Spring naar inhoud

- - - - -

Probleempjes met Elmo... ZIVA!!! twee vechtersbaasjes!!! iemand tips?

• Log in om te reageren
182 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 01 augustus 2010 - 10:31

Niet makkelijk hé Sarah. Steven begrijpt het nu al wel, oef! Maar de mensen rondom mij. Mijn moeder vb, ze verklaarde me gek toen ik zei dat ik er een tweede ga bij nemen. En niet snappen dat dat beter gaat zijn hé! Pfff

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#62 Geplaatst 01 augustus 2010 - 12:53

2 katjes heeft echt veel voordelen hé. Zoals ik zei, kan Zwartje hier overdag altijd netjes naar buiten. Maar als ik hem dus binnen hou 's avonds en dan uit eten ga ofzo, dan is hij ook ongelofelijk plakkerig eenmaal weer thuis. Op de manier dat je niet eerst even je jas uit kan doen en langs de wc kan gaan ;) Dan is het *plak*. Dat zou ik veel minder hebben, mocht hij met 2 zijn.

Het beste voorbeeld is eigenlijk dit: Zwartje kan Rafje niet echt mijn aandacht gunnen. Maar als ik Rafje binnen hou samen met Zwartje wanneer ik een avondje weg ben, dan krijg ik een heel andere ontvangst. Dan is het "oh ben jij thuis? o leuk! krijgen we eten?" ipv "ik ben eenzaam en verlaten en helemaal alleen en hellup!" ;) Dat terwijl hij normaal Rafje wegjaagt enzo hé.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 01 augustus 2010 - 13:21

2 katten zijn zoveel leuker dan 1. Ze houden elkaar bezig, zijn niet de hele dag alleen als je er niet bent, en het is geweldig om hun gedragingen te observeren. Ik hoop dus echt dat mijn ouders nog van gedacht veranderen zodat ik een vriendje kan aanschaffen voor mijn lieve Snoopy.

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#64 Geplaatst 01 augustus 2010 - 13:34

Ik had hiervoor altijd maar één kat. Pistache, die is lang genoeg (12 weken denk ik) bij zijn mama gebleven, dat was echt een schat van een kat :love3: .
Maar onze vorige kat,, Pinda, die was zonder mama, of broertjes en zusjes opgegroeit,
en die was niet zo lief...
Die stal eten, beet, krabde, viel aan...
En nu besef ik dat het zo makkelijk geweest zou zijn als we voor hem er gewoon een vriendje bij zouden hebben genomen... :(
Ik vind het nu zelfs erg spijtig dat ik niet eerder 2 katjes genomen heb,
ik denk dat de vorige poezels dat ook zo fijn gevonden zouden hebben :)

(klopt mijn zinsbouw?)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#65 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:24

@ frances: ja idd als ik rond om mij vertel dat ik er een tweede katje bij wil, verklaren ze mij ook voor gek, das ook één van de redenen dat mijn vriend bij zijn standpunt blijft, omdat iedereen hem gelijk geeft.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#66 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:33

ik zit hier in hetzelfde schuitje sarah
ik wil er ook nog zo graag een poezel bij maar krijg manlief ook nog niet zover maar ik geef niet op :d
ik blijf het proberen totdat ie zot van me wordt :mrgreen:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#67 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:39

@ ashley: hihi ik denk dat dat de enige oplossing is ;)

daarjuist heb ik iets geweldigs meegemaakt :heart:
Ik heb me nu gisteren en vandaag nog véél meer dan anders bezig gehouden met Elmo, heb elke keer hij er achter vroeg met hem gespeeld, heb hem veel geknuffeld, (niet dat ik dit anders niet deed, maar hiervoor laste ik in de voor en namiddag een speeluurtje in, en nu speel ik elke keer hij wil een paar minuutjes) en dit lukt duidelijk véél beter!

Hij is namelijk zojuist voor de allereerste keer van sinds hij bij ons is, zelf op mijn schoot komen liggen om te knuffelen :heart:
Hij kwam al spinnend afgelopen, hij is op mijn schoot gesprongen, heeft mijn hand vastgenomen tussen zijn pootjes en is beginnen likken :heart: zo heeft hij een halfuur bij mij gelegen :heart:

Hiervoor kwam hij ook knuffelen, maar echt op de schoot liggen lukte enkel wanneer je hem er zelf had gelegd, en dan maar een paar minuten :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#68 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:43

:thumb: :thumb: :duim: :duim: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#69 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:46

super!! :thumb:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:49

Sarah en Erik zei:

@ ashley: hihi ik denk dat dat de enige oplossing is ;)

daarjuist heb ik iets geweldigs meegemaakt :heart:
Ik heb me nu gisteren en vandaag nog véél meer dan anders bezig gehouden met Elmo, heb elke keer hij er achter vroeg met hem gespeeld, heb hem veel geknuffeld, (niet dat ik dit anders niet deed, maar hiervoor laste ik in de voor en namiddag een speeluurtje in, en nu speel ik elke keer hij wil een paar minuutjes) en dit lukt duidelijk véél beter!

Hij is namelijk zojuist voor de allereerste keer van sinds hij bij ons is, zelf op mijn schoot komen liggen om te knuffelen :heart:
Hij kwam al spinnend afgelopen, hij is op mijn schoot gesprongen, heeft mijn hand vastgenomen tussen zijn pootjes en is beginnen likken :heart: zo heeft hij een halfuur bij mij gelegen :heart:

Hiervoor kwam hij ook knuffelen, maar echt op de schoot liggen lukte enkel wanneer je hem er zelf had gelegd, en dan maar een paar minuten :)

Dat geeft inderdaad geweldig gevoel :LOL:

Echo is ook niet zo'n schootjesplakker, maar sinds een paar maand komt ze na het wakkerworden al miauwend af, en dan springt ze zelf op mijn schoot, legt ze zich, en geniet ze van haar "wakkerwordenknuffel"!
Die duurt maar 5 minuutjes, dan is het tijd voor enkele korrels en een plasje ;)
Maar die 5 minuten zijn hemels :heart:

Ze ging vroeger steeds bij mijn vriend, in bed ook, maar nu komt ze toch wat vaker bij mij :)
2 dagen op een rij hier, gisteren om 4u30 en deze morgen om 6u30!
Kan me niet schelen dat ze me wakker maakt, het geeft zo'n heerlijk gevoel als ze zich volledig laat gaan :love:
Een echt intens knuffelmoment :love2:

Het is echt bij elk dier anders, hun "ding" vinden is niet altijd evident, zij kunnen het soms niet echt duidelijk uitleggen of wij hebben het soms niet meteen door, het hoort bij het leerproces, elkaar leren kennen!
Kwestie van op dezelfde golflengte te geraken ;)

Zo te zien is het je vandaag gelukt, wat steeds beter zal worden :thumb:
Binnenkort: Elmo, de knuffelbeer :d

Bewerkt door haemoglobine, 01 augustus 2010 - 21:56.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#71 Geplaatst 01 augustus 2010 - 21:52

Dat wakker maken herken ik helemaal :love:
Gini doet dat ook, en als ik mijn ogen dicht doe dan geeft hij kopjes in mijn gezicht en likt hij, en dat blijft hij doen als ik weer mijn ogen sluit :) :) :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#72 Geplaatst 02 augustus 2010 - 06:55

Deze nacht hoorde we ineens een ongelooflijk harde knal in de living...
Ik ging natuurlijk kijken en wat bleek, Elmo had een stoel omver gegooid, die op een  bloempot is gevallen, waardoor de bloempot gebroken is en natuurlijk alles vol lag met potgrond en we een boompje hebben zonder pot.

Ik ben ineens Erik gaan halen en heb het argument aangehaald van "1 katje breekt je huis af en twee katjes breken elkaar af"

En jawel er is 90procent kans dat er een vriendje komt voor Elmo :)

Wat denken jullie? Beter een katje van dezelfde leeftijd, een beetje ouder of mag het ook een kitten zijn van een maand of 3?
Kater of kattin? :)  

oohh ben nu al in de wolken :heart:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#73 Geplaatst 02 augustus 2010 - 07:22

ja ja mensen ik heb zojuist een pb'tje gestuurd naar "ZIPPO EN LOTTE" omdat we interesse hebben in hun kitten :heart:
het is nog niet zeker natuurlijk, maar het is al een begin :)

Bewerkt door Sarah en Erik, 02 augustus 2010 - 07:23.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 02 augustus 2010 - 07:31

Ik zou vooral kijken naar het karakter, Elmo lijkt mij een speelse jongen, denk dat je best een soort gelijk vriendje zoekt voor hem, misschien toch best niet te oud nemenSucces: geluk:Met onze MM merken we soms ook dat ze zelfs nog energie teveel heeft voor onze Raggie's, zij zit soms echt uren wakker als enige terwijl de rest lekker aan het dutten is

Bewerkt door Spanishke, 02 augustus 2010 - 07:35.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#75 Geplaatst 02 augustus 2010 - 07:34

:geluk: Wij hebben hier 4 gecastreerde katers en dat gaat perfect.. Ik moet eerlijk zeggen dat wij destijds Victor in huis gehaald hebben omdat Calvin werkelijk een allesverwoestende, stalkende kat was.. En zijn gedrag is nog altijd niet gebeterd! :mrgreen: Maar Calvin en Vic zijn wel de allerdikste vriendjes, waar je Calvin ziet, volgt Victor hem vol bewondering.. :love: