Spring naar inhoud

- - - - -

Zumba!

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 15 oktober 2009 - 17:11

Ik doe sinds juli ook zumba. Eerst 1 keer per week, daarna 2 en sinds kort 3 keer per week (woensdag- en vrijdagavond en zondagochtend). Allemaal in het fitnesscenter waar ik aangesloten ben, maar de lessen van de verschillende dagen worden door 3 verschillende instructrices gegeven, waardoor de choreografieën en muziek heel afwisselend zijn en het dus leuk blijft. :)  

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#32 Geplaatst 15 oktober 2009 - 19:45

ik doe ook aan zumba
in het begin 3x per week maar dat werd me wat teveel, vooral nu met het werk
nu is het nog 1 max 2 keer in de week en ik moet zeggen, merk wel dat mijn spieren steviger zijn, maar om echt af te vallen moet je ook een beetje op je eten letten, anders heeft het geen zin :)

Casper
Casper
  • 67 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 15 oktober 2009 - 20:01

Volgende week zit er een zumba CD bij de Flair :LOL: en kan je online zumba les volgen (staat in de Flair van deze week)!

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#34 Geplaatst 15 oktober 2009 - 20:12

Ik doe sinds september Zuma in battel tegen Mechelen. Het is nogal laat (van 9 tot 10 woensdag) maar dat is het enige nadeel. Ik ben altijd wel pompaf van al dat gespring enzo maar de tijd vliegt en ik vidn tch dat ik al wat strakker ben. Voor af te vallen moet je het niet doen.. dat gebeurt niet.

Bewerkt door raggedy cats, 15 oktober 2009 - 20:13.

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#35 Geplaatst 15 oktober 2009 - 21:03

ik hebd e dvd op kapaza gevonden splinternieuw aan de helft van de prijs 35a 40€ was het nu doe ik wel aan infraligne ben er sinds vorige week mee begonnen INFRALIGNE | fit- en gezondheidscentrum we zien wel wat het geeft heb er alleszins al veel goeds over gehoord :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 15 oktober 2009 - 21:11

raggedy cats zei:

Ik doe sinds september Zuma in battel tegen Mechelen. Het is nogal laat (van 9 tot 10 woensdag) maar dat is het enige nadeel. Ik ben altijd wel pompaf van al dat gespring enzo maar de tijd vliegt en ik vidn tch dat ik al wat strakker ben. Voor af te vallen moet je het niet doen.. dat gebeurt niet.

Enkel sporten volstaat sowieso niet om af te vallen hoor. Dat moet je altijd combineren met aangepaste voeding. ;)

Ik doe zelf gewoon zo vaak zumba omdat ik het eerst en vooral ontzettend leuk vind! :)

Geplaatste afbeelding

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 17 oktober 2009 - 16:03

Ik doe momenteel Zumba in Health city en vind het keileuk! Het is ook wel echt vermoeiend, maar ja zo verbrand je calorieën he :d
Bodycombat doe ik ook, dat vind ik ook super leuk! Dan heb je echt heel veel adrenaline als je thuiskomt.

Maar ook voor mij, is Brasschaat wat ver...

Ik vind Zumba alleszins een echte aanrader ;)

Bewerkt door Kims, 17 oktober 2009 - 16:03.

Geplaatste afbeelding

Guest_annik_*
Guest_annik_*

#38 Geplaatst 18 oktober 2009 - 09:29

ik doe sinds september ook aan zumba
vindt het echt geweldig
ik doe het nu 1 keer per week
maar denk er aan om een keer meer te gaan
een uurtje is zo voorbij als je bezig bent
zzzzuuuuummmmmbbbbaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#39 Geplaatst 05 februari 2010 - 13:13

Ja Dames....... hoe is het in de zumba wereld?????

Ik zit er ook aan te denken om het te gaan doen maar ben dus echt een regelrechte kluns als het aankomt om pasje ed te onthouden daarbij beschik ik ook nog eens over een ritmegevoel van een pollepel dus ik weet eigenlijk niet of het zo'n goed idee gaat zijn en of ik niet beter BBB kan gaan doen. Heb alleen een vriendin die het zo graag wil doen dus begin te twijfelen of ik me niet over mijn angst om aan de verkeerde kant van de zaal uit te komen van me af moet zetten :x brrrr krijg er nu al wat van. Net zoals steps.....dan sta ik dus ook altijd verkeerd om...... :oops:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#40 Geplaatst 05 februari 2010 - 13:14

*mikkeke* zei:

Ja Dames....... hoe is het in de zumba wereld?????

Ik zit er ook aan te denken om het te gaan doen maar ben dus echt een regelrechte kluns als het aankomt om pasje ed te onthouden daarbij beschik ik ook nog eens over een ritmegevoel van een pollepel dus ik weet eigenlijk niet of het zo'n goed idee gaat zijn en of ik niet beter BBB kan gaan doen. Heb alleen een vriendin die het zo graag wil doen dus begin te twijfelen of ik me niet over mijn angst om aan de verkeerde kant van de zaal uit te komen van me af moet zetten :x brrrr krijg er nu al wat van. Net zoals steps.....dan sta ik dus ook altijd verkeerd om...... :oops:

Maar dat maakt niet uit bij Zumba! Ik heb daar ook problemen mee hoor, geloof mij... maar als je het niet onthoudt: gewoon op het ritme bewegen! Heb hiervoor ook BBB gedaan en Zumba is echt veel leuker hoor! Je kan eens een keertje proberen he! Hou ons op de hoogte!

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#41 Geplaatst 05 februari 2010 - 17:41

nog nooit gedaan... schoonzus doet dit af en toe... klinkt in ieder geval wel leuk... misschien toch eens meegaan :p

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#42 Geplaatst 08 februari 2010 - 16:31

vanavond moet het gaan gebeuren :)
ben benieuwd :cheer:

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#43 Geplaatst 08 februari 2010 - 16:41

Mikkeke ==>  Weet je wat het leuke is aan Zumba... dat ook al doe je iets verkeerd, doe je een pasje niet zoals je instructeur of instructrice het doet , toch ben je nog correct bezig.  Zumba is een vervorming van echte bestaande dansen.  Bv.  Salsa begin je soms met de andere voet dan normaal etc ... en als er iemand commentaar op je geeft dan zeg je gewoon :  Dit is mijn zumba-variant.

Ik zelf doe minimum 3 x zumba per week.  Vanaf volgende week zal het 4x zijn want dan komt er een Zumba Toningles bij.  'k sta dan wel aan de andere kant want ik ben sinds begin oktober zumba-instructor.

Weet je wat het belangrijkste is?  Dat je u amuseert tijdens de zumba... ga je zeker niet frustreren omdat je bepaalde pasjes niet kan.  En als er iets niet lukt , vraag na de les hoe je het moet doen... een goede instructor maakt daar wel even tijd voor.

Ohw en nog 1 ding, en dat zeg ik tegen al mijn mensen die zumba komen doen.  Als je voelt dat je lichaam niet meekan of je hebt ergens pijn... hou er dan rekening mee.  't is niet omdat die naast jou en de lesgever er als zot staan te dansen dat jij dat ook moet doen.  Voel je het wat moeilijker worden doe de dansjes dan op een iets lager niveau... stappen ipv springen... alleen armbewegingen ... maar blijf wel bewegen.

De eerste les is altijd de moeilijkste :)  

In ieder geval :  VEEL PLEZIER en laat ons horen hoe het geweest is :)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#44 Geplaatst 09 februari 2010 - 09:18

Ik vond het echt super leuk. Dit is nog eens een manier van sporten die je doet voor je plezier. Tot nu toe ging ik meestal sporten omdat het "moet" maar dit was echt super, super tof.
Het was een vrij klein groepje omdat het in een basisschool is ipv in een sportschool ofzo.
Ik ben helemaal om :cheer:
oh ja en het valt heel goed mee hoe moeilijk het is, ik moest natuurlijk wel nog goed nadenken en het ging niet allemaal even makkelijk maar het is echt goed te doen. :x

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 09 februari 2010 - 09:44

Voor mij is het niet weg gelegt.
Ik heb het 2x gedaan maar mijn ritme zit er niet in, ik kan niet volgen en val daarmee de mede dansers lastig door mijn duwen en vallen.

Maar vele vinden het heel tof, dus veel plezier en hoop dat je iemand mee vind.