Spring naar inhoud

- - - - -

poezen weg hond in de plaats!?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
temptation
temptation
  • 405 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 31 juli 2010 - 11:45

hallo,

Mij vriend is een beetje gek geworden!!!! :)
Nu de honden van men zus hier een tijdje logeren, heeft hij de smaak te pakken van een hond!
hij stelde me voor om onze poezen weg te doen en een hond te nemen!!!
ik verklaarde hem gek!! ik zou men poezen niet kunne missen.

Maar men vriend zei, als wij een hond nemen kan Ryan men oudste zoon, zich goed uitleven en dan blijft het hier langer properder.

(men oudste zoontje heeft autisme)

Ik vindt het leuk om Ryan te zien renne met de honden, maar zowel ik al Ryan kunnen onze poezels niet missen. Men jongste zou het niet erg vinden hij vindt ze te zacht :) .
en er een hondje bij nemen bij onze 3 poezen, durf ik niet.

Lucas is op zich g'n probleem en onze Raja is nog jong dus die leert wel omgaan met een hond.

Maar ons Maya heeft er een hekel aan, nochtans is ze opgeroeid met honden. de cattery waar we Maya kochten had ook een honden kennel, met shelties.

iemand een idee??
Groetjes Evy, Chanel, Lucas, Maya :)

brit
brit
  • 1.024 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 31 juli 2010 - 11:57

hoi
men ouders hebben na het overlijden van ons lady (duitseherder van 12j)
2poezels in huis genomen
maar bij het gemis aan een hond is er dan een kleine kruising bijgekomen sloeber genaamd na een tijdje is er dan max bijgekomen een robuuste duitse herder die nu 7 maand is
ik moet zeggen de poezen hebben hen weten aan te passen want max durft wel eens rond te lopen met een poes in zen muil :s
maar die verdigen hen wel hoor en prins de jongste poezel speelt met de 2 honden
buddy gaat ze dan alweer uit de weg en gaat dan naar boven gaan liggen (hangt een babyrekje aan de trap voor de honden) :)
ik denk wel dat het moet lukken hoor met veel geduld ;)
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Bewerkt door brit, 31 juli 2010 - 12:02.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 juli 2010 - 15:04

Poezen weg doen zou ik zeker nooit doen. Maar je kan weluitkijken naar een hondenras dat niet te hevig is, en dat wel met poezen samen kan. Hier kende ons Daisy ook geen honden, en ze was er in het begin echt bang van, maar ze leren er wel mee omgaan hoor. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 31 juli 2010 - 15:14

Ja je poezen weg doen vind ik ook maar gemeen. Als je die in huis haalt, dan beloof je er voor te blijven zorgen tot ze sterven hé.

Maar je kan natuurlijk wel, zoals Peggy zegt, zoeken naar een ras dat niet te hevig is. Mss is dat wel een oplossing.

temptation
temptation
  • 405 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 31 juli 2010 - 15:55

mijn poezen gaan in geen enkel geval weg!!! Daar zie ik ze VEEL te graag voor  :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
mss dat we eens rondkijken op het net.
wie weet komt er iets uit te bus of mss ook niet. :)
Groetjes Evy, Chanel, Lucas, Maya :)

dafne
dafne
  • 855 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 31 juli 2010 - 16:01

hoed je bij de zoektocht naar een rashond ook voor broodfokkers! Er zijn verschillende kennels en ranches waar alles te koop is van groot tot klein... NIET DOEN! Dit zijn "oostblok-import" honden die vaak verborgen gezondheidsproblemen hebben.

Wij hebben thuis altijd labradors gehad en die waren heel zacht voor de poezen. Als het onweerde, kropen de poezen zelfs bij de labrador in de mand.
maar, de verhouding hond-kat heeft ook gewoon met opvoeding te maken.

Alvast veel succes met jullie zoektocht!

azime
azime
  • 190 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 31 juli 2010 - 16:52

ik heb twee katten en 3 honden.
groot en klein haha. een maltezer een stafford en een pitbull.
t heeft ongeveer een jaar geduurd, maar t zijn allemaal vriendjes inmiddels.
ik denk dat je zolang je een pup neemt er niet al te veel mis kan gaan. leer je poezels respect te hebben voor de pup en natuurlijk ook andersom dan gaat t wel goed hoor

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 31 juli 2010 - 19:09

Katten en hond kunnen vaak prima samen. OP de foto Paddy met Inca die al bijna vijf was toen ze hier kwam wonen, mijn grote lieve Rottweiler zat bij alle katten onder de kattenpoot ;)

Bijgevoegde thumbnails

• Paddy en Inca.jpg

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 31 juli 2010 - 19:10

azime zei:

ik heb twee katten en 3 honden.
groot en klein haha. een maltezer een stafford en een pitbull.
t heeft ongeveer een jaar geduurd, maar t zijn allemaal vriendjes inmiddels.
ik denk dat je zolang je een pup neemt er niet al te veel mis kan gaan. leer je poezels respect te hebben voor de pup en natuurlijk ook andersom dan gaat t wel goed hoor

Ahhhhh heb je ook foto's van katten en honden samen?

Milo&Feline
Milo&Feline
  • 251 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 31 juli 2010 - 19:30

Een puppy bijnemen... Hij leert van jongsaf met katten omgaan en hij zal snel leren ver weg te blijven van de ik-haat-hond-kat :) .

Wel een beetje spijtig van de instelling van je vriend :onzeker: , dieren doe je toch niet zomaar weg omdat je iets nieuw wilt? Da's net hetzelfde als je zoontje weggeven omdat je liever een dochtertje wilt. Niet? :s
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 juli 2010 - 19:58

de katten weg doen vr een hond :o zou ik nooit doen. Als je een hond wilt gewoon een puppy nemen. Die leert wel met de poezels omgaan. Maar je huisdier inruilen vr een ander moet je nooit doen :o dat trekt er niet op.
Succes met je zoektocht alvast ;)

Bewerkt door Brenda..., 31 juli 2010 - 19:59.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

angie555
angie555
  • 1.421 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 31 juli 2010 - 20:05

Ik zou NOOIT de katten wegdoen en eerlijk hond en katten gaat super samen . Wij hebben 7 katten en 2 grote honden en echt ze gaan super met elkaar om.
Het gezegde leven als kat en hond gaat hiet echt niet op en ook mijn zus heeft 6 katten en een rotweiler en ook dat gaat heel goed.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 31 juli 2010 - 22:34

brit zei:

hoi
men ouders hebben na het overlijden van ons lady (duitseherder van 12j)
2poezels in huis genomen
maar bij het gemis aan een hond is er dan een kleine kruising bijgekomen sloeber genaamd na een tijdje is er dan max bijgekomen een robuuste duitse herder die nu 7 maand is
ik moet zeggen de poezen hebben hen weten aan te passen want max durft wel eens rond te lopen met een poes in zen muil :s
maar die verdigen hen wel hoor en prins de jongste poezel speelt met de 2 honden
buddy gaat ze dan alweer uit de weg en gaat dan naar boven gaan liggen (hangt een babyrekje aan de trap voor de honden) :)
ik denk wel dat het moet lukken hoor met veel geduld ;)
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

oh, die herder, 2 druppels water onze dasha :loveshower: :loveshower:

brit
brit
  • 1.024 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 31 juli 2010 - 23:21

tijgertje75 zei:

oh, die herder, 2 druppels water onze dasha :loveshower: :loveshower:

ja? hij heeft halflanghaar en doet niets anders dan apporteren een hele dag lang lol
men ouders komen soms zot
als ze niet kijken legt die zen speeltje op de schoot of op tafel (soms zelfs bijna in hen bord) :x
maarja hij is nog jong hé :)

miranda
miranda
  • 7.823 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 31 juli 2010 - 23:32

honden en poezen gaan perfect samen.. hier ook een sheltie met twee poezen... keisha was eerst daarna de hond bijgekomen en dan 5 jaar later kwam indy ons kattinke erbij.. ze hebben nooit problemen gehad samen