Spring naar inhoud

- - - - -

Weer een vakantieprobleem

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 27 juli 2010 - 17:48

Hallo iedereen,

hier ben ik nog eens met mijn vakantieproblemen (sorry)
ik heb twee nieuwe adresjes waar zita, tijdens mijn vakantie, terecht kan maar nu is de vraag welk van de twee

Het eerste adresje is bij de ouders van mijn vriend. Ze is daar ondertussen al twee keer geweest dus ze kent die mensen. Wel hebben ze daar een hond waar zita veel schrik van heeft. De mama heeft mij wel gegarandeerd dat zita een apparte kamer voor haar krijgt en dus weinig tot nooit in contact met de hond komt. De mensen werken wel maar dat is hun in eigen zaak naast hun woonst waardoor zita wel alleen zal moeten zitten maar de mama heeft belooft om af en toe eens te gaan kijken.

Het tweede adresje is bij een vriend van mij. Zita kent deze vriend wel niet. Ze hebben daar wel geen andere dieren. De vriend werkt ook maar dat is maar met halve dagen waardoor ze toch nog veel aandacht zal krijgen. Zijn ouders zijn ook thuis om voor haar te zorgen.

Wat is volgens jullie de beste keuzen? :catscratchhead

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 juli 2010 - 19:36

Familie vind ik toch net iets veiliger precies.  Misschien verkeerd van me ... maar zo redeneer ik nu eenmaal.
Goede vakantie in elk geval ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 27 juli 2010 - 19:38

Daar waar de poes de mensen al kent.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 juli 2010 - 21:56

Ik zou kiezen voor de mensen die het meest over poezen weten en het grootste hart hebben voor dieren. Ik heb vrienden die mijn dieren graag hebben, maar enkel en alleen omdat ze hier op bezoek komen. Zij gaan het dus ook niet snel door hebben als er iets mis is met hen en zullen niet naar een DA spurten + geen aandacht geven met plezier. Ik heb dan vrienden die echt wel de OOOH en AAAAH zeggen als ze hier over de vloer komen. Niet in het extreme zoals mezelf, maar deze zouden zeker met plezier tijd nemen om met hen te spelen en te knuffelen. Zij gaan dus ook sneller tot actie overgaan als ze zien dat er iets mis is.

Ik zou hier kiezen voor mijn mama, mijn broer en zijn vriendin of mijn beste vriendin. Waarom? Zij weten wat de katten voor mij betekenen en zullen er dus alles aan doen om ze zo goed mogelijk te verzorgen, want anders weten ze dat ze mij teleurstellen ;) .

Bewerkt door Mieke'tje, 27 juli 2010 - 21:57.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:34

Mieke zei:

Ik zou kiezen voor de mensen die het meest over poezen weten en het grootste hart hebben voor dieren. Ik heb vrienden die mijn dieren graag hebben, maar enkel en alleen omdat ze hier op bezoek komen. Zij gaan het dus ook niet snel door hebben als er iets mis is met hen en zullen niet naar een DA spurten + geen aandacht geven met plezier. Ik heb dan vrienden die echt wel de OOOH en AAAAH zeggen als ze hier over de vloer komen. Niet in het extreme zoals mezelf, maar deze zouden zeker met plezier tijd nemen om met hen te spelen en te knuffelen. Zij gaan dus ook sneller tot actie overgaan als ze zien dat er iets mis is.

Ik zou hier kiezen voor mijn mama, mijn broer en zijn vriendin of mijn beste vriendin. Waarom? Zij weten wat de katten voor mij betekenen en zullen er dus alles aan doen om ze zo goed mogelijk te verzorgen, want anders weten ze dat ze mij teleurstellen ;) .

Ik sluit mij hierbij aan. Bij welke mensen voel je je het best als het over je kat gaat?

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:39

Bij mij zou het er meer vanaf hangen hoe sterk je band is met die vriend. Als je hem al jaren kent en weet dat je hem kan vertrouwen zou ik mijn katten eerder naar daar doen. Daar hebben ze meer terrein dan die ene kamer, én ze ruiken en horen niet heel de tijd die hond waar ze zo bang van zijn. Het feit dat ze die vriend nog niet kent is dan maar een klein obstakel volgens mij. Maar dan moet je wel zeker zijn dat die vriend echt begaan is met de kat en niet gewoon wil helpen.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#7 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:01

Bij de ouders van mijn vriend mag ze in zijn kamer + aanpalende ruimte zitten. Daar mag de hond niet komen en is daar ook nog nooit geweest. Ik vertrouw deze mensen heel erg maar ik heb schrik dat ze zita niet genoeg aandacht gaan geven. Het zijn wel dierenvrienden maar vooral op gebied van honden. Ze hebben zelf wel een kat gehad maar dat was al een ouder beestje als het bij hen toekwam en liep altijd buiten.Bij die vriend gaat ze meer aandacht krijgen maar hij kent zita helemaal niet en ze heeft dus ook een erg eigen karaktertje! Ik vertrouw hem wel en hij zal wel voor haar zorgen maar toch...pf! Ik vind het echt een moeilijke keuze!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 28 juli 2010 - 07:23

Daarom geraken wij dus nooit op vakantie :LOL:

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#9 Geplaatst 28 juli 2010 - 10:46

Zou liever ook thuis blijven...

Amelie zei:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 28 juli 2010 - 12:12

Kan niemand bij u thuis komen oppassen ?
Wij zijn net terug van een weekje deugddoende vakantie en hebben een zorgeloze vakantie gehad.
Mijn ma kwam de katten hier bij ons thuis verzorgen en ons overbuurmeisje kwam hier 's avonds tv kijken en katten knuffelen.
Verhuizen heeft wat stress en als ze lekker thuis kunnen blijven is het toch idealer.

Enkel met onze hondjes hebben we problemen gehad.
We kregen een klacht van onze achterbuur, dat ze 's avonds laat zaten te blaffen. Er zat een erg verwijtende brief in onze brievenbus, anoniem, maar ik weet van wie hij komt. Ik was er even niet goed van.
Ze blaften van 21.00 u tot 23.00 u, blijkbaar van jarloersheid, toen onze oppas boven bij de katten tv zat te kijken (zij had echter niets in de gaten). De rest van de dag was mijn ma hier, dus toen blaften ze zeker niet. En 's nachts ook niet, want onze nabije buren hebben het in de gaten gehouden. (hadden ook de sleutel)
Onze achterburen klagen altijd, ze zouden beter op een onbewoond eiland gaan wonen :evil:

Sedert dat we terug thuis zijn blaffen ze nog steeds als er iets beweegt bij de achterburen. Ik vrees dat ze erop geroepen en getierd hebben, want van zodra er ook maar iemand in hun tuin loopt vliegen ze naar de afsluiting. Ik denk dat ze onze hondjes serieus hebben zitten opjagen en wij daar nu de gevolgen moeten van dragen. (ze konden er gelukkig niet aan, het is een hoge houten afsluiting)
Als we dus niet thuis zijn nu gaan ze tijdelijk in de bench. Dit om nog meer gezaag van hun kant te voorkomen.
Volgend jaar gaan de hondjes dus op hotel. Er zal niets anders op zitten vrees ik, voor de lieve rust van onze achterburen (die trouwens gepensioneerd zijn en dus door niets te doen waarschijnlijk moeilijk in slaap kunnen geraken  :d ) De andere hard werkende buren rondom ons klagen nooit...

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 28 juli 2010 - 12:40

ik zou ook mijn poezels niet uit mijn huis halen. bij mij komt ook de oppas aan huis :)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 28 juli 2010 - 12:45

Amelie zei:

idem hier ;)

Sinds we de poezels hebben trekt het me ook niet meer echt aan, vakantie...

En met mijn rugproblemen kan ik ook niet zo veel meer aan, dus blijf ik dan nog liever lekker op mijn gemak bij mijn schatten ;)

Een andere reden is ook dat sinds we ons huis gekocht hebben het vakantiegeld eerder in de verbouwingen en afwerkingen verdwijnt dan dat het voor vakantie wordt gebruikt...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#13 Geplaatst 28 juli 2010 - 13:11

Wou haar ook eerst thuis laten maar zita is enorm mensenschuw. Wanneer er hier iemand vreemd binnenkomt spurt ze weg en durft niet van onder de kast te komen. Het meisje dat dan naar hier zou komen kent ze helemaal niet. Ik heb schrik dat ze een hele week bang in een hoekje gaat zitten en haar enorm gaat vervelen.

feroesti zei:

Kan niemand bij u thuis komen oppassen ?
Wij zijn net terug van een weekje deugddoende vakantie en hebben een zorgeloze vakantie gehad.
Mijn ma kwam de katten hier bij ons thuis verzorgen en ons overbuurmeisje kwam hier 's avonds tv kijken en katten knuffelen.
Verhuizen heeft wat stress en als ze lekker thuis kunnen blijven is het toch idealer.

Enkel met onze hondjes hebben we problemen gehad.
We kregen een klacht van onze achterbuur, dat ze 's avonds laat zaten te blaffen. Er zat een erg verwijtende brief in onze brievenbus, anoniem, maar ik weet van wie hij komt. Ik was er even niet goed van.
Ze blaften van 21.00 u tot 23.00 u, blijkbaar van jarloersheid, toen onze oppas boven bij de katten tv zat te kijken (zij had echter niets in de gaten). De rest van de dag was mijn ma hier, dus toen blaften ze zeker niet. En 's nachts ook niet, want onze nabije buren hebben het in de gaten gehouden. (hadden ook de sleutel)
Onze achterburen klagen altijd, ze zouden beter op een onbewoond eiland gaan wonen :evil:

Sedert dat we terug thuis zijn blaffen ze nog steeds als er iets beweegt bij de achterburen. Ik vrees dat ze erop geroepen en getierd hebben, want van zodra er ook maar iemand in hun tuin loopt vliegen ze naar de afsluiting. Ik denk dat ze onze hondjes serieus hebben zitten opjagen en wij daar nu de gevolgen moeten van dragen. (ze konden er gelukkig niet aan, het is een hoge houten afsluiting)
Als we dus niet thuis zijn nu gaan ze tijdelijk in de bench. Dit om nog meer gezaag van hun kant te voorkomen.
Volgend jaar gaan de hondjes dus op hotel. Er zal niets anders op zitten vrees ik, voor de lieve rust van onze achterburen (die trouwens gepensioneerd zijn en dus door niets te doen waarschijnlijk moeilijk in slaap kunnen geraken :d ) De andere hard werkende buren rondom ons klagen nooit...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:11

Amelie zei:

Idem hier, ik vertrouw niemand zodanig goed dat ik mijn poezels erbij zou achter laten :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#15 Geplaatst 28 juli 2010 - 23:01

Hallo iedereen, ik ben vandaag met zita naar mijn vriend thuis geweest. Ze mag in de vroeger speelkamer van mijn vriend+ aanpalende veranda. Het is een echt speel- en slaaparadijs voor haar. Er staan zetels, staat een reuze krabpaal, is een groot raam, liggen ontzettend veel kussens en nog veel meer! :)