Spring naar inhoud

- - - - -

welke job??

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:28

wat zouden jullie kiezen

een job waar je met de fiets kan gaan werken en die goed verdient, maar die je redelijk graag doet, waar je zoontje niet naar de opvang moet, (in restaurant werken en poetsen)

of

een job verder van huis, waar je met de auto heen moet, die minder verdient, waar je zoontje voor naar de opvang moet, maar dat eigenlijk je droomjob is
(boeketten maken in bloemenwinkel)

weet niet echt goed wat te kiezen
jullie advies???

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#2 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:33

Ik zou voor de droomjob gaan, want je moet tenslotte nog even en iets wat je minder lief doet gaat toch al snel vervelen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:37

Zelf zou ik voor het eerste gaan. Toch als je die redelijk graag doet.

Zelf zou ik het niet zien zitten om als job te poetsen om medische redenen en dus het tweede :) .

Waar gaat je hart naar uit? Kan je het financieel aan om je zoon naar de opvang te doen + autokosten?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 juli 2010 - 17:57

Ik zou ook voor de droomjob gaan denk ik, tenslotte breng je meer tijd door op je werk dan dat je thuis bent, dus moet je er ook tevreden zijn. Anderzijds begrijp ik wel dat het eenvoudiger/pracktischer is om voor het eerste te kiezen :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#5 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:03

Ik zou voor de droomjob gaan....

Tamara V.
Tamara V.
  • 91 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 juli 2010 - 18:16

Ik zou toch kiezen om mijn kindje niet naar de opvang te moeten doen en waar ik wat meer geld verdien om hem dan ook meer te kunnen bieden als ik die job redelijk graag zou doen en dan misschien wachten tot er een droomjob vrijkomt dichter bij de deur.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:44

Naar mijn mening moet je de job doen die je het liefst zou doen.  

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#8 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:54

Hangt er voor mij een beetje vanaf of het volgens jou uitzonderlijk is dat je in een bloemenwinkel terecht kan. Als je denkt dat dit de enige is waar je kans maakt om te mogen beginnen dan zou ik kiezen voor het 2de omdat je dan na een tijdje ervaring hebt en toch nog dezelfde job dichter bij huis kan gaan doen. Anders zou ik het eerste kiezen en intussen verder uitkijken naar je droomjob maar dan dichter bij huis. Als je een beetje kan volgen wat ik bedoel :oops:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#9 Geplaatst 28 juli 2010 - 19:55

Ik zou voor de eerste gaan , want bij mij staat altijd het kind nummer 1 en persoonlijk vind ik dat je zo lang en veel mogelijk moet genieten van je kind ze zijn zo groot en dan zou je altijd nog kunnen kijken naar een droom job baan :wave:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#10 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:08

ik zou ook het eerste aangaan, opvang en auto's kosten veel geld, je zou minder verdienen...
veel succes!!

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:33

Dat is een moeilijke :catscratchhead

Ik zou zelf voor het eerste kiezen, omdat het een ongelooflijke luxe is om dichtbij huis te werken en ik zou het meteen doen als ik kon. Maar, ik weet ook uit ervaring dat als je het uitstelt om aan je droomjob te beginnen, het er waarschijnlijk nooit van komt.

Als je de kosten aan kan voor opvang en auto, zou ik voor het tweede gaan. En vergis je niet, die kosten kunnen toch serieus oplopen...

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:37

ik zou ook voor de droomjob gaan, je leeft maar 1 keer!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:37

Das een keuze die enkel jij kan maken. Heel veel succes.. Zelf zou ik het eerste kiezen omdat er zoveel meer aspecten meespelen dan een job die je droom is.. Werk dicht bij huis is echt geweldig, het feit dat je kind niet naar de opvang moet en dat je met de fiets kan gaan, daar spaar je veel mee uit.. Zijn het bij allebei de jobs daguren want dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 28 juli 2010 - 20:50

Ik zou ook voor dfe droomjob gaan.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 28 juli 2010 - 21:45

Ik zou voor de droomjob gaan. Misschien kan je, eens je ervaring hebt, een gelijkaardige job dichter in de buurt zoeken. Op lange termijn heb je zo *mogelijk* je droomjob én de juiste locatie.

Weet je wat je kan doen? Mss kan je verlof zonder wedde (of een gelijkaardig systeem) vragen voor 3 à 6 maanden bij je huidige werkgever. Dan kan je even proberen bij de bloemenwinkel wat dat zegt. Ben je nog enthousiast als je verlof zonder wedde erop zit? Dan ga je vast werken daar! Weegt het toch niet op tegen de nadelen? Dan keer je terug naar je huidige werkgever :)

Mijn oom heeft dat zo gedaan toen hij van job wilde wisselen maar niet goed wist of het nou wel de juiste keuze was.