Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn verhaal

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 26 juli 2010 - 23:21

Mijn nonkel (broer van mijn mama) had enkele jaren geleden een zwerfkat gezien in zijn tuin. Hij had het beestje al enkele malen naar binnen proberen lokken maar dat durfde ze echt niet. Hij zette dan maar wat eten en drinken buiten voor haar. Op een dag doet hij de ontdekking dat de kat bevallen is van 5 gezonde kittens. De kat vertrouwt ondertussen hem al en laat naar de kitten kijken. Een DA komt langs en alles bleek in orde te zijn. De moeder wilt nog steeds niet naar binnen dus geeft hij buiten eten aan de kat en na verloop van tijd ook aan de kittens. Hij richt een speciaal plaatsje buiten voor hen in. Op een dag kom ik met mijn ouders op bezoek. De kittens komen direct rond mij hangen en willen wel spelen. Eentje kruipt op mijn schoot, ligt te spinnen en valt in slaap. Elke stap dat ik zette kwam het beestje mij achterna. Die kitten wil en zal ik hebben dacht ik en ik zaagde de oren van mijn ouders hun hoofd. Het lukte mij en ik noemde haar 'Floor'. Floor was heel sociaal maar de band tussen mij en haar was speciaal. Vanaf ze mij stem hoorde of mij soms rook begon ze te spinnen. Alleen op mijn schoot viel ze in slaap, alleen van mij wou ze eten. Knuffels ging ze wel bij iedereen vragen maar mij zag ze als tweede moeder. We hebben de kitten 4 weken kunnen binnenhouden maar ze verlangde te veel naar buiten. Gelukkig kwam ze goed overeen met de andere katten in de buurt en werd er voor haar gezorgd. Als ik 's avonds terug kwam van school stond Floor op mij te wachten voor een knuffelbeurt maar op een dag stond ze daar niet...Ik raakte in paniek en begon te zoeken. Ik vond haar nergens. Mijn papa kwam thuis en hij zocht mee maar we vonden haar maar niet. 's avonds begon ik toch te panikeren want Floor kwam binnen als het donker werd. Het werd donker maar geen Floor.. Ik ging met de zaklamp op zoek. Onder een struik vond ik na lang zoeken een klein hoopje die stilletjes miaauwde als ze mijn stem hoorde. Ik durfde haar niet op te nemen dus liep al gillend naar mijn papa. Hij nam een handdoek en haar boks en nam haar heel voorzichtig op. Je zag niets aan haar behalve wat bloed aan haar neusje wat leek op een kleine bloedneus. Mijn mama belde direct toch de DA en we mochten direct langskomen. Mijn mama vertrok en ik moest thuis blijven. Na een hele tijd, leek wel eeuwigheid, kwam ze thuis...zonder Floor. Floor was tegen een auto gelopen en had een hersenbloeding gedaan. Haar hersenen waren al vol met bloed en ze hebben haar moeten laten inslapen. Had ik haar maar vroeger gevonden...Had ik maar sneller onder die struik gekeken...dan had ze er nu nog geweest. Dit kan ik mezelf nooit vergeven!

Bewerkt door Lotje <3, 08 november 2010 - 16:42.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 juli 2010 - 23:54

Je mag dit jezelf niet verwijten, ook al had je haar vroeger gevonden, aan een hersenbloeding kan je weinig doen. :hug: :hug: :hug:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 27 juli 2010 - 12:07

:hug: :hug: :hug:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 27 juli 2010 - 12:29

Oh wat erg! Maar je mag jezelf niet schuldig voelen, je hebt gedaan wat je kon :hug:

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 13:28

:hug: :hug: jezelf niet verwijten hoor
ik ben ook zo een poesje verloren toen ik nog bij mijn ouders woonde, je zag ook enkel een klein beetje bloed aan het neusje en verder niks.  De buurvrouw heeft alles zien gebeuren dus die kwam me direct halen om mijn lieveling nog te gaan zoeken want hij liep verder na de botsing met de auto, jammer maar alle hulp kwam na een paar minuten al te laat....
ik vind het bijzonder erg voor je, heel veel sterkte   :hug:

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 13:33

De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 juli 2010 - 15:54

:hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 juli 2010 - 19:39

Ocharme hoe verschrikkelijk  om dit mee te maken!  Ik leef erg met je mee maar je kan er zelf niets aan doen.  Je mag jezelf niets verwijten hoo!
Veel sterkte :(

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#9 Geplaatst 27 juli 2010 - 20:27

Veel sterkte , is verschrikkelijk, je hebt alles gedaan wat je kon.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 27 juli 2010 - 20:31

Ik heb op deze wijze ook mijn katertje verloren als kind :( vlak voor onze deur.
Ik vind het heel jammer voor je :hug: helaas, ze kennen de gevaren van auto's niet...

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:17

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:20

:hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:21

Wat vreselijk, maar inderdaad, je kunt jezelf niks verwijten die verwonding was sowieso dodelijk :cry:

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 29 juli 2010 - 21:42

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#15 Geplaatst 29 juli 2010 - 21:55

Ik heb hetzelfde meegemaakt, met het verschil dat mijn kat al dood was toen ik hem vond. Ik had er ook een speciale band mee en hebben dagenlang liggen janken en mezelf verwijten dat ik die dag niet vroeger was opgestaan, misschien was hij dan bij mij geweest ipv op straat. Maarja uiteindelijk is het je schuld niet en het enige wat je kan doen is eventuele volgende katten in je leven niet op straat laten gaan.