Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Opvangkittens bij Nautje, seizoen 2010

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_nautje_*
Guest_nautje_*

#1 Geplaatst 31 juli 2010 - 02:44

Naast opvangertjes June en Dorkas, die gewoon in mijn eigen groep meedraaien en Chala en Cherry Blossom, wier verhaal jullie in het discussieforum kunnen lezen in het petitietopic van Maasmechelen, kreeg ik vanavond laat spoedgevalletjes binnen waar we echt nergens anders mee heen konden...

Twee dametjes, eentje rood langharig en eentje rood(?)-zilver kortharig...
3 zusjes (2 rood-zilver, 1 rood) zijn mee naar een nieuw gastgezin, die er maximaal 3 wilden opvangen. Voor deze 2 ukjes was nergens anders plaats...

Het korthaartje heeft een open poepertje en diarree. Het langhaartje heeft niet al te beste oogjes.
Hun mama werd gisteren overreden, poes van de buren van de melder, ze zijn op vakantie, wisten niet dat ze zwanger was. Buurman vond de katjes...

Toen ze even alle 5 bij mij waren in de kamer ernaast en ontzettend gilden om eten, brak Cherry Blossom de kamer af. Ze wilde ERUIT! Ze wilde naar de kittens! Ik heb dus de gok genomen (Cherry Blossom en Chala ver genezen, de kittens gezond op wat traanoogjes na) en de kittens bij Cherry Blossom gezet, die ze meteen helemaal drooglikte (ze hadden even gebadderd want ze waren vreselijk smerig). Ze is nog wat onzeker, weet nog niet precies wat ze ermee aan moet, maar ik hoop dat ze de moederrol wat meer op zich gaat pakken, zelfs als ze geen melk meer heeft. Blossom's kittens waren 6 weken toen we ze noodgedwongen uit elkaar haalden, deze hummeltjes zijn 2,5 - 3 weken (wel waren alle kittens slechts iets over de 200 gram, maarja, meer dan een hele dag zonder mama al... Maar als ik zie hoe de oortjes staan en hoe ze al lopen denk ik zeker 2,5 week)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#2 Geplaatst 31 juli 2010 - 07:15

:heart: :heart: :heart: :heart:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 31 juli 2010 - 07:16

mega tof hoe de kittens verzorgt worden door hun nieuwe mam :love2: :love2: :love2:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:05

Oh... zo lief :heart: , goed dat jullie ze opvangen! :thumb:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:36

:heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#6 Geplaatst 31 juli 2010 - 08:54

:heart: :love3:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#7 Geplaatst 31 juli 2010 - 09:06

:heart: :heart: :heart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 31 juli 2010 - 09:12

:heart: :heart: :heart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 31 juli 2010 - 10:06

super van je :thumb: :flower: :flower:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#10 Geplaatst 31 juli 2010 - 10:06

ooo :( wie kan dat nu dumpen, zo'n dutskes :evil:

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#11 Geplaatst 31 juli 2010 - 10:14

super van jou ! :thumb: :geluk:

Guest_nautje_*
Guest_nautje_*

#12 Geplaatst 31 juli 2010 - 11:28

Het is een enig stel ja. En ook enig aan de diarree  :onzeker: Leuk, bij dat langhaartje, maar gelukkig heb ik in Cherry Blossom een zeer goede assistente.

Ik ben er eigenlijk niet zo heel blij mee. Ik hamer er zelf altijd op geen verschillende nesten bij elkaar te doen ivm ziektes, maarja, op straat laten liggen is ook geen geldige optie. Natuurlijk, ik had ze ook gescheiden kunnen houden van Blossom en Chala, maar als je een zorgzaam moedertje hebt is dat ook zonde. De kleintjes niezen ook af en toe, dus ik zet ze alle vier op een kuurtje tegen niesziekte.
Chala vindt Cherry's vernieuwde moederinstinct prachtig, die hangt constant aan haar tepel, terwijl die kleintjes er niet bij kunnen, Blossom gaat nog niet lekker voor ze liggen namelijk, maar Chala neemt als Blossom ergens zit gewoon een tepel te grazen. Ze wast ze vooral heel veel en gaat onmiddellijk kijken als ze piepen.

Het langharige meisje heet Yundu, dat betekent zon in native american. Het kortharige meisje heet Luna (die had een loterijwinnaar nog tegoed van onze loterij een tijdje terug). Zon en maan :)

Ze zijn denk ik toch al wel echt 3 weekjes. Waarom? Yundu eet uit d'r eigen al natvoer met d'r 200 gram  :|

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 31 juli 2010 - 15:06

Geweldig! :flower: :flower:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 31 juli 2010 - 16:30

Super!!
Hou je ons op de hoogte?
:geluk: :geluk: :geluk:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:43

wat een sukkeltjes en hoe zien ze eruit, mijn eigen kat adopteert de weeskittens meestal ook, vandaag zijn er bij mij 2 kittens vertrokken naar een nieuw huisje, ik heb er nu nog 5 zitten waarvan 1 zonder oogje,
ben benieuwd hoe ze vorderen
veel succes met de schatjes
doe je het eigenlijk al lang opvangmama zijn, voor mij is het het eerste jaar

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens