Spring naar inhoud

- - - - -

Zumba!

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 21 april 2009 - 17:13

Is er hier iemand die aan Zumba doet?

Ik dacht eens een probeersellesje te gaan volgen in Brasschaat, moest er volk mee willen komen ;)

Voor diegene die uit de lucht komen gevallen: Zumba is de nieuwe rage in fitnessland, het is eigenlijk een uur lang wat latijnse dansen enzo maar met een degelijk ritme. Het zou erg leuk zijn om te doen, helemaal niet als de saaie fitness aanvoelen, slechts een uurtje en zeer veel kcal vebruiken.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 21 april 2009 - 17:33

Ik zou dit ook willen gaan volgen maar Brasschaat is wat ver.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 21 april 2009 - 19:00

Ik weet wat Zumba is, en het lijkt me heel leuk. Maar Brasschaat is me ook een beetje ver. Ik denk er wel aan om het samen met een vriendin hier in Leuven te gaan volgen. Een leuke aanvulling op onze salsa lessen; ik hou nu eenmaal van latijns-amerikaanse muziek!

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 21 april 2009 - 19:01

Oh, nog nooit van gehoord..wil dat ook wel eens proberen maar 't is ook te ver voor mij..

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 april 2009 - 20:22

Jaaaa! Ik ben fan van Zumba!

Wel voor mijn TV in de living als niemand mij ziet, maar soit... "single single double double..." :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 21 april 2009 - 20:26

Is dat dan beschikbaar op dvd ofzo?

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#7 Geplaatst 21 april 2009 - 20:28

ja ik geloof op tell sell

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 april 2009 - 20:34

Ditch the workout, Join the party! — Zumba :LOL:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 21 april 2009 - 21:36

Ziet er wel plezant uit en op leuke muziek. :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 21 april 2009 - 21:40

ja ziet er wel leuk uit, maar brashchaat is te ver en ik heb niemand om mee te gaan dusja ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 21 april 2009 - 21:50

Ik stel voor dat we aan Zumba doen bij Vosse thuis..met drilinstructeur Zwartje.. :LOL: :d

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 21 april 2009 - 22:05

ik heb net gelezen dat het nogal duur is als je geen erkend instructeur bent, dus zwartje zou beter oppassen! :LOL:

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 21 april 2009 - 22:07

kijk maar

Een perfecte kont dankzij latinritmes            

• dinsdag 21 april 2009

• Auteur:                      Valerie Droeven
                              Geplaatste afbeelding   Instructeur Dirk De Weghe: 'Zumba is volgens mij een blijvertje.' Ivan Put
© ivan put

Reportage. Zumba is nieuwste hype in fitnessland — BRUSSEL - De Amerikaanse fitness-tak die zowat alle latin-dansstijlen door elkaar haspelt, verovert onze fitnesscentra dankzij een uitgekiende marketingstrategie. 'En het is nog lang niet voorbij.'

Van onze redactrice

'Iedereen praat over zumba', zegt Annemarie Vaes (53). 'Zumba is ook overal. Het komt op televisie en het staat in de boekskes. Ik denk dat ik geen vriendin heb die het niet kent.'

Annemarie is aan haar tweede zumba-les begonnen en ze is verkocht. En ze is niet alleen: zumba is de nieuwste hype in fitnessland. Calorieën verbranden gebeurt op zuiderse ritmes. De pasjes zijn geïnspireerd op latin-dansstijlen, maar verder dan basispasjes gaat het zelden. Het is geen dansles, maar een bikkelharde work-out.

Als de les begint, staat de zaal van fitnesscentrum Dasa in Asse afgeladen vol. De instructeur, Dirk, vliegt er meteen in . Heupen, billen en schouders schudden alle richtingen uit. De muziek werkt opzwepend. 'Niet te veel nadenken', roept Dirk in zijn microfoontje. 'Gewoon doen. Het komt wel vanzelf. Als je even niet kunt volgen, hou dan het basispasje aan.'

Vooraan zijn enkele meisjes snel weg met de razendsnelle salsa-, merengue- en reggaetonpasjes. Handig om even te spieken als je de instructeur vooraan even uit het oog verliest.

'De salsa-oefening gaat in drie passen: één, twee, en op drie til je je voet nog even lichtjes op. Je bovenlichaam beweegt niet mee. Oké? Dan doen we het nu drie keer zo snel.' Meer uitleg is er niet bij de volgende oefening. Na tien minuten staan de meesten in het zweet. 'Sexy!' roept de instructeur. Hij heeft het over de manier waarop de volgende oefening uitgevoerd moet worden. Iedereen staat ondertussen met de voeten uit elkaar en laat de heupen wiegen. Is dit samba? Merengue? Het doet er niet toe, want iedereen amuseert zich.

'Dat is het succes van deze les', zegt deelneemster Kaat Saerens (26) uit Merchtem, terwijl ze na de les het zweet van haar gezicht veegt. 'Het is fitness en dansen tegelijk. Het is ritmisch, je bouwt een feestje en tegelijk ben je aan het sporten. Vrouwen hebben niet graag het gevoel dat ze met hun lijf bezig zijn als ze fitnessen. Bovendien is het niet individueel. Iederéén doet mee.'

De instructeur, Dirk De Weghe, is ook de eigenaar van het fitnesscentrum Dasa in Asse. Hij is heel tevreden met de opkomst voor de zumba-les. 'Plan een andere fitnessles op zaterdag en je bent er zeker van dat er bijna niemand komt opdagen. Vandaag stond de zaal vol', zegt hij. 'Bovendien is het nog niets in vergelijking met de honderd man die we in onze les van dinsdag hadden.'

De Weghe vergelijkt de zumba-hype met de tae-bohype van enkele jaren geleden. 'Met het verschil dat zumba volgens mij een blijvertje is. Het is sociaal en leuk, maar vooral de marketing die erachter zit, is fenomenaal.'

Zumba is een fitness-tak die overgewaaid komt uit de VS. Zumba bestaat er al enkele jaren en is er een booming business. De ontwikkelaars ervan houden de touwtjes stevig in handen als het op marketing aankomt. 'Als je zumba-lessen wilt geven, moet je een erkende opleiding volgen', zegt De Weghe. 'Wij zijn daarvoor naar Praag moeten gaan. Dichterbij, in Nederland of Duitsland, was alles al volzet.'

'Maar wat je in ruil daarvoor krijgt, is geweldig. Het marketingmateriaal is af. Als fitnesscentrum zouden we al dat promomateriaal nooit kunnen betalen.' Alles gebeurt via de website zumba.com. Fitnessadepten kunnen er op zoek gaan naar een fitnesscentrum in de buurt dat zumba-lessen geeft. Alle erkende instructeurs staan erop. 'Tegelijk scherpt het de concurrentie aan. Als iemand zonder het erkende diploma zumba-lessen geeft, vind je hem niet terug op de site. Eén mailtje naar zumba.com en het fitnesscentrum krijgt de rekening voorgeschoteld. Die ze binnen 24 uur moeten betalen.'

Reclame hoeft het fitnesscentrum niet te maken, dat doet zumba.com in zijn plaats. Het bedrijf ging in 2003 een samenwerking aan met Kellogg's. Miljoenen dozen Special K met aan de achterkant reclame voor zumba gingen wereldwijd over de toonbank. 'En het is nog lang niet voorbij', zegt De Weghe. 'Aqua-zumba, zumba for kids, zumba toning: het komt er allemaal aan. En ook wij doen mee.'

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 21 april 2009 - 22:08

Die titel alleen al... :ha :ha
Maar ik denk wel dat het iets leuks is...

Guest_Mies_*
Guest_Mies_*

#15 Geplaatst 21 april 2009 - 23:52

Ik zou het wel willen doen, hoewel mijn fysieke toestand het nu nie echt toelaat.
Da zou echt iets voor mij zijn ;) Afvallen en een goed figuur krijgen door een keileuke inspanning; DANSEN!