Spring naar inhoud

- - - - -

Hulp gevraagd - Nieuw gedrag maar raar...

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:18

Musti is een HTK en 12 jaar oud.
James wordt deze week 6 maanden en is een maine coon.
Sinds een week vertoont hij nieuw gedrag, nl. als Musti slaapt op een kussen waar hij ook graag op ligt, gaat hij over haar staan (soms in de ene dan weer eens in de andere richting) en bijt Musti dan (of in de nek of achteraan). Dat beest gaat nu vaak van pure miserie buiten liggen om gerust gelaten te worden. Als we het zien gebeuren halen we hem van Musti af maar soms jaagt hij haar gewoon weg. Dan gaat hij op het kussen liggen of blijft achter haar aan gaan (dat is dan wel om te spelen).
Kent iemand dit gedrag en moeten we daar iets aan doen of zo? We vinden het wel zielig voor Musti natuurlijk, maar misschien is het gewoon een natuurlijk iets en moeten we het gewoon z'n gang laten gaan.
Graag jullie bevindingen
Alvast bedankt! :d

Bewerkt door veerlevs, 27 juli 2010 - 22:47.
Reden van bewerken: Emoticon toegevoegd

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:23

Ik denk dat James nog niet gecastreerd is, en dat het nu wel tijd is.....

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:23

Misschien een machtsstrijd van James uit?
Ik denk dat anderen je hierin beter kunnen helpen!

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:26

Flashemieke zei:

Klopt!  Hij is idd nog niet gecastreerd, maar zijn "erwtjes" zijn nog zo superklein dat je ze bijna niet ziet...
Daarom dacht ik dat het misschien iets anders zou kunnen zijn.
Zouden het dan toch zijn hormonen zijn?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 27 juli 2010 - 22:28

Flashemieke zei:

mee eens.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:03

Ik denk dat James een grote jongen aan het worden is en dat zijn hormonen beginnen parten te spelen. :x

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:11

Magic Coonie zei:

Ik denk dat James een grote jongen aan het worden is en dat zijn hormonen beginnen parten te spelen. :x
OK dan houden we het wat in het oog en als het té erg wordt :x gaan zijn "erwtjes" er af. Ze zijn nog zoooo klein, maar tja ... wellicht zal het dat dan wel zijn ... iedereen schijnt het er nogal over eens te zijn. Ik moest het gewoon even vragen, want vroeger alleen maar katinnen gehad en nooit katers. Dus het gedrag van zo'n puber was me nog niet echt bekend :trance:
Dus vanaf nu opletten voor "sproeigedrag" en als het zou beginnen dan meteen naar de DA. Hij geraakt toch niet gefrustreerd als we hem telkens van Musti afhalen hé of mogen we dat niet doen? :oops:

Bewerkt door veerlevs, 27 juli 2010 - 23:12.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:13

Flashemieke zei:

heeft niks te maken met castratie ed... gewoon dominatie... keisha jaagt indy op die manier ook uit "zijn" zetel... staart haar aan of ligt ernaast plots bijten en dan gaa ze weg.. en legt hij zich op haar plaats.. deze twee poezels zijn allbei geholpen tis gewoon kwestie tonen wie de baas is en niks anders.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#9 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:14

Ik zou hem onmiddellijk laten castreren ... als je dit toch van plan bent.
Hij heeft er de leeftijd voor en zijn gedrag zegt ook genoeg.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:16

miranda zei:

heeft niks te maken met castratie ed... gewoon dominatie... keisha jaagt indy op die manier ook uit "zijn" zetel... staart haar aan of ligt ernaast plots bijten en dan gaa ze weg.. en legt hij zich op haar plaats.. deze twee poezels zijn allbei geholpen tis gewoon kwestie tonen wie de baas is en niks anders.

Dat is de perfecte beschrijving van wat James momenteel doet.  OK, ik ga het hier goed in de gaten houden.  Zowel de "balletjes" als zijn gedrag :oops:
Tja ... natuurlijk moeten ze uitmaken wie de baas is, maar ik vind het wel erg zielig voor Musti die telkens haar slaapplaats moet afstaan... zal dus nog een tweede kussen moeten maken in patchwork, want daar willen ze dus allebei opliggen.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:19

Mika zei:

Ik zou hem onmiddellijk laten castreren ... als je dit toch van plan bent.
Hij heeft er de leeftijd voor en zijn gedrag zegt ook genoeg.
Volgens mijn DA stel ik het best zo lang mogelijk uit.  Ook omdat Maine coons nog vrij lang doorgroeien en omdat het beter zou zijn voor de urinewegen en de blaas.
Het zit er natuurlijk vrij snel aan te komen, maar zolang we het kunnen uitstellen, doen we dat nog wel even.
Bedankt voor je antwoord.  Ik was me er niet van bewust dat hij nu al zo'n "manieren" zou kunnen hebben :d

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#12 Geplaatst 27 juli 2010 - 23:39

Die "manieren" kunnen ze heel snel hebben hoor, onze Bébé hebben we ook aan 6 maanden moeten laten castreren want zijn dominant gedrag was niet meer te dulden.
En hij probeert mss zijn grenzen te verleggen en zien hoe ver hij kan gaan in het chef spelen!!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 juli 2010 - 00:03

volgens mij is het formaat van de "erwtjes"hierin helemaal niet belangrijk hoor.. 5 maand is idd prima leeftijd om hem te laten helpen..

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 28 juli 2010 - 06:56

Ik denk ook eerst aan paargedrag,dan bijten ze ook in de nek,he.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 28 juli 2010 - 07:19

veerlevs zei:

Volgens mijn DA stel ik het best zo lang mogelijk uit. Ook omdat Maine coons nog vrij lang doorgroeien en omdat het beter zou zijn voor de urinewegen en de blaas.
Het zit er natuurlijk vrij snel aan te komen, maar zolang we het kunnen uitstellen, doen we dat nog wel even.
Bedankt voor je antwoord. Ik was me er niet van bewust dat hij nu al zo'n "manieren" zou kunnen hebben :d

Ik heb ook al gehoord dat je daar best zo lang mogelijk mee wacht om die reden..