Spring naar inhoud

- - - - -

Poezen & Katers: Apart Houden?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#1 Geplaatst 28 juli 2010 - 22:12

Ik heb een (misschien ietwat stomme) vraag. We hebben sinds 3 juli een prachtig nestje van onze Noisy, het zijn twee poezen en een katertje. Het spreekt voor zichzelf dat nog niemand gecastreerd/gesteriliseerd is, maar dat gaat natuurlijk nog wel gebeuren. Betekent dat dat we Zebbie (het katertje) apart moeten houden tot de castratie wanneer ze vruchtbaar worden? Kan Zebbie zijn zusjes of zijn moeder ook dekken?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 28 juli 2010 - 22:36

Ja, zebbie kan zeker zijn moeder of zusjes proberen te dekken, zo vroeg mogelijk castreren is de boodschap ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#3 Geplaatst 29 juli 2010 - 00:35

Bedankt! :) Wat is de meest geschikte leeftijd om een katertje te laten castreren? En welke leeftijd is het beste om een poes te laten steriliseren?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 29 juli 2010 - 00:56

Bébé is gecastreerd aan 6 maanden en ons Kitty is gesteriliseerd aan 4 maanden al. Denk wel dat het nog vroeger kan! Hier kunnen de professionele meer over zeggen. :thumb:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 29 juli 2010 - 01:13

Loempia, ga je de kittens in het nestje houden? Zo niet.. lijkt mij toch niet dat het katertje vruchtbaar zal zijn voordat ze naar nieuw personeel gaan.....
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:09

Ik zou zeker het katertje rond 4 maanden laten castreren om oeps-nestjes te voorkomen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 29 juli 2010 - 15:17

Hoorde net van een katertje dat op 3,5 maand een poes heeft gedekt. En ook hier op het forum heb ik eens gelezen dat een katertje van 4 maanden zijn moeder had gedekt.

Ik zou er niet te veel risico mee nemen en het katertje vroeg laten castreren. Kan zelfs al op 8 weken, maar ik persoonlijk zou voor 12 weken kiezen. Katertjes kunnen heel geniepig zijn ;)

Guest_Loempia_*
Guest_Loempia_*

#8 Geplaatst 29 juli 2010 - 16:25

Bedankt iedereen! :) We willen de kittens inderdaad graag zelf houden, tenminste, ik hoop echt dat we het financieel allemaal kunnen redden. Ik weet wel dat ik echt geen afstand meer van ze kan doen. :oops: