Spring naar inhoud

- - - - -

titeren

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#1 Geplaatst 27 juli 2010 - 15:53

titeren jullie de bloedgroep? zo ja wanneer wel en zo nee wanneer niet?
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 27 juli 2010 - 16:01

britjes zei:

titeren jullie de bloedgroep? zo ja wanneer wel en zo nee wanneer niet?

Enkel als het relevant is natuurlijk :catscratchhead
Bij combi poes B x kater B is het bv niet nodig. Bij combi poes B en kater A is het wel interessant.

Edit: Of heb je het gewoon over bloedgroep testen? Heb je vraag beantwoord alsof het ging over titeren voor antistoffen ivm een gemixt bloedgroepennestje.

Maar ik test dus ook al mijn katten op bloedgroep. Vind het te gevaarlijk om daar maar op los te gokken.

Bewerkt door Smitten Kitten, 27 juli 2010 - 16:05.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#3 Geplaatst 27 juli 2010 - 16:24

Smitten Kitten zei:

Enkel als het relevant is natuurlijk :catscratchhead
Bij combi poes B x kater B is het bv niet nodig. Bij combi poes B en kater A is het wel interessant.

Edit: Of heb je het gewoon over bloedgroep testen? Heb je vraag beantwoord alsof het ging over titeren voor antistoffen ivm een gemixt bloedgroepennestje.

Maar ik test dus ook al mijn katten op bloedgroep. Vind het te gevaarlijk om daar maar op los te gokken.

nou ik stel eigenlijk die vragen om een reden. hayley heeft B is alleen via swab getest dus heb geen titer maar heb begrepen als die titer laag is dat het een wat mindere ramp als ik het zo mag noemen zou zijn als ik naar een A kater zou gaan vandaar mijn vraag.
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 27 juli 2010 - 16:29

britjes zei:

nou ik stel eigenlijk die vragen om een reden. hayley heeft B is alleen via swab getest dus heb geen titer maar heb begrepen als die titer laag is dat het een wat mindere ramp als ik het zo mag noemen zou zijn als ik naar een A kater zou gaan vandaar mijn vraag.

Dan zou ik inderdaad titeren als ik naar een A kater zou gaan. De kans bestaat dat ze dan gewoon bij mama mogen drinken en dat is wel handig natuurlijk (ook ivm antistoffen en immuniteit opbouwen).

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 16:43

1 zusja van hayley heeft A en de ander B met een titer van 128 dus weer heel hoog. ik heb geen idee hoe hoog de kans is om een lagere titer te hebben. heb daar nog niet veel kaas van gegeten
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 17:07

Meten is weten 8) ;)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:30

het schijnt dat de titers kunnen oplopen na elk nest!

dus niet zomaar bij een laag titer de volgende keer blindelings weer doen.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:43

ja lastig wel. vind ik me zelf zeker genoeg om dit te doen of niet dat is de vraag. ik heb ook wel kater op het oog (nahs die kater kwam als tip van jou ;) ) en dan ga ik voor safe maar heb nog 2 katers op het oog maar die hebben beide A :oops:
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#9 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:53

Nahs zei:

het schijnt dat de titers kunnen oplopen na elk nest!

dus niet zomaar bij een laag titer de volgende keer blindelings weer doen.

Dat heb ik nog nooit in een wetenschappelijk onderzoek kunnen vinden :s
Volgens mij wordt dit verward met de resusfactor bij de mens.
Er zijn dierenartsen die denken dat de bloedgroepen bij de kat hetzelfde zijn als die van de mens :(

Henny

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 29 juli 2010 - 16:11

henny zei:

Dat heb ik nog nooit in een wetenschappelijk onderzoek kunnen vinden :s
Volgens mij wordt dit verward met de resusfactor bij de mens.
Er zijn dierenartsen die denken dat de bloedgroepen bij de kat hetzelfde zijn als die van de mens :(

als ik de volgende keer bloed van coco af laat nemen dan laat ik haar opnieuw titeren

wil het wel eens precies weten

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#11 Geplaatst 29 juli 2010 - 20:47

Ik titer Estelle niet opnieuw. Zoiezo ga ik flessen, of de titer nu laag bleef of gestegen is. Ik neem liever geen enkel risico. En eigenlijk vind ik het flessen ook niet zo erg :)

(Maar gewoon uit interesse zou ik het ook wel eens willen weten. Werkt het zoals bij de mensen dat het door bloedcontact verhoogd of niet...)