Spring naar inhoud

- - - - -

voeding kitten

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_pluchke01_*
Guest_pluchke01_*

#1 Geplaatst 28 juli 2010 - 12:44

Wij hebben twee kittens van 14 weken die Rc kitten 36 krijgen. ik geef ze af en toe een potje natvoer (almo nature). Nu heb ik gisteren met de kinderen een paar zakjes van Hills gekocht en van Iams. Nu bedenk ik dat het wel geen kittenvoeding is. Is dat een probleem? moet ik die opzij houden of mag ik die toch al geven?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2010 - 12:49

pluchke01 zei:

Wij hebben twee kittens van 14 weken die Rc kitten 36 krijgen. ik geef ze af en toe een potje natvoer (almo nature). Nu heb ik gisteren met de kinderen een paar zakjes van Hills gekocht en van Iams. Nu bedenk ik dat het wel geen kittenvoeding is. Is dat een probleem? moet ik die opzij houden of mag ik die toch al geven?

Ik denk niet dat het echt kwaad kan als je die zo af en toe geeft, net als met de almo.
Van zolang ze hoofdzakelijk hun kittenvoeding krijgen waarin alle nodige bouw- en voedingsstoffen zitten zou het geen probleem mogen zijn.
Let er misschien de volgende keer op dat het kitten-zakjes zijn, dan kun je die eventueel wat vaker geven als je dat wenst.

Hou de huidige zakjes misschien als weekend-snack ;)

Bewerkt door haemoglobine, 28 juli 2010 - 12:50.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 28 juli 2010 - 13:11

Mengen misschien?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 juli 2010 - 13:41

veerlevs zei:

Mengen misschien?

Misschien eens kijken tot wanneer de voeding goed is. Anders zou ik het ook mengen, maar wel zodanig dat ze meer kittenkorrel binnenkrijgen.

Vanaf ze hier gesterilisseerd zijn, schakel ik ook over op adult-voeding. Welk natuurlijk hetgeen ik nog heb van kitten opgebruiken :) .