Spring naar inhoud

- - - - -

Gedrag kitten normaal?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#1 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:08

Hallo iedereen,

Mijn kitten, nu 12 weken, is enorm actief op sommige momenten. Ze kan echt al spurtend van het ene meubelstuk naar het anders springen, uit de bocht vliegen, in een hoek op de muur lopen om zo sneller haar bocht te nemen, enzovoort. Je kan haar niet volgen en zeker niet straffen want daar ben je steeds te laat voor. Het is echt een hipperactieve aanval dat ze krijgt! In het begin was dit leuk om te zien maar ze wordt groter waardoor ze in haar race zaken om ver duwt en natuurlijk al veel hoger kan springen waardoor ze op alle tafels en alles meubels kan (wat mijn ouders natuurlijk niet leuk vinden). Eerst dacht ik dat dit uit angst was maar ze doet het elke dag en bijna steeds op hetzelfde moment. Na een uur -uur en half is ze uitgeraasd en valt ze wel in slaap maar in die twee- drie uur op een dag is het hier thuis een chaos.
Is zita haar gedrag normaal?

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#2 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:37

Denk het wel, hier hebben de kittens ook hun dolle buien.
Daarom altijd verstandig je huis kittenproof te maken, net zoals mensen doen bij kleine kinderen. ;)

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#3 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:04

Heeft jouw kitten dan ook zo enorm veel nood aan aandacht?

astrid zei:

Denk het wel, hier hebben de kittens ook hun dolle buien.
Daarom altijd verstandig je huis kittenproof te maken, net zoals mensen doen bij kleine kinderen. ;)

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:38

Als ze helemaal alleen is, is dat ook niet zo verwonderlijk...
Kittens moeten kunnen spelen om zich af te reageren.
Een soortgenootje is hiervoor ideaal.

speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#5 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:55

Ja een soortgenootje is ideaal, maar lost het niet op. Dan heb je er twee rondrennen.
Een kitten is speels en moet dat kunnen uiten. Mijn katten hadden het eerste jaar ook hun dolle uurtjes en dat was vooral als ik thuis kwam. Ook als ik een keertje s'avonds laat thuis kwam. Midden in de nacht sjeesden ze dan met zijn twee├źn door het huis. Maar hoort erbij gaat vanzelf over. Heb een jaartje geduld. En straffen omdat hij zin heeft om te rennen.... het hoort bij de leeftijd. Je kan ze wel regels leren als niet in de gordijnen klimmen en bij mij mochten ze bijvoorbeeld niet over mijn bed sjeezen als ik er in lag, dat doe je dan maar in de woonkamer. Maar een kitten moet wel kitten mogen zijn, anders had je een volwassen kat moeten nemen.

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#6 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:58

Heeft jouw kitten dan ook zo enorm veel nood aan aandacht?

Ik heb er wat meer dan 1 kitten, dus die krijgt voldoende aandacht. Daarnaast zijn er hier in huis 4 mensen, dus aandacht tekort komen ze niet snel.
Maar kittens willen gewoon spelen en uiten dat door te rennen, stoeien, sjesen en klimmen/klauteren. Naast een speelgenootje is het ook fijn om een goede klimpaal te hebben, ook fijn voor hun nageltjes. En wanneer ze dit uurtje heeft kan je samen met hem/haar gaan spelen.

Dus het gedrag is vrij normaal. ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:02

Dat gedrag is supernormaal. Een kitten dat rustig is, dat is niet normaal ;) . Enne... om je gerust te stellen: Zita is al iets meer dan een jaar en krijgt die kuren nog regelmatig :cheer: :dancer: :cheer:

Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#8 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:18

Dank u wel iedereen
Ik moest dit vooral op aanvraag van mijn mama vragen omdat zij het wat abnormaal gedrag vond. Nu kan ik haar gerust stellen. Ik vind haar zotte momenten wel leuk :) Kan ik veel met haar spelen en is ze echt grappig hoe ze haar speeltjes soms kan aanvallen :x

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:38

Ik kan als de rest beamen dat dit heel normaal gedrag is voor een kitten. :)

Ik zit er nu ook middenin!
Afie (zie avatar) krijgt ook een hyperactieve dolle bui paar keer op een dag en dan glijdt hij de vloer over en springt en koprolt door het krabmeubel en in zijn weg, rent door alle tunnels en meubels, trekt hij het een en ander mee terwijl hij van de trap af soort-van-vallend-rent ;)

Zoals gezegd, je leert snel de boel kittenproof te maken. Mijn vensterbank is inmiddels helemaal leeg :knuppel:
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:44

Bereid je mama dan al maar voor op een jaartje zotte buien :lachen: . Hier vliegen ze nog steeds zo door het huis meermaals per dag, vooral Nette, en zij is ondertussen al 1 jaar gepasseerd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

cabezablanca
cabezablanca
  • 521 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 01 augustus 2010 - 19:13

Hallo iedereen,

Mijn kitten, nu 12 weken, is enorm actief op sommige momenten. Ze kan echt al spurtend van het ene meubelstuk naar het anders springen, uit de bocht vliegen, in een hoek op de muur lopen om zo sneller haar bocht te nemen, enzovoort. Je kan haar niet volgen en zeker niet straffen want daar ben je steeds te laat voor.

Ik herken het volledig! Als ze hun 'zotte kuren' hebben lopen ze via de muur van de keuken naar de veranda...een bocht met een effectje :)
Ze lopen dan ook tegen de kasten, muren... maar dat lijkt hen niet te deren. Ze straffen omdat ze op de muur zitten is onmogelijk omdat ze er meteen weer af springen, het behoort tot hun raceparcours ;) .
Het zijn gewoon gekke, spelende kittens! leuk om te zien! (al denk ik soms "dat moet toch pijn doen" als ze weer eens ergens tegenaan lopen...)

Bewerkt door cabezablanca, 01 augustus 2010 - 19:15.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 01 augustus 2010 - 20:23

Dit doen mijn katten allemaal :d