Spring naar inhoud

- - - - -

Probleempjes met Elmo... ZIVA!!! twee vechtersbaasjes!!! iemand tips?

• Log in om te reageren
182 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#76 Geplaatst 02 augustus 2010 - 07:37

Spanishke zei:

Ik zou vooral kijken naar het karakter, Elmo lijkt mij een speelse jongen, denk dat je best een soort gelijk vriendje zoekt voor hem, misschien toch best niet te oud nemenSucces: geluk:Met onze MM merken we soms ook dat ze zelfs nog energie teveel heeft voor onze Raggie's, zij zit soms echt uren wakker als enige terwijl de rest lekker aan het dutten is

ja idd, karakter is ongelooflijk belangrijk :)
gaan we zeker naar kijken hoor :)
voorlopig denken we om een poes te nemen :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#77 Geplaatst 02 augustus 2010 - 07:49

*Argh blijkbaar lukt het niet om via deze weg (site is geblokkeerd op't werk en moet via een andere weg hierop zien te geraken) deftig te kunnen typen. Hij negeert leestekens en spaties. Mijn excuses dus als er wat letters aan elkaar hangen, vind het zelf vreselijk irritant. Het is blijkbaar pas een probleem als ik smiley's probeer toe te voegen dus zal dat maar even niet doen dan.Ja dat poesje kan misschien een geschikte kandidaat zijn, ziet er een deugnietje uit

Bewerkt door Spanishke, 02 augustus 2010 - 07:50.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#78 Geplaatst 02 augustus 2010 - 08:22

Sarah en Erik zei:

Deze nacht hoorde we ineens een ongelooflijk harde knal in de living...
Ik ging natuurlijk kijken en wat bleek, Elmo had een stoel omver gegooid, die op een  bloempot is gevallen, waardoor de bloempot gebroken is en natuurlijk alles vol lag met potgrond en we een boompje hebben zonder pot.

Ik ben ineens Erik gaan halen en heb het argument aangehaald van "1 katje breekt je huis af en twee katjes breken elkaar af"

En jawel er is 90procent kans dat er een vriendje komt voor Elmo :)

Wat denken jullie? Beter een katje van dezelfde leeftijd, een beetje ouder of mag het ook een kitten zijn van een maand of 3?
Kater of kattin? :)  

oohh ben nu al in de wolken :heart:
Ik hoop dat het mag doorgaan! Ben blij voor jou en Elmo ;)

Wat leeftijd betreft zou ik eentje kiezen van 3 maand oftewel eentje van Elmo zijn leeftijd. Dat zal gemakkelijker zijn dan een oudere kat. Maar vooral naar karakter kijken, dat zegt in principe meer dan leeftijd. Suces!!!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#79 Geplaatst 02 augustus 2010 - 08:25

Smitten Kitten zei:

Ik hoop dat het mag doorgaan! Ben blij voor jou en Elmo ;)

Wat leeftijd betreft zou ik eentje kiezen van 3 maand oftewel eentje van Elmo zijn leeftijd. Dat zal gemakkelijker zijn dan een oudere kat. Maar vooral naar karakter kijken, dat zegt in principe meer dan leeftijd. Suces!!!

dankuwel :)
zou ik dan vooral kijken naar een katje dat even actief is als hem?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#80 Geplaatst 02 augustus 2010 - 08:29

Sarah en Erik zei:

dankuwel :)
zou ik dan vooral kijken naar een katje dat even actief is als hem?

Goh, ik denk dat elk katje van zijn leeftijd heel actief is ;) Maar hoe is Elmo verder? Dominant? Meegaand? Ik zou bv nooit twee superdominante katten samen zetten, maar ook geen superangstige kat bij een superdominante.

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#81 Geplaatst 02 augustus 2010 - 08:34

ik denk dat Elmo eerder meegaand is, hoewel ik het moeilijk vind om te zeggen, we hebben hem enkel als heel klein katje samen gezien met andere katten :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 02 augustus 2010 - 08:54

Sarah en Erik zei:

ik denk dat Elmo eerder meegaand is, hoewel ik het moeilijk vind om te zeggen, we hebben hem enkel als heel klein katje samen gezien met andere katten :)

Misschien eens vragen aan de fokker dan hoe zij Elmo ervaarde in de groep. Denk dat het inderdaad moeilijk te zeggen valt als je hem nog nooit echt samen hebt gezien met een ander katje.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#83 Geplaatst 02 augustus 2010 - 09:01

bij deze :)

@ Mady: wat denk jij over Elmo? Eerder meegaand in het samengaan met andere katten, of eerder dominant?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 02 augustus 2010 - 09:20

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#85 Geplaatst 02 augustus 2010 - 09:26

Kathleen zei:

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

wat een beetje overtuigingskracht en deugenieterij van elmo al niet kunnen doen é :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 02 augustus 2010 - 09:26

Oooh spannend! :jump: :thumb:

calaquendi
calaquendi
  • 746 berichten
  • 8 katten

#87 Geplaatst 02 augustus 2010 - 10:11

Hij was hier een haantje de voorste met alles.  Altijd de eerste om aandacht te vragen. Gezien hij de zwaarste was van het nestje, won hij hier wel meestal met het spelen van zijn broers en zussen.

Wat betreft eten was een van zijn zusjes de dominantere die alle lekkers voor zichzelf wou opeisen.

Ik zou zelf eerder voor een poes dan een kater kiezen als gezelschap.
Als jullie kiezen voor een HTK katje, vraag dan best ook of het mogelijk is om haar te laten testen op FeLV en FIV, want meestal zijn de ouders daar dan niet op getest.

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#88 Geplaatst 02 augustus 2010 - 10:19

oooh wat leuk sarah dus je hebt toch je zin gekregen :d
nu ik nog :mrgreen:

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#89 Geplaatst 02 augustus 2010 - 11:12

Geweldig Sarah :dancer: ik vind het zo fijn om te lezen dat Elmo een broertje of zusje krijgt.
Een kitten van zijn eigen leeftijd of een jonger kitten lijkt mij de beste oplossing.
Ben blij dat wij Diva van dezelfde leeftijd in huis hebben gehaald, als het bij ons een veel jonger kitten was geworden zou Nomi haar verongelukt hebben met haar wilde gedrag.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#90 Geplaatst 02 augustus 2010 - 11:38

supersupersuper!! Je zal er geen spijt van krijgen :jump: :jump:
Ik was in ieder geval suuuper blij (en ben ik nog steeds) dat wij er meteen twee in huis hebben
gehaald, ze hebben zoveel aan elkaar! Heel veel sterkte met het zoeken en vinden
van een leuk actief kitten! :LOL:
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*