Spring naar inhoud

- - - - -

Probleempjes met Elmo... ZIVA!!! twee vechtersbaasjes!!! iemand tips?

• Log in om te reageren
182 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#166 Geplaatst 18 augustus 2010 - 16:04

Hier zijn ze al zo lang bij elkaar en wordt er nog af en toe gevochten, loopt de éne achter de andere met plukken die in het rond vliegen en geblaas als orkest van Silas. Hen gewoon laten doen. Komt wel goed.
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#167 Geplaatst 18 augustus 2010 - 16:08

Hier gebeurt dat ook nog als ze hun "zot kwartier" hebben!
En ze zijn ook al 9 jaar samen!

Dan achtervolgt mijn kater soms een halve dag mijn kattin, neemt haar af en toe in een sumo-worstelgreep, en schreeuwt zij de hele beurt bij elkaar :o
De plukken haar vliegen ook soms in het rond, maar ze doen elkaar niet echt pijn, ik denk dat hij haar er af en toe nog eens aan wil herinneren wie de baas is :oops:

Bewerkt door haemoglobine, 18 augustus 2010 - 16:10.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#168 Geplaatst 18 augustus 2010 - 16:22

Hier kunnen ook wel eens plukken haar rondvliegen tussen Hobbs en Hayko. Ondanks dat het broers zijn en dat ze elkaar echt niet kunnen missen, hangen ze soms serieus in elkaar dat ik denk 'oei oei, da hier maar geen ongelukken van komen'. Af en toe komt er een miauwke bij te pas maar meestal is het dan wel beeld zonder klank als ze aan het 'vechten' zijn :)
Ik zou ze gewoon rustig laten doen zolang het niet te erg wordt tussen de twee vechtersbaasjes

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#169 Geplaatst 19 augustus 2010 - 12:35

Twee dominante katjes precies, en geen één van de twee wil afgeven :LOL:
Zijn ze naast het vechten soms niet lief tegen elkaar? Elkaar een beetje wassen ofzo?

En inderdaad, ragdolls kunnen/willen precies niet gemeen zijn :heart: Ik heb Caya ook nog nooit horen blazen of grommen, laat staan haar nageltjes gebruiken als de andere katten wat te wild worden tegen haar...

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#170 Geplaatst 19 augustus 2010 - 12:38

Louise zei:

Zijn ze naast het vechten soms niet lief tegen elkaar? Elkaar een beetje wassen ofzo?

En inderdaad, ragdolls kunnen/willen precies niet gemeen zijn :heart: Ik heb Caya ook nog nooit horen blazen of grommen, laat staan haar nageltjes gebruiken als de andere katten wat te wild worden tegen haar...

jawel ze kunnen wel lief doen tegen elkaar hoor, gisteren heeft Elmo Ziva een beetje gewassen, maar ze loopt dan zo goed als direct weg.
Ze is dan niet kwaad, maar eerder dat ze de aandacht niet wil.

Elmo durft zijn nagels wel te gebruiken hoor O:) het is hier noodzakelijk om nagels te knippen :)

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 19 augustus 2010 - 12:51

Troost u...

Ik heb ook 2 in huis rondlopen die elkaar niet kunnen luchten.
Vechten doen ze niet echt enkel naar elkaar blazen en meppen. Ze zijn nog NOOIT lief voor elkaar geweest.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#172 Geplaatst 19 augustus 2010 - 12:57

dorien_951 zei:

Troost u...

Vechten doen ze niet echt enkel naar elkaar blazen en meppen. Ze zijn nog NOOIT lief voor elkaar geweest.

dat vind ik wel erg voor jou :( kan toch niet leuk zijn?

ik hoop dat het met de tijd een beetje beter gaat hier :)

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#173 Geplaatst 19 augustus 2010 - 13:01

Nou, dat Ragdolls niet gemeen kunnen of willen doen, daar ben ik het niet mee eens. De grootste sjagrijn hier in huis is Javi (Ragdoll) en die blaast en mauwt en slaat dat het een lieve lust is, als het hem zo uitkomt. Naar de andere katten welteverstaan. Lukas kan ook best grommen, maar die moet je wel heel ver gaan wil hij er ook bij blazen.

Not to worry Sarah, hier zijn de kittens er nu twee maanden en volgens mij heeft Javi zich er nu pas bij neergelegd dat ze blijvertjes zijn en blaast hij niet meer steeds naar ze. Kan dus wel wat tijd vergen. Als ze af en toe al lief tegen elkaar doen, zal dat best goed komen. Misschien worden het vriendjes, misschien twee katten in één huis met een wapenstilstand. :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 19 augustus 2010 - 14:45

dorien_951 zei:

Troost u...

Hier ook zo met 2 van de 3 :(
Ik hoopte ook dat het zou overgaan, maar Echo is hier nu toch al 10 maand, en Sati blijft nog steeds blazen en meppen als ze te dicht komt :cry:
Echo zit er echter niet mee in, die probeert haar nog altijd te overhalen om te spelen, wat jammer genoeg niet lukt...
Ik vind het een beetje zielig voor haar, Roswell verdraagt haar zonder problemen, maar gaat nu ook niet zover dat hij met haar wil spelen...
Had ik het geweten, dan had ik meteen 2 kittens bij mijn seniors gestoken, dan zouden die met elkaar kunnen spelen terwijl de seniors hun rust kregen...

Het is nog niet echt té laat, maar financieel lukt het momenteel zeker niet dus...

Bewerkt door haemoglobine, 19 augustus 2010 - 14:46.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 24 augustus 2010 - 21:34

En Sarah, heeft Elmo je na de komst van Ziva nog eens 'aangevallen'??
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#176 Geplaatst 24 augustus 2010 - 21:50

Louise zei:

Nellemieke kan dus wel "gemeen" zijn (ik vind gemeen er zo echt over he, chagrijn klinkt beter) : die kan blazen, grommen en soms gewoon een tik geven O:) . Nageltjes gebruiken, dat niet.
En robbertjes waarbij de haren in het rond vliegen: ja dat gebeurt hier ook. Maar vaak is diegene die het luidst miauwt, wel diegene die zodra je je rug draait, er opnieuw invliegt. :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#177 Geplaatst 24 augustus 2010 - 22:10

Misschien hebben jullie chagrijnige ragdolls dan geen echt ragdollkaraktertje :p ;)
Nee, Caya blaast, gromt of krabt dan wel niet, ze kan wel miauwen (zagen :LOL: ) als de besten!

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#178 Geplaatst 24 augustus 2010 - 22:15

haemoglobine zei:

Hier ook zo met 2 van de 3 :(
Ik hoopte ook dat het zou overgaan, maar Echo is hier nu toch al 10 maand, en Sati blijft nog steeds blazen en meppen als ze te dicht komt :cry:
Echo zit er echter niet mee in, die probeert haar nog altijd te overhalen om te spelen, wat jammer genoeg niet lukt...
Ik vind het een beetje zielig voor haar, Roswell verdraagt haar zonder problemen, maar gaat nu ook niet zover dat hij met haar wil spelen...
Had ik het geweten, dan had ik meteen 2 kittens bij mijn seniors gestoken, dan zouden die met elkaar kunnen spelen terwijl de seniors hun rust kregen...

Het is nog niet echt té laat, maar financieel lukt het momenteel zeker niet dus...

HEt zou mj niet verbazen als Sati weet dat Echo *zwakker* is en in het wild zou een zwakkere soortgenoot worden verjaagd omdat deze een gevaar voor de hele groep kan worden/zijn.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#179 Geplaatst 25 augustus 2010 - 07:47

giroldi zei:

En Sarah, heeft Elmo je na de komst van Ziva nog eens 'aangevallen'??

nee hoor, hij is echt helemaal veranderd op dat vlak, de enige die hij nu nog aanvalt is Ziva.
Ik heb ook de indruk niet meer dat hij zich verveelt enz.
En het zagen is ook al véél minder, dat komt alleen nog boven als hij honger heeft, of als hij wil spelen en Ziva niet.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#180 Geplaatst 25 augustus 2010 - 07:49

Joloka zei:

Nellemieke kan dus wel "gemeen" zijn (ik vind gemeen er zo echt over he, chagrijn klinkt beter) : die kan blazen, grommen en soms gewoon een tik geven O:) . Nageltjes gebruiken, dat niet.
En robbertjes waarbij de haren in het rond vliegen: ja dat gebeurt hier ook. Maar vaak is diegene die het luidst miauwt, wel diegene die zodra je je rug draait, er opnieuw invliegt. :ha :ha

Awel das hier dus ook é, Elmo gaat dan op Ziva af, er wordt heel wat gerollebold, Ziva begint zéér luid te miauwen, en uiteindelijk is zij degene die het gevechtje terug in gang zet :ha