Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe schoon zijn jullie in je huishouden..

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 31 juli 2010 - 00:37

Hoe houden jullie je huishouden bij, zijn jullie extreem schoon, en ben je de hele dag aan het poetsen of zijn jullie juist te makkelijk of heel rommelig..

Heb je bergen was liggen die hoognodig gewassen moet worden..

Of heb je een rommel kamer die je niet meer overziet

Of laat je de afwas staan tot morgen

Of ben je super schoon en super netjes..

Hoeveel uur besteed je ongeveer aan het huishouden per dag..

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 31 juli 2010 - 01:08

Ik zal zelf maar beginnen dan..

Ik ben wel schoon op mij huishouden, dweil elke dag en stof afnemen enz

Maar ik kan wel weer rommelig zijn , wat makkelijk wat laten liggen een boekje wat uitgelezen is lig ik dan weer op de tafel neer..

S'morgens wel vast ritueel, uit bed , katten eten geven koffie zeten en com aan en koffie drinken achter de com, dan daarna ga ik stofzuigen en dweilen en stof af nemen wc schoon maken..

Ramen worden gezeemt als ik denk , aai ik zie dat het echt nodig is,loll

Mijn vaat na het eten ruim ik wel gelijk op, dus gelijk afwassen..

Mijn was hou ik ook bij dus geen bergen wasgoed in mij washok..

Maar wel boekjes her en der , dvdtje niet in de kast terug gelegen..

Sleutels regelmatig kwijt omdat ik ze niet gelijk ophing op het sleutelrek grr..

Wc rol niet ophangen maar zet ik dan maar neer op het wasbakje..

Dus kort samen gevat wel schoon maar wat rommelig, peter daar in tegen is wel weer opruimerig dus we vullen elkaar aardig aan.

hoeveel uur aan het huishouden per dag, is verschillend, de ene dag een uur de andere dag twee uur misschien soms drie uur met koken en wassen erbij..

Ik heb voor de grote dingen een poetsvrouw (mijn dochter) een keer per week voor 3 uurtjes vanwege mijn rugklachten, dus douche schoonmaken en keuken goede beurt enz enz

Nu wie volgt :d :d

Bewerkt door brithany, 31 juli 2010 - 01:12.

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#3 Geplaatst 31 juli 2010 - 01:17

Mijn huishouden is een pak minder geworden met m'n 34uren werkweek, maar doe toch min. 2uur per dag en natuurlijk heel het weekend.
Ik sta om 6u op, poezels eten geven, wat opruimen, rond 7.20 vertrek ik naar men werk tot plus minus 15u maar dit kan ook steeds uitlopen tot 18u, weet wel m'n minimum uren, maar eigenlijk nooit wanneer ik gedaan heb, het werk moet af zo eenvoudig en als ze nog extra's vragen doe ik dit ook (overuren), als ik thuis kom, eerst natuurlijk knuffelen, maar elke dag worden de kattenbakken uitgeschept, gestofzuigd en met een dweil rondgegaan, het vuil van de woefies uit de tuin.
En in het weekend is het rond 8u opstaan en hier beginnen te poetsen.
Maar zoals vroeger, alles picobello in orde was, zoals steeds propere ramen, netjes het stof afdoen nopes, dat lukt me echt niet meer dat is het nadeel van bijna full time werken vind ik, maar ja, soms heb je geen keuzes hé

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 31 juli 2010 - 01:19

Ik ben heeeeel rommelig! De salontafel zal hier altijd volliggen met vanalles en nog wat.. Stof zie je hier regelmatig ook wel eens verschijnen.
Kuisen doe ik helemaal niet graag, dus gebeurt ook niet zoveel. Ben heel blij dat er zo'n swifferding bestaat, en nu ook natte doekjes, dat doe ik wel regelmatig. Want als ik hier elke week moet staan dweilen, zie ik echt niet zitten.
Als ik bezoek krijg, dan ga ik wel eens makkelijker de stofzuiger en stoffer nemen :oops:
Wassen doe ik wel op tijd en stond, en strijken ook, dit vind ik nog wel leuke werkjes.
Ben ook heel blij dat ik een vaatwasser heb. Dingen die er niet in mogen of kunnen, blijven ook wel eens wat langer staan.
Ooh, als ik dat hier zelf zo zit op te sommen, besef ik dat ik toch echt wel een rommelige ben hoor :p

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 31 juli 2010 - 01:24

Haha , gelukkig ben ik dus niet de enige rommelige hier dan loll..

Elfje zei:

Ik ben heeeeel rommelig! De salontafel zal hier altijd volliggen met vanalles en nog wat.. Stof zie je hier regelmatig ook wel eens verschijnen.
Kuisen doe ik helemaal niet graag, dus gebeurt ook niet zoveel. Ben heel blij dat er zo'n swifferding bestaat, en nu ook natte doekjes, dat doe ik wel regelmatig. Want als ik hier elke week moet staan dweilen, zie ik echt niet zitten.
Als ik bezoek krijg, dan ga ik wel eens makkelijker de stofzuiger en stoffer nemen :oops:
Wassen doe ik wel op tijd en stond, en strijken ook, dit vind ik nog wel leuke werkjes.
Ben ook heel blij dat ik een vaatwasser heb. Dingen die er niet in mogen of kunnen, blijven ook wel eens wat langer staan.
Ooh, als ik dat hier zelf zo zit op te sommen, besef ik dat ik toch echt wel een rommelige ben hoor :p

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 31 juli 2010 - 01:51

Ai, hier is het een regelrechte ramp. Op maandagavond is het stress omdat de kuisvrouw dinsdag komt en dan toch alles moet opgeruimd zijn. Gelukkig wordt op die manier ons huis toch elke week gekuisd. :LOL:
De was wordt gedaan als alle manden overvol zijn en dan volgt een berg strijk..... maar dan ben ik er weer een paar weken vanaf.

maaar ja, mijn man en ik hebben beiden een zware job met een massa overuren en dan heb je echt geen zin om nog aan het huishouden te beginnen als je om 8 uur 's avonds thuis komt van 9 to 5 job.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 31 juli 2010 - 02:10

Ik ben permanent aan het opruimen ik. Ik ben namelijk heel rommelig maar heb het wel graag netjes (ik zeg netjes, niet perfect).

Voor het gewone "onderhoud" zeg maar heb ik een poetshulp die 5u per week komt. Daar krijgt ze natuurlijk zeker niet alles mee gedaan, maar toch genoeg om het hier netjes te houden. Bij mijn vorige job werkte ik ook tegen de 50u per week aan, dan krijg je zo'n heel huis niet meer netjes.

De afwas stapelt zich meestal op tot ik er mij aan erger ;) Dom eigenlijk, want als ik wat sneller zou afwassen dan zou ik er veel minder tijd in moeten steken... Achja...

Maar ik ben dus ook wel permanent bezig met wc rolletjes die al lang aan de houder hadden moeten hangen ophangen, dozen die al lang een verdieping hoger moesten zijn te verzeulen, een van de twee logeerkamers is ook nog steeds niet netjes.

Met de was ben ik altijd bij. Er kan wel was liggen omdat ik het liefste in de weekends was (goedkopere elektriciteit), maar voor de rest valt dat goed mee. Droge was aan het droogrek, die blijft echter hangen tot de volgende keer dat ik het droogrek nodig heb ;)
Het positieve is dat ik veel bijleer en dat het toch steeds makkelijker begint te worden :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 31 juli 2010 - 07:52

Ik heb 1 dag in de week dat alles wordt gekuisd, ook met nat, de ene week met dettol de andere week met zeep.
Elke dag wordt er gestofzuigd en opgerommeld, er blijft hier niets in het zicht liggen, daar kan ik niet tegen. :oops:
Vrijdags begin ik met de was.
Kattenbak wordt elke dag uitgeschept.
Strijken doe ik om de 2 weken.
Ik denk dat het dat is. :)

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#9 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:22

Doordat ik een vaste job heb waar ik 4/5de werk en nog een bijberoep heb ben ik amper thuis. Ik ben de grootste verdiener hier in huis (mijn man en ik hebben dit zo afgesproken) en hierdoor doet mijn man veel in het huishouden.

Er durft hier al wel is wat stof en rommel liggen maar doordat ik weinig thuis ben stoor ik me hier niet zo aan :d .

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:32

ik sta op en doe de kattenbak ronde, geef de nijnen hun groenten , en de vissen hun eten

dan ontbijt ik etc
ik stofzuig elke dag , de ene keer beneden en de andere keer boven ,
met dettol dweil ik elke dag of om den dag

de Ramen.... dat gebeurd weinig , stof afdoen, badkamer en wc s  gebeuren ook zeker elke week

1x/dag een afwas en s avonds gebeurd de kattenbak ronde weer!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:32

ik werk 7 dagen op 7, en heb heel gekke uren, soms 's ochtends en soms tot 's nachts, het durft hier dus wel eens heel rommelig zijn en ook heel vuil, ik doe mijn best om elke week alles 1 keer te kuisen, heb meestal ook bergen was en strijk liggen, ik poets eigenlijk heel graag, maar heb er wat te weinig tijd voor, en gelukkig hebben ze het afwasmachien uitgevonden, nu moet het er alleen nog in en uit geraken :lachen:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:39

Ik heb geen vaste regelmaat in het huishouden. Ik maak 's morgens mijn bed op en ruim in de rapte een beetje op. Dan schep ik de kattenbakken en nu ook het konijnenhok en stofzuig ik of neem ik de borstel snel.
Dweilen en stof afnemen doe ik wanneer ik vind dat het nodig is. Hetzelfde met de was (hoewel er nu een bergje ligt)
Mijn keuken is een ramp volgens mijn mama. De afwas doe ik niet graag. Zelf vind ik het nog meevallen.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#13 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:47

Door mijn angststoornis en andere licht neurotische kantjes kan ik niets laten staan.Dat voelt niet echt goed omdat er altijd dwang mee gemoeid is.Wassen en strijken wordt onmiddellijk na elkaar gedaan,dweilen twee maal per dag net als stofzuigen.Shampooflessen en boeken moeten met voorkant naar voor staan,enz.Wil niet zeggen dat het hier supernet is,want ik heb 2 kleine kinderen en een harige poezel ;) Nu ik zwaardere angstremmers krijg gaat dit ook al iets beter,maar ik kan nog steeds niet gaan slapen als er nog afwas is of de vloer niet gedweild is.Rommel :louche: ,ik gooi megaveel weg als het mij stoort.Wel iets raar,hoe maniakaal ik ook was/ben,het haar van de kat,zijn bak en rondslingerende balletjes storen mij helemaal NIET,en daar sta ik nog elke dag verwondert van.Hoe een dier een mens kan helpen in zijn genezingsproces :catnoknow

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:48

Minstens 2 keer per dag de kattenbakken en vegen rond de kattenbakken zodat het grit weg is. Dagelijks de eetkommetjes en de waterkom uitwassen. Verder de was proberen bijhouden (en met drie pubers betekent dat veel, heel veel was). Zodra we gegeten hebben (kan soms wel een half uurtje blijven staan ;) ) de vaatwas vullen en het aanrecht afwassen. En de toiletten proper houden. Dat is wat er gebeurd tijdens mijn werkweek. Ook proberen de living ordelijk te houden (maar het gebeurt vaak dat als ik 's avonds opgeruimd heb, het 's morgens weer overhoop ligt met dank aan de kids). Is het echt nodig, dan wordt de living ook even mee uitgeveegd maar eigenlijk heb ik geen energie meer over.

Tijdens mijn vrije week, gebeurt dan al de rest: stof afdoen, stofzuigen, dweilen beneden. En dan ook nog onze slaapkamer, de gang en de badkamer. De kinderen moeten zelf hun kamer onderhouden (ramp dus). Een aantal keer per jaar neem ik hun kamers onderhanden (maar dan moet echt al alles opgeruimd zijn).
Vensters: zijn hier regelmatig vuil (kan ik ook alleen maar doen als ik me echt goed voel en geen pijn heb aan rug en/of buik).

Dus zo proper ligt het hier helemaal niet. Als ik denk aan hoe proper het was toen ik nog geen kinderen had: je kon van de vloer eten, maandelijks werden alle kasten van binnen en buiten uitgekuist. Dagelijks het stof afdoen en stofzuigen, wekelijks de vensters :trance:

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 31 juli 2010 - 09:15

hier zijn we gigantische rommelkonten, eens het opgeruimd is vind ik niks meer terug zelfs :ha
Ik zit ook eigenlijk liever in wat rommel, geeft wat de indruk dat er geleefd wordt, ik vind perfect opgeruimde huizen eng :oops: :oops:
de meeste taken worden hier gedaan als we vinden dat het nodig is.
Persoonlijk kan ik dus heeel goed tegen rommel, zolang alles maar wat hygiënisch blijft natuurlijk ;)