan brak de discussie weer een beetje los, welke voedingen. Hij krijgt carnibest, almonature, gourmet (zakjes, dat is het enige wat Mimi ook lust van natvoer). En brokjes. Maar doordat Mimi van de kittenbrokjes van Chopin begon te eten ging ze terug aan de diaree. Dankzij de goeie tips van SmittenKitten en een prima adres dat voeding aan huis levert na een dieetles van een uur :d zijn we gestart met stilletjes om te schakelen naar "gezond kattenvoer" (en geen tompoeskes meer).
Maar dat is niet makkelijk, want Mimi heeft snel last van haar darmkes, maar ik had de indruk dat ze wel tegen het blikvoer van almonature kon. Dus zondag is er hier een hele lading eten aangekomen wat we nu kunnen uittesten.
Vanmorgen kreeg Chopin een voeing uit brik (nog meegekregen v SK) maar vanavond had hij dunnere stinkende ontlasting. Normaal gaat hij alleen 's morgens en is hjet een stevig drolletje. Dus, die voeding  wordt voorlopig geschrapt.
Verder alles netjes in een exelbestand gezet zodat ik kan bijhouden wie wat eet en hoe erop gereageerd wordt.
Bij het pakket zat ook een zak gemende brokken, die die mevrouw speciaal had samengesteld voor "ons Mimi" haar gevoelige darmkes. Lief hé
Dus, ik ga hier een beetje bijhouden hoe het met mij "gevoelige" darmkes gaat en hoe het met de nieuwe voeding gaat. Ik heb nog een aantal zakjes gourmet en dat zal stilletjes worden weggewerkt  en waarschijnlijk blijft carnibest een deel van de voeding (spijtig genoeg lust Mimi dit niet)
En... ook voor Ibse de mops met supergevoelige darmen en immuniteitsproblemen was er wat eten bij.
goed hé
wordt vervolgd......
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#2 Geplaatst 26 juli 2010 - 21:50

Ja, 't is echt wat experimenteren, he. Hier krijgt mijn kitten met gevoelige darmpjes integra protect intestinal en royal canin kitten brokjes, waar hij het zeer goed op doet, en goed is bijgekomen (2,2 kg op weken).

Nu was ik vorige week speciaal naar een dierenarts geweest die iets homeopatisch voorgeschreven heeft tegen chronisch niesziekte, en dat werkt wonderwel enorm goed. Maar hij heeft me ook carnibest meegegeven. Mijn charelke was er meteen verzot op, ik blij, maar twee dagen later: dunne ontlasting en bloedsporen aan zijn poepke, dus heb ik maar meteen die carnibest geschrapt.

Ik ga me dus maar weer een lading integra intestinal bestellen, 't is wat duurder maar hij doet het er heel goed op. En ja, dat suikerwaar zou ik ook wel verstoppen, onze Titus is enkel tuk op restjes kaas die de kinderen wel eens op de grond durven te laten vallen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 27 juli 2010 - 09:52

Goed zo Kathleen! :thumb:
Hopelijk is Mimi haar gevoelige spijsverteringsstelsel ook te vinden voor een biologisch verantwoord dieet ;)

In elk geval toch een fijn gevoel te weten dat ze geen BHT (landbouwgif en bewezen carcinogeen!) en andere brol meer binnenkrijgen door Royal canin en consoorten he ;)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 juli 2010 - 10:01

Deze ochtend 2 stevige drolletjes in de bak en niet zo heel erg stinkend :loveshower:
En "ons Mimi"  lust dus ook echt die samengestelde brokjes graag :thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 12:04

:thumb: :thumb: :thumb:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 17:14

Chopin: 4,5 maand oud en 3,3 kilo 8) :LOL: Ben eens benieuwd hoe groot hij uiteindelijk zal worden!

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 juli 2010 - 18:04

Smitten Kitten zei:

Chopin: 4,5 maand oud en 3,3 kilo 8) :LOL: Ben eens benieuwd hoe groot hij uiteindelijk zal worden!
Ik hoop op een lekkere grote knuffelkater :love4: :love: (doe eens een gokje ;) )  

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 27 juli 2010 - 18:09

Mama schommelt tussen 6 en 6,5 (maar dat is ook nog een beetje babyvet van de zwangerschap van Chopin en Beatle) Een kennis van mij heeft een neef van hem en die weegt 7,5 kg en is nog net geen jaar... (zoon van broer van Zsazsa)

Mama en papa van Zsazsa zijn ook echt beren. Dus ik denk dat hij toch ook zeker naar de 7,5 zal gaan :LOL:

Bewerkt door Smitten Kitten, 27 juli 2010 - 18:10.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 juli 2010 - 18:16

Smitten Kitten zei:

Mama schommelt tussen 6 en 6,5 (maar dat is ook nog een beetje babyvet van de zwangerschap van Chopin en Beatle) Een kennis van mij heeft een neef van hem en die weegt 7,5 kg en is nog net geen jaar... (zoon van broer van Zsazsa)

Mama en papa van Zsazsa zijn ook echt beren. Dus ik denk dat hij toch ook zeker naar de 7,5 zal gaan :LOL:
:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:55

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 29 juli 2010 - 09:02

:loveshower: :loveshower: :loveshower: Eén week suikervrij :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 juli 2010 - 09:30

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#13 Geplaatst 29 juli 2010 - 09:46

Smitten Kitten zei:

Onze Ramses weegt  maar 4kg en hij is 7 j een pluim gewichtje dus  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 29 juli 2010 - 10:00

Succes Kathleen! :thumb:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 29 juli 2010 - 10:35

ramses zei:

Onze Ramses weegt  maar 4kg en hij is 7 j een pluim gewichtje dus  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Nee hoor, denk dat dat een goed gewicht is voor een Sphynx, toch? Chopin heeft gewoon een grote mama en papa en 't is een britje, die zijn in het algemeen al wel stevig en gespierd van bouw ;)